Ohlasy po kvalifikaci na britskou GP

Kvalifikační trénink na Velkou cenu Velké Británie vyhrál jezdec tovární Hondy Marc Márquez, jenž letos poprvé prohrál bitvu o vítězství až na okruhu v Brně. Zda se španělskému jezdci podaří navázat na suverénní výkony z první poloviny sezony uvidíme v nedělním závodu královské kubatury, který startuje přesně ve dvě odpoledne.

MotoGP – kvalifikace

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 2'00,829 … pole position

Španěl pokračuje ve vysokém tempu a v Británii vyhrál svoji letos desátou pole position s dvanácti možných. Ani v nejmenším jej neovlivnil pád z třetího tréninku, což je v jeho případě velká deviza. Stejně obdivuhodná je jeho šňůra deseti vítězství v řadě, která skončila závodem v Brně. Marc Márquez je rozhodně velkým favoritem v boji o vítězství, ale samozřejmě ne jediným.

„Nebyla to vůbec snadná kvalifikace, protože byl problém zahřát přední pneumatiku. Nicméně s pole position jsem velmi spokojený. Dokázal jsem jezdit pohodlně a rychle dosáhnout potřebné rychlosti, což je na této hrbolaté a dlouhé dráze opravdu důležité. Doufejme, že na nás zítra čeká slunečný den nebo přinejmenším nebude pršet a hned od prvního kola se pokusím bojovat o vítězství.“

2. Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 2'01,140 … + 0,311

Pro Itala další parádní kvalifikační výkon, letos celkem čtvrtý start z první řady. Dovizioso má znovu možnost udržet krok s předními jezdci a pokusit se bojovat o nejvyšší pozice. Rozhodně si v tomto směru věří a už teď můžeme konstatovat, že si s Desmosedici padli do oka jako už dlouho nikdo před ním. A ani po něm, protože jeho týmový kolega Cal Crutchlou odstartuje do domácí Grand Prix patnáctý.

„Je naprosto skvělé být znovu v první řadě! V posledních několika závodech jsme si v kvalifikacích vedli opravdu dobře a proto jsem věděl, že bych na Silverstone mohl zajet rychlé kolo. Mimo to všechno jsem ale velmi spokojený se závodní rychlostí. Pokaždé jsme použili střední směs, což pravděpodobně zítra použijí také všichni ostatní. Myslím, že máme naději zajet dobrý závod a dostat se blíž předním jezdcům, což je také našim cílem.“

3. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 2'01,175 … + 0,346

Španělský jezdec tovární Yamahy hned v prvních minutách druhé kvalifikace nastavil vysoké tempo, když zajel dva rychlé časy 2’01,798 a 2’01,771 sekundy. V posledních pěti minutách pak nastavil své kvalifikační maximum, které mu nějakou dobu stačilo na druhou pozici. Nakonec boj o druhé místo prohrál rozdílem pětatřiceti tisícin.

„Jsem velmi spokojený se svým časem. Dal jsem do toho maximum a v posledním kole zrychlil o šest desetin ve srovnání s prvním pokusem. Měkká směs přední pneumatiky je pro naši motorku mnohem lepší volbou. Rád bych ji použil také pro závod, ale ten bude hodně dlouhý a náročný, takže motorku budeme muset zlepšit v zahřívacím tréninku, abychom jezdili pohodlněji na tvrdších pneumatikách. Letos jiný motor se spojkou. Nemám stejný cit, což mi komplikuje situaci ve srovnání s loňským rokem. Startovat z třetí není nejlepší výchozí pozice, protože jste příliš na vnitřní straně první zatáčky, ale start z první řady je pořád lepší než z druhé.“


MotoGP – kvalifikace (Top Open)

4. Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) – 2'01,448 … + 0,619

Velmi dobrou kvalifikaci si na své konto připsal Aleix Espargaró. Španěl se minulý týden oženil a viditelně mu to prospělo, protože na pole position ztratil jen šest desetin, je nejlepším jezdcem kategorie Open, druhým nejrychlejším na Yamaze a do závodu startuje z druhé řady společně s Danim Pedrosou a Valentinem Rossim.

„S mým nejlepším časem jsem velmi spokojený. Silverstone je trošku ošemetná dráha a při hledání správného nastavení vše ještě komplikují nízké teploty. V trénincích jsme trošku válčili s předkem, ale v kvalifikaci se podařilo zajet opravdu rychlé kolo, což mi dává velkou dávku jistoty pro nedělní závod. Jsme celkem blízko provizorního umístění na stupních vítězů. Co se týče výběru pneumatik, zde celkem rozhodující volby, myslím, že závod bude na měkké směsi, třebaže dávám přednost tvrdším pneumatikám. Zvolím to bezpečnější řešení.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist