Ohlasy po kvalifikaci na katarskou Grand Prix

První kvalifikace sezony 2015 měla správný náboj a v závěru nechybělo překvapení v podobě zisku pole position jezdcem tovární stáje Ducati Andrea Doviziosem. Italský výrobce vsadil na nový projekt Desmosedici GP15 a to jak se zdá mu nyní přinese ovoce. Samozřejmě závod a mistrovské body jsou k dipozici až po projetí cílem, což je až v neděli pozdě večer. O vítězství a pozice na stupních vítězů budou bojovat také ostatní jezdci královské kubatury, především ale dvojice Repsol Hondy startující společně s Doviziosem z první řady.

Ohlasy po kvalifikaci na katarskou Grand Prix

MotoGP – kvalifikace (QP2)

1. Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 1'54,113 … pole position

„Jsem velmi spokojený, protože dnešní pole position je výsledkem práce celého týmu. Po dvou letech, v nichž jsme si zkusili svoje, máme konečně skutečně konkurenceschopnou motorku a abych řekl pravdu nemyslel jsem si, že bychom s GP15 byli okamžitě až tak rychlí. V průběhu testování jsme odvedli dobrou práci, i když jsme na vývoj nové motorky neměli příliš času. Na měkké pneumatice se nám podařilo zajet opravdu hodně dobrý čas, ale ve čtvrtém volném tréninku jsem se na střední směsi cítil s GP15 neuvěřitelně, takže jsem si jistý a myslím si, že zítra můžeme bojovat o stupně vítězů. Rád bych poděkoval Ducati a všem inženýrům, kteří v Boloni ve dne v noci pracovali, aby motorku připravili pro druhý test v Sepangu a doufám, že jsem jim to oplatil ziskem této pole position.“

2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 1'54,330 … +0,217

„S dnešním kvalifikačním tréninkem jsem velmi spokojený, bylo důležité získat první řadu. Bylo to fantastické, protože si myslím, že se jednalo o jedno z mých nejrychlejších kol na zdejší dráze. Dnes bylo důležité zajet dobrý čas, bez jakýchkoliv chyb, protože všechny časy jsou na této dráze velmi blízko u sebe. Teď už musíme zaměřit pozornost na samotný závod.“

3. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'54,437 … +0,324

„Našim cílem bylo získat umístění v první řadě v čemž jsme uspěli, takže jsem za to rád. Samozřejmě pokaždé chcete víc a rád bych zajel rychlejší kolo, ale máme pro zítřejší den velmi dobré nastavení a správné tempo, což je ta nejdůležitější věc. Nebude snadné udržet krok s Andreou, protože mimo jednoho rychlého kola, má také velmi dobrou závodní rychlost. Zkusíme jet vlastní závod a bojovat o vítězství.“

4. Andrea Iannone (Ducati Team) – 1'54,521 … +0,408

„Jsem moc spokojený s tím, jak se to dnes vyvíjelo, protože jsme byli ve čtvrtém tréninku hodně rychlí na střední pneumatice, i když je pravdou, že jsem v kvalifikaci doufal ve víc. Rád bych startoval z první řady, ale protože jsem málokdy používal měkkou pneumatiku, neměl jsem zvlášť ideální cit, navíc jsme měli příliš velký výkon a ani nastavení nebylo nejlepší. Každopádně musíme být spokojeni s odvedenou prací a zlepšováním, takže to zase nebylo tak špatné na první kvalifikaci sezony. Blahopřeji Andreovi, který získal první pole position sezony. Celkově jsem spokojený, zejména s ohledem na závod. Bude důležité mít to správné nastavení, abych získal nějaké desetiny na Andrea s Markem, kteří mají velmi dobrou rychlost.“

5. Yonny Hernandez (Pramac Racing) – 1'54,675 … +0,562

„Je to skvělý čas na kolo a jsem za něj moc rád. Práce celého týmu pokračuje správným směrem. Rozhodně jsme nyní na vyšší úrovni než tomu bylo loni. Cit s motorkou je opravdu dobrý. Musím poděkovat Ducati a Pramac Racingu, že mi umožnili se podílet na tomto ambiciózním projektu. Doufám, že v zlepšení budeme nadále pokračovat. A co zítra? Zítra nastane okamžik pravdy. Budu bojovat na sto procent, odevzdám maximum a budu se snažit dostat do první desítky.“

6. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'54,711 … +0,598

„Moje pozice není zase tak špatná pokud vezmeme v úvahu fakt, že má hodně jezdců extra pneumatiku. Vítězství je zde velmi náročné, protože právě teď nemáme to nejlepší nastavení. Ve čtvrtém tréninku jsme dostali pneumatiku, která neměla žádnou přilnavost, ale v kvalifikaci už jsme naštěstí dostali první pneumatiku, která fungovala velmi dobře. Druhá pneumatika už měla přilnavost menší, ale nebyla špatná. S ohledem na stav dráhy jsem nakonec zajel dobrý čas. Musíme dál pracovat. Nevíme jak to zítra dopadne u měkké pneumatikou při plné délce. Bude těžké udržet rychlost během celého závodu, ale jsem fyzicky i duševně připravený dát do toho maximum.“
.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist