Ohlasy po katalánské kvalifikaci

Kvalifikace na katalánskou Grand Prix vyhráli pouze španělští závodníci motocyklových prototypů. Jezdec nejnižší kubatury Luis Salom a Dani Pedrosa z MotoGP zaznamenali dokonce nový kvalifikační rekord. Pol Espargaró sice rekord Moto2 nepřekonal, ale jeho domácí pole position je pro něho stejně cenná.

MotoGP – kvalifikace

1. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) - 1'40,893 … pole position/ rekord

Co víc si mohl španělský jezdec tovární Hondy přát než ve své domácí a navíc jubilejní 200.Grand Prix kariéry startovat z první pozice na startu. Udělal maxim proto, aby se tak stalo, o čemž svědčí fakt, že v sobotu odpoledne překonal kvalifikační rekord Casey Stonera z roku 2008, který měl hodnotu 1´41,186 sekundy.

„Jsem velmi šťastný, protože se mi podařilo perfektní kolo a díky tomu jsem získal skvělý kvalifikační čas. Pro mě to byla fantastická pole position. Také se nám podařilo překonat rekord okruhu a to všechno před domácími fanoušky. Také jsem rád, že se nám podařilo zlepšit závodní rychlost, což je nejdůležitější věc. Věříme, že zítra předvedeme dobrý výkon a ze startu z pole position vytěžíme maximum.“
2. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) - 1'41,501 … + 0,608

Pro devátou první řadu na startu v kariéře jezdce MotoGP si v Barceloně dojel britský závodník Cal Crutchlow. Poslední měřené kolo zvládl na výbornou a nestačil pouze na fantastický čas Daniho Pedrosy. Crutchlow tak má velkou šanci získat své třetí umístění na stupních vítězů v řadě.

Myslím, že jsme odvedli skvělou práci a jsem opravdu rád, že jsem znovu v první řadě. Podmínky byly opravdu složité díky neuvěřitelně vysokým teplotám a v zítřejším závodě to vypadá na pořádnou bitvu. Budu rád, když se mi podaří dobře odstartovat a udržím se Daniho s Jorgem, protože budou silní. Jorgeho dnes potkalo pár problémů, takže bez nich by možná patřilo druhé místo jemu. Ovšem není pochyb, že si první řadu zasloužíme. Je to dobrá odměna za všechnu tu dřinu, kterou odvádí tým Monster Yamaha Tech 3. Blahopřeji Danimu, protože za takových podmínek zajel přímo neuvěřitelný čas.“
3. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) - 1'41,566 … + 0,673

Není pochyb o tom, že rodák z Mallorky počítal s mnohem lepším výkonem v kvalifikačním tréninku než jaký se mu nakonec podařil. Může být spokojen s první řadou, ale už méně s vývojem kvalifikačního tréninku, když ani v jeho polovině nezajel měřené kolo a čas trávil v boxech u mechaniků.

„Jsem velmi zklamaný, protože jsme měli v rozhodujícím okamžiku problém se spojkou a čas, který jsem zajel bylo to nejlepší, co jsem dokázal udělat. K tomu, abych zajel perfektní kolo jsem také neměl potřebnou jistotu s předkem motorky. Věříme, že po celou délku závodu zůstaneme konzistentní a budeme bojovat o vítězství. Musíme být silní a maximálně koncentrováni. Nikdy nevíte, co se ve dvaceti kolech závodu může stát.“

Moto2 – kvalifikace

1. Pol Espargaró (Tuenti HP 40) – 1'46,410 … pole position

Druhou pole position sezony a zároveň druhou první řadu na startu dnes zaznamenal Pol Espargaró, což je jeho nejlepší výsledek od zahajovacího závodu sezony v Kataru. Španělskému jezdci se v poslední době moc nedařilo až naposledy v Itálii dokázal zabodovat čtvrtým místem. Vybojovat pole position před domácím publikem Espargara jistě silně motivuje pro nedělní závod, kde se pokusí snížit ztrátu na vedení v šampionátu.

„Za tuto pole position jsem obzvlášť rád, protože je to v mém domácím závodě. Bydlím odtud jen pět kilometrů daleko, takže získat první místo na startu je pro mě velmi speciální záležitost. Zítra potřebuji zajet dobrý závod, abych na Scotta získal nějaké body, takže potřebujeme ukončit tento víkend dobrým způsobem.“


Moto3 – kvalifikace

1. Luis Salom (Red Bull KTM Ajo) – 1'50,782 … pole position/ rekord

Španěl v domácím prostředí nic neponechal náhodě a super výkonem v závěru kvalifikace jednoznačně rozhodl o držiteli katalánské pole position v kubatuře Moto3. Navíc tím přepsal rekord okruhu, který v Montmeló držel od roku 2012 jeho krajan Maverick Viňales (1´52,160 sekundy).

„Jsem moc rád, ale uvidíme zítra, protože to bude dost těžký závod. Vpředu to bude o velké skupince jezdců, něco jako závod v Mugellu, ale myslím, že můžeme bojovat o přední pozice. S týmem se snažíme odvést nejlepší možnou práci, neohlížet se na jiné a pak se uvidí výsledek. Aki (Aki Ajo, šéf týmu) mi v práci hodně pomáhá. Během tréninků jsem jezdil na použitých gumách, snažil se najít ten správný cit a je pravdou, že jsem s tím spokojený. Je ale záhadou, jak budou pneumatiky fungovat v samotném závodě, protože časy byly trénink od tréninku jiné.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist