Ohlasy po deštivé kvalifikaci na Motul TT Assen

Počasí bývá v Assenu nevyzpytatelné o čemž jsme se právě dnes mohli stoprocentně přesvědčit. Poslední tréninky ještě na suchu, kvalifikace na vodě, ale ne úplně, takže to bylo také hodně o taktice a strategii, kterou jednotlivé týmy a jezdci zvolili. První místo na startu vybojoval Andrea Dovizioso v MotoGP, Thomas Lüthi v Moto2 a Enea Bastianini v Moto3. Jak to ale bude vypadat v den závodu je nyní s otazníkem, nicméně všichni nebo alespoň velká většina preferuje závodění za suchých podmínek.

Ohlasy po deštivé kvalifikaci na Motul TT Assen

MotoGP – Kvalifikace

1. Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 1'45,246 … Pole position

Italský závodník Ducati může slavit, protože naposledy startoval z první pozice v Kataru 2015. To už je nějaká doba, ale Andrea Dovizioso dnes dokázal, že je v Assenu rychlý, což bude chtít přenést do samotného závodu. Rovněž dokázal, že má ten správný čuch na traťové podmínky, protože zatímco byl jeho tým připraven mu nasadit pneumatiku do přechodných podmínek, podobně jak Iannonemu, Dovizioso nedal a vyžádal si směs do mokra. Toto rozhodnutí následně vedlo k zisku pole position.

„Jsem velmi spokojený s prací, kterou jsme udělali ve všech trénincích. Na suchu jsem byl ráno nejrychlejší a měl dobré tempo, ale odpoledne to nebylo ani o rychlosti na mokré dráze, ale o tom dokázat správně vyhodnotit situaci, která se neustále měnila. Měli jsme možnost volby pro jednu strategii, protože to nevypadalo, že by dráha osychala, ale po dvou kolech jsem viděl, že vzniká suchá stopa a třebaže místy ještě pršelo, rozhodl jsem se zastavit a dát zadní novou pneumatiku do deště a to navzdory skutečnosti, že jsme to s týmem nedomluvili. Při návratu zpět na dráhu jsem měl štěstí, že jsem se dostal za Rossiho. Už jsem věděl, v kterých zatáčkách na to můžu přitlačit jako bych jel na suchu a v dalších jsem ho prostě následoval.“
 

2. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'45,961 … (+0,715)

Do kvalifikace vyjel italský závodník znovu o něco později, aby nechal své soupeře poodjet a pak zajel své maximum na třetí pozici. Jenže další kola už nepřinesla žádná zlepšení a proto se rozhodl ještě krátce před koncem zajet do boxů pro novou pneumatiku. Tato zastávka měla smysl, protože díky domu pak nastavil druhý čas kvalifikace a získal první řadu na startu.

„Zastavil jsem v boxech čtyři minuty před koncem. Zadní pneumatika se už začínala přehřívat, protože tam bylo pár míst na dráze, kde už stopa osychala. Pro mě bylo ještě příliš brzy vyjet s pneumatikou do přechodných podmínek, protože tam byly tři, čtyři kompletně mokré zatáčky, a to byl správná volba. Škoda jen, že to není pole position, ale jsem rád i za druhé místo a je jen dobře, že zítra startujeme z první řady.“
 

3. Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich) – 1'46,312 ... (+1,006)

Oba jezdci týmu Octo Pramac Yakhnich zajel výborně, když se nejdřív dostali přímo do druhé kvalifikace, kde pak Scott Redding dokázal dostat svoji Ducati do první řady na startu. V kombinaci časů tří tréninků byl britský závodník sedmý, stejná pozice mu patřila také ve čtvrtém tréninku, ale v kvalifikaci zvolili s týmem strategii, která mu umožnila zajet čas do první řady. V Britově případě je to poprvé od jeho příhodu do MotoGP v roce 2014.

„S výsledkem jsem spokojený. Doposud jsme v sezoně neměli štěstí, ale tvrdě jsme pracovali a nikdy to nevzdali. Pocitově bylo dobré v průběhu celého dosavadního průběhu víkendu. Dnes jsme odvedli maximum díky týmové strategii. Také s tím jsem moc spokojený, protože kluci tvrdě makají a je to taková drobná satisfakce, kterou jim můžu nabídnou a jsem za to rád. Doufám, že se nám to zítra podaří zopakovat.“

Moto2 – Kvalifikace

1. Thomas Lüthi (Garage Plus Interwetten) – 1'37,954Pole position

Po Le Mans je Lüthiho první místo na startu v TT Assen jeho druhým pole position sezony. Švýcarský závodník jel od prvního tréninku výborně a páteční část uzavřel jako nejrychlejší. V sobotu dopoledne ztratil na nejlepší čas tréninku jen něco přes desetinu, ale kvalifikace byla znovu jeho. Dokázal zariskovat s hladkým obutím a to se mu ve finále vyplatilo.

„Vyjel jsem s pneumatikami do deště a kontroloval situaci. Už při prvním výjezdu jsem viděl, že bude muset jít do hladkých pneumatik. Ideální stopa ale nebyla moc široká, což si vyžádalo nějaké to riziko. Nakonec to bylo dostatečné, abych tam jel na hladkých pneumatikách celkem dost rychle. Tým musel rychle zapracovat, vyměnit obutí a za skvělé odvedenou práci jim patří poděkování. Prakticky jsem mohl vyjet a dost dobře za to vzít. Byly tam sice nějaké chyby a nebylo snadné se udržet v ideální stopě, ale stačilo to a jsem za to rád.“

Moto3 – Kvalifikace

1. Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3) – 1'42,463 Pole position

Po trojici volných tréninků byl italský závodník v kombinaci časů sedmý nejrychlejší a na prvního ztrácel šest desetin. V kvalifikaci s týmem našli potřebné nastavení, Bastianini zajel své maximum na vrchol časomíry a nikdo z jeho soupeřů už nedokázal zajet lépe. Ital nečekal s rychlým kolem na poslední chvíli a tato volba slavila úspěch, protože v závěru kvalifikace znovu začalo v některých částech tratě pršet.

„Jsem velmi spokojený, protože je to má první pole position sezony a další důkaz, že jdeme nahoru a jsme nyní konkurenceschopní. Jak včera, tak ještě dnes ráno jsme válčili s nalezením správného nastavení, protože jakmile by se motorku podařilo stabilizovat, mohli jsme uspět. Teď dokážu jezdit efektivněji v rychlých částech okruhu. Nebude to snadné, pokud bude zítra pršet, protože nejsem žádný expert na mokro, ale pokud bude suchá dráha, věřím, že můžeme zajet skvělý závod!“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist