Ohlasy jezdců MotoGP na závod v Brně (1)

Jsou zde tradiční ohlasy jezdců MotoGP na poslední závod Grand Prix, i tentokrát zahajujeme jezdci z Top Ten.

Ohlasy jezdců MotoGP na závod v Brně (1)
Valentino Rossi (1. místo)
Byl to jeden z nejtěžších závodů letošní sezóny. Po Warm Upu, když jsem uviděl Seteho čas, nebyl jsem si jistý jestli ho mohu v závodě porazit. Věřil jsem svému motocyklu, ale také jsem věděl, že ho mám trochu pomalejší než on. Promluvil jsem si s Jeremy Burgessem a požádal jej o několik modifikací, abych dosáhl pro závod lepší kompromis. Jako vždy on a zbytek týmu odvedli stoprocentní práci na vylepšení situace. Dnes zde bylo hodně rychlých jezdců, ale Gibernau byl největší soupeř, pokoušel jsem se tedy od startu na něj vyvíjet tlak. Byl to velký boj s mnoha předjížděními. Uprostřed závodu jsem se pokusil odjet a získat tak mezeru, ale Sete mě dojel. Na konci jsem zajel tři nebo čtyři dobrá kola, předjel jsem Seteho a pak zajel vynikající poslední kolo. Bohužel Sete měl problém, což pro něj byla smůle, zasloužil si pódium. V každém případě je to pro mne dobré vítězství. Nyní potřebuji pro titul ještě jedno vítězství, ale nepospíchám na něj.
Loris Capirossi (2. místo)
Zlobil jsem se na svůj start do závodu, protože normálně mám s Ducati dobré starty. Věděl jsem, že budu silný, měl jsem dobrý rytmus, protože celý víkend jsem se soustředil pouze na nastavení pro závod. Navzdory špatnému startu jsem zůstal chladný, jen jsem se pokoušel předjíždět chlapce jednoho po druhém. Ke konci závodu jsem měl stále dobré pneumatiky, jezdil jsem rychleji než vedoucí jezdci, ale bohužel jsem neměl čas na ně zaútočit. V každém případě jsem s tímto pódiem velmi spokojený. Omlouvám se Setemu, ale popravdě řečeno, jsem rád, že je z toho druhé místo. Moje díky směřuje všem lidem z Bridgestone a každému z týmu Ducati.
Max Biaggi (3. místo)
Úžasný výsledek, který mne i tým nutí být spokojený. Byl to velmi tvrdý víkend a já předem věděl, že ze čtvrté řady bude závod velmi obtížný. Start nebyl špatný, ale několikrát do mne vrazil někdo ze soupeřů a tak jsem znova propadl. Pokusil jsem se počkat až se zahřenou pneumatiky, zvláště pak levá strana, se kterou jsem měl celý víkend problémy. Po několika kolech jsem zjistil, že mohu postupovat kupředu. Začal jsem tomu důvěřovat a posouvat se postupně nahoru. Z dané startovní pozice jsem získal nejlepší výsledek. Doufám, že je to začátek pozitivnější části sezóny, která zatím není pro mne snadná. Testujeme zde další dva dny a tak se k dalším závodům dívám s velkou důvěrou.
Alex Barros (4. místo)
Rád bych řek, že jsem šťastný, že jsem zajel ohromný závod, protože to byla skutečně velmi příjemná bitva, ale stále nejsem spokojený. Stejně jako na Sachsenringu jsem musel v první části závodu tvrdě bojovat a tak mi opotřebovanost přední i zadní pneumatiky nedovolila v závěru bojovat o lepší pozice. Nejenže jsem nemohl dojet Seteho a Valentina, ale nakonec jsem ani nemohl skončit třetí. Je to škoda, měl jsem být připravený na to, abych v poslední kole bojoval o třetí místo. Sete zastavil přímo přede mnou a tak jsem musel ubrat plyn také. Nicméně takto to dopadlo, nyní musím přemýšlet o dalším cíli, což je Motegi a také se musím pokusit vytěžit maximum ze zítřejších testů. Musím zlepšit závěry závodu, protože vše ostatní, tedy motocykl a pneumatiky Michelin, jsou perfektní.
Nicky Hayden (5. místo)
Byl to opravdu těžký závod. Dobře jsem odstartoval a brzo se chytil vedoucích jezdců. Několikrát jsem si vyměnil pozici s Melandrim, jen jsem nechtěl nechat vedoucí jezdce ujet. Do několika zatáček jsem najížděl moc horlivě a tak jsem je projížděl trochu rozevlátě. Vpředu byla obrovská rychlost, ale to je to, co dělá tento šampionát největším na světě. Pokusil jsem se získat co nejlepší umístění, odměnit tak chlapce z týmu, ale nestalo se tak. Pro začátek jsem však alespoň trochu spokojený, že zde budeme i zítra testovat. Musím mít pro zbytek sezóny vše dokonale připravené.
Marco Melandri (6. místo)
Dnes ráno jsme udělali několik změn na motocyklu a vyšla z toho dobrá rychlost, která mi dávala důvěru do závodu. Dobře jsem odstartoval a zachytil jsem vedoucí skupinu, ale během několika úvodních kol jsem jí zase ztratil. Pokusil jsem se chytit dobrý rytmus a zůstat co nejblíže vedoucí skupině, ale příliš jsem opotřeboval přední pneumatiku. Od té doby jsem se již pouze pokoušel dokončit závod. Před Motegi budou opravdu důležité dva dny testování.
Colin Edwards (7. místo)
Začal jsem dobře, ale po pěti kolech se vše pokazilo. Po Warm upu jsem trochu změnil nastavení motocyklu, ale dráha byla pro závod trochu více teplejší než jsem očekával. Trochu brzo jsem poškodil přední pneumatiku. Opakoval se tak závod z Mugella – motocykl nepracoval dobře a já nemohl získat potřebnou přilnavost v zatáčkách. Pozitivní je, že jsem byl schopen zaznamenat nějaké body. Máme zde dvoudenní test, při kterém můžeme pracovat na vyřešení nějakého problému. Doufám, že nalezneme řešení, které potřebujeme. Od Le Mans jsme netestovali a tak bude dobré mít šanci na přípravu stroje bez tlaku Grand Prix. Připravuji se tak na těžký konec této sezóny.
Carlos Checa (8. místo)
Během několika prvních kol jsem byl schopný jezdit tvrdě, ale pak jsem cítil, že mi postupně odcházejí pneumatiky. Myslím si, že jsem si nevybral nejlepší pneumatiku, Loris si určitě zvolil lépe. Tato pneumatika pracovala dobře včera, dnes ráno jsem zkoušel modifikaci této pneumatiky a ačkoliv trochu poklesl výkon, zdálo se to jako dobrá volba. Očekával jsem, že bude v závodě pracovat lépe.
Troy Bayliss (9. místo)
Vše probíhalo tak jak jsem očekával. Upřímně řečeno, nevím co mám dělat, abych jezdil tak rychle jako ti vpředu. V tréninku i kvalifikaci dělám vše jak nejlépe umím, stejně jako můj tým. Vypadalo to, jako kdybych neměl dobrou přilnavost přední pneumatiky a tak dokončit před Tamarou, se kterým jsem měl dobrý souboj, je pro mne částečným uspokojením. Deváté místo je lepší pozice než v posledních dvou závodech, ale pro tohle zde nejsem.
Makoto Tamada (10. místo)
Mám noho problémů, motocykl se nezdá stabilní. V porovnání se včerejškem jsem měl dnes sice trochu lepší přilnavost, ale problém průjezdu zatáčkou není stále vyřešen. Hodně mne to zpomaluje. Zadní pneumatika mi dovolila jezdit během všech 22 kol stabilní časy, ale nenalezl jsem důvěru k tvrdší jízdě. Doufám, že tuto důvěru naleznu v Motegi, kde chci zůstat s nejrychlejšími. Opravdu mi na tom závodě záleží.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist