Ohlasy jezdců MotoGP na Istanbul (1)

První část tradičního ohlédnutí za závodem nejprestižnější kategorie.

Casey Stoner (Ducati – 1. místo)
Já měl ohromný závod, bohužel někteří z jiných jezdců ho neměli. V podstatě s tím co pro mě tentokrát Ducati a Bridgestone připravili jsem nemohl udělat cokoliv špatně. Předjel jsem v prvním kole Colina, protože jsem se chtěl vyvarovat kontaktu jako v Jerezu. Pak vyjel ven Valentino a vlastně mi tak daroval vedení. Od té doby jsem zajel několik dobrých kol a vypracoval si náskok, kterému pomohl i souboj ostatních jezdců. Nechci aby to vyznělo moc sebevědomě, ale nebylo snadné získat odstup, když jsem ovšem měl na tabuli z boxů signalizaci 2,53 sekundy, bylo to najednou snazší a i když jsem se pak soustředil na nedělání chyb, náskok narůstal. Pneumatiky Bridgestone byly absolutně perfektní, celý motocykl byl skvělý. Musím poděkovat všem, kteří mi pomáhají, především celému týmu. Tento rok mnoho neočekávám, jen chci dělat co nejlépe svou práci. Myslím si, že s postupem sezóny mohu být ještě silnější.
Toni Elías (Honda – 2. místo)
Bylo to jako závod třídy 125 ccm s několika neuvěřitelnými předjížděcími manévry. Soustředil jsem se na dobrý start a také se mi podařilo během prvního kola několik dobrých předjetí. Ovšem příliš dlouho jsem za zasekl za Hopkinsem. Nakonec jsem měl dobrou rychlost a podařilo se mi ho předjet, stejně tak Rossiho. Nemohl jsem vyzvat Caseyho k souboji, protože on byl již daleko, soustředil jsem se proto na udržení mé pozice. Musím poděkovat týmu a Bridgestonu pro jejich víru, kterou do mě vložil. Myslím si, že se ještě můžeme společně daleko více zlepšit.
Loris Capirossi (Ducati – 3. místo)
Jsem zpět! Celý víkend byl pro mě fantastický. Před dvaceti dny jsem měl nejlepší moment mého života, když se mi narodilo dítě, nyní se mi tedy začalo opět závodění líbit. Doufám, že mé mistrovství teprve začíná, je tu ještě 15 závodů. Dobře jsem odstartoval a pokusil se následovat Caseyho, on byl ovšem příliš silný a tak jsem zvolil pomalejší jízdu. Hodně jsem si zabojoval, zvláště v posledním kole s Alexem. Ztratil jsem předek v rychlé pravé zatáčce, motorka se hodně rozvibrovala, Alex mě při tom předjel. Řekl jsem si OK, mám zde již pouze jednu příležitost získat pódium – vybrzdit Alexe do šikany. Chtěl bych opravdu hodně poděkovat týmu, který při mě stál po těch dvou velmi obtížných závodech.
Alex Barros (Ducati – 4. místo)
Jsem velmi šťastný, protože toto byl pro mě fantastický týden. Začínal jsem s nějakými problémy, ale skončil velmi dobře. Během tréninkových dnů jsem intenzivně pracoval na změnách na mé Ducati GP7, hledal jsem nejlepší nastavení. Měl jsem dobrý start, což bylo pro konečný výsledek velmi důležité. Byl to výborný závod, který doplnilo hodně zajímavých soubojů, nakonec jsem byl blízko pódia. Nejsem z tohoto hlediska spokojený, ale Lori jel opravdu skvěle a když jsem ho předjel, udělal maximum pro to, aby se dostal opět dopředu. Musím poděkovat týmu, Ducati, Bridgestonu i Pramacu, kteří mi pomáhají v této cestě.
Marco Melandri (Honda – 5. místo)
Dobře jsem odstartoval, ale ztratil jsem hodně času za Hopkinsem, protože on brzdil na limitní hranici. Měl jsem dobrou rychlost a byl jsem schopný bojovat s Capirossim a Barrosem o pódium, ale motocykl začal vibrovat a to mě zpomalilo. Musím poděkovat týmu, protože ten odvedl ohromnou práci, fantastické byly dnes i pneumatiky Bridgestone.
John Hopkins (Suzuki – 6. místo)
Byl to obrovský souboj. Zaprvé bych chtěl poděkovat a poblahopřát Bridgestonu. Vloni jsem musel zajet pro novou pneumatiku, letos měli prvních šest jezdců v cíli. Měl jsem solidní start a podařilo se mi vybrzdit i několik soupeřů. Asi v polovině závodu jsem se zamíchal do obrovského souboje, kde se vše míchalo v každé zatáčce. V jedné minutě jsem byl sedmý, pak najednou čtvrtý nebo třetí, ale zase rychle šestý. Dnes to byl velmi obtížný závod a já rozhodně chtěl skončit na pódiu. Myslím si, že jsem ovšem nakonec skončil na dobrém místě. Nyní jedeme do Číny, tam jsem vloni byl čtvrtý, opravdu se tam těším. Je to hezký, plynulý okruh, myslím si, že Suzuki GSV-R a pneumatiky Bridgestone tam budou pracovat dobře.
Nicky Hayden (Honda – 7. místo)
Můj start byl dobrý a během prvního kola jsem i trochu předjížděl. Na chvilku jsem měl dobrý pocit ze souboje s ostatními chlapci. Na konci závodu, čtyři nebo pět kol před cílem, jsem začal věřit v boj o pódium. Pak jsem ovšem začal mít problém v rychlé pravé zatáčce číslo 14. Na začátku závodu to pro mě byla nejlepší zatáčka, ale jak jsem brzděním opotřeboval přední pneumatiku, měl jsem v ní problémy. Je to slabá omluva, ale opravdu to ovlivnilo mou jízdu nahoru do toho kopce. Začal jsem ztrácet pozice. V posledním kole jsem se pokusil s tím něco udělat, chtěl jsem zaútočit na konci okruhu v šikanách, ale jak jsem tam vjel, měl jsem jednu krizovou situaci, po které jsem byl rád, že jsem se udržel na motorce. Je to další sedmé místo, ale celý víkend jsem jezdil tak tvrdě, jak jen dovedu. Nechci se utěšovat tím, že jsem byl nejlepší na pneumatikách Michelin, i když moje zadní pneumatika byla opravdu dobrá. Opravdu bych dal rád týmu lepší výsledek, ale zítra zde testujeme a tak se budu snažit dál vyvíjet náš motocykl.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist