Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Honda to ted muze vyuzit jako precedens a pridelaji Marquezovi na bike radlici, aby si neobouchaval plasty. Jako argument mohou pouzit, ze mu to chladi hlavu.
Ducati jsou v aerodynamice napred pred ostatnimi, ti jen breci misto toho, aby neco vymysleli a podavaji protesty, pristi zavod nebo za par zavodu to tam budou mit vsichni a ani neceknou, takze go Ducati!
Jirikhk: tak oni ji nedokazali zahrat, ale jde o podminky na trati a pokud jede mekkou smes kvuli gripu, tak ji potrebuje chladit, aby z ni nebyl salat je to jedno ja v tomhle ducati fandim a je videt, ze dali za pravdu italskymu tymu a jezdci a ne spanelovi ... dalsi vec je ta kdyby ducati skoncila 5 jestli by to resili vsechny znacky a nebo jeb ktm a aprc... a za druhy proc to aprilii zakazali!? Tam by me to zajimalo nejvic
Tak je to teda OK. Teraz ma zaujíma,ako Dovi dokáže túto technickú výhodu využiť. Lebo nejaký čas potrvá,kým sa ostatní prispôsobia. No už keď teraz nedá titul...
Pánové a dámy... Nevím proč zrovna tohle téma tak irituje ale většina je úplně mimo, sorry, není lepší komentit závody než si tu honit prasknutí cevky? Je úplně jedno jestli to generuje přítlak, jestli to chladí, jestli to vysílá Mars... Hodnotili to právníci a zde tedy je důležité - co přesně je napsáno v pravidlech (ne to co někdo přeloží na nějaký server nebo prafrazuje) a zda to ten bazmek porušuje. Pokud ne je to legální, pokud ano je to nelegální... Takže trošku zbytečné diskuze a hádky...
BOBANR1 07:30: Samozřejmě, že to generuje přítlak. Ten bude generovat každý díl, který je skloněný dolů proti směru jízdy. Tady jde o to, jestli daný díl má opravdu především chladit pneu - a přítlak je druhotný - nebo jestli má generovat přítlak a to chlazení je jen výmluva, jak obejít zákaz daný pravidly. Ověřit by se to dalo nejspíše jen prakticky - změřit rozdíl teploty pneu a přítlačné síly při jízdě bez toho prvku a s ním.
Ale průšvih je spíše v tom samotném pravidlu které aerodynamické prvky omezuje, protože se ukazuje, že se dá snadno obcházet. Teď teoreticky někdo může na motorku přidělat další lopatky které poženou vzduch na motor a deklarovat to jako přídavné chlazení válců - a co pak? A základ sporu vznikl už vloni, kdy se Aprilia na dotaz dozvěděla, že za sucha se tohle používat nesmí. Všichni se pak na vývoj něčeho takového vykašlali - a najednou to Ducati projde.
Místo toho, aby jste byli rádi, že teď všichni budou mít chladiče pneumatik, a ty se pak dostanou do série a budete si tak moct nad zadním kolem za jízdy chladit lahváč, tak se tu plive jeden na druhého...
Chlazení pneu je asi nesmysl. Kolikrát jsme četli, že Pedrosa nebo předtím Elias nezahřejí dostatečně gumy, protože jsou malí a lehcí. Ale jsem pro, ať to klidně používají. Vývoj by měl jít dopředu a taky si nemyslím, že Ducati je nejhnusnější motorka v poli. Naopak se mi líbí nejvíc.
ludia tu komentuju uplne sprostosti bez toho aby si precitali vyjadrenia aspon polovice zucastnenych...tomu sa vravi vidiet veci s nadhladom Tipol by som ze este sa odvolaju, neviem ci vsetci ale Suzuki urcite...
A proč motorku nedají do vetrneho tunelu bez spojleru, pak s ním a nezmeri jestli to generuje pritlak ? Trochu nechápu hádání u zeleného stolu. Ať si tam dají co chtějí, už teď je to nejhnusnejsi motorka v poli, ale nesmí to generovat přítlak.
https://www.youtube.com/watch?v=cJa23qVMVEQ
Honda to ted muze vyuzit jako precedens a pridelaji Marquezovi na bike radlici, aby si neobouchaval plasty. Jako argument mohou pouzit, ze mu to chladi hlavu.
Odvolat se můžou. Ale body Dovimu už nevezmou. Takže ať se klidně odvolají.
Ducati jsou v aerodynamice napred pred ostatnimi, ti jen breci misto toho, aby neco vymysleli a podavaji protesty, pristi zavod nebo za par zavodu to tam budou mit vsichni a ani neceknou, takze go Ducati!
Guzo+Majki=uvedl jsem to jen jako příklad a byla to moje reakce na to co napsal Guzo.
podle me to nechladí pneu ale dokonale to zametalo písek z tý arabský radoby země
Guzo: Njn, káže se voda, pije se víno...
Majki,nebuď jak malý . Od koho čakáš objektivitu?
Jirikhk: tak oni ji nedokazali zahrat, ale jde o podminky na trati a pokud jede mekkou smes kvuli gripu, tak ji potrebuje chladit, aby z ni nebyl salat je to jedno ja v tomhle ducati fandim a je videt, ze dali za pravdu italskymu tymu a jezdci a ne spanelovi ... dalsi vec je ta kdyby ducati skoncila 5 jestli by to resili vsechny znacky a nebo jeb ktm a aprc... a za druhy proc to aprilii zakazali!? Tam by me to zajimalo nejvic
Ivos: Že co dělal Marc? Sviňárny?? A ostatní jsou čistí jako lilie co? Trochu objektivity...
Tak je to teda OK. Teraz ma zaujíma,ako Dovi dokáže túto technickú výhodu využiť. Lebo nejaký čas potrvá,kým sa ostatní prispôsobia. No už keď teraz nedá titul...
-> Rosička: Tam kam jdou teď italové, od tam se my vracíme s restituovanými a zkrachovalími fabrikami.
Tipuju, že to bude mít většina už zítra v Argentině
Takže se nic nestalo a za chvilku to budou mít i ostatní
Pánové a dámy... Nevím proč zrovna tohle téma tak irituje ale většina je úplně mimo, sorry, není lepší komentit závody než si tu honit prasknutí cevky? Je úplně jedno jestli to generuje přítlak, jestli to chladí, jestli to vysílá Mars... Hodnotili to právníci a zde tedy je důležité - co přesně je napsáno v pravidlech (ne to co někdo přeloží na nějaký server nebo prafrazuje) a zda to ten bazmek porušuje. Pokud ne je to legální, pokud ano je to nelegální... Takže trošku zbytečné diskuze a hádky...
1100Virago: Protože Aprilia to chtěla využít primárně pro ten přítlak. Ducati přišla s tím, že budou chladit zadní gumu.
Trochu něco jiného, kdo má zájem (z Motohouse 4/19 str. 116-119
BOBANR1 07:30: Samozřejmě, že to generuje přítlak. Ten bude generovat každý díl, který je skloněný dolů proti směru jízdy. Tady jde o to, jestli daný díl má opravdu především chladit pneu - a přítlak je druhotný - nebo jestli má generovat přítlak a to chlazení je jen výmluva, jak obejít zákaz daný pravidly. Ověřit by se to dalo nejspíše jen prakticky - změřit rozdíl teploty pneu a přítlačné síly při jízdě bez toho prvku a s ním.
Ale průšvih je spíše v tom samotném pravidlu které aerodynamické prvky omezuje, protože se ukazuje, že se dá snadno obcházet. Teď teoreticky někdo může na motorku přidělat další lopatky které poženou vzduch na motor a deklarovat to jako přídavné chlazení válců - a co pak? A základ sporu vznikl už vloni, kdy se Aprilia na dotaz dozvěděla, že za sucha se tohle používat nesmí. Všichni se pak na vývoj něčeho takového vykašlali - a najednou to Ducati projde.
Mám se nad zdejšími komenty rozčilovat? radši ne.
Místo toho, aby jste byli rádi, že teď všichni budou mít chladiče pneumatik, a ty se pak dostanou do série a budete si tak moct nad zadním kolem za jízdy chladit lahváč, tak se tu plive jeden na druhého...
zajimave..,jednomu to zakazou a druhemu povoli
Chlazení pneu je asi nesmysl. Kolikrát jsme četli, že Pedrosa nebo předtím Elias nezahřejí dostatečně gumy, protože jsou malí a lehcí. Ale jsem pro, ať to klidně používají. Vývoj by měl jít dopředu a taky si nemyslím, že Ducati je nejhnusnější motorka v poli. Naopak se mi líbí nejvíc.
ludia tu komentuju uplne sprostosti bez toho aby si precitali vyjadrenia aspon polovice zucastnenych...tomu sa vravi vidiet veci s nadhladom Tipol by som ze este sa odvolaju, neviem ci vsetci ale Suzuki urcite...
Ivos, a dělá to ten sviniar sakra dobre .
Aj koleso vymyslel jeden človek a používa ho celý svet. Aké svinstvo .
A proč motorku nedají do vetrneho tunelu bez spojleru, pak s ním a nezmeri jestli to generuje pritlak ? Trochu nechápu hádání u zeleného stolu. Ať si tam dají co chtějí, už teď je to nejhnusnejsi motorka v poli, ale nesmí to generovat přítlak.
Aj tak to asi nebude na Marqueza stačiť. Jeho tajomstvo totiž tkvie v pravom zápästí,ako by povedali ROSII s Burgesom.
A Honda zase jako první přišla s "bezdrátovou převodovkou",jak by řekl Vašek Svoboda. A ostatní to sprostě okopírovali.
Nemají to ofocený, už to mají vyrobený!
Nebudou se odvolávat. Už maji ofocený výkresy Ducati...