Od roku 2011 tříčlenný startovní rošt

Zde je ve stručnosti několik novinek ve změně pravidel závodů Grand Prix, které odsouhlasila komise Grand Prix.

Komise Grand Prix ve složení Carmelo Ezpeleta (CEO Dorna), Ignacio Verneda (FIM Executive Director, Sport), Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA) za účasti Paula Butlera (sekretář komise Grand Prix) se sešla v Madridu a odsouhlasila několik změn pravidel závodů Grand Prix, které se především týkají nově připravované kubatury Moto3 a technických specifikací pro čtyřtaktní stroje 250 ccm, které v ní budou startovat.

Ovšem došlo i k několika podstatným změnám především v délce tréninku stávajících tříd a také v nové podobě startovního roštu na rok 2011. Zde vám přinášíme ve zkratce zásadní změny:

1. Tréninkové časy (během dvou dnů) - opět se tedy vrací dopolední páteční tréninky

MotoGP 4x 60 minut
Moto2 4x 45 minut
GP125 2x 45 minut (dopoledne) a 2x 30 minut (odpoledne)

2. Startovní rošt

Doposud stáli v jedné řadě tři jezdci pouze v královské kubatuře MotoGP, nyní se toto pravidlo rozšiřuje na všechny tři kubatury. Důvodem je větší bezpečnost při průjezdu v první zatáčce, a to hlavně v kubatuře Moto2. Jsou ale povoleny generátory pro zdroj energie do ohříváků pneumatik pro všechny tři kubatury.

3. GPS pro MotoGP

GPS pro kubaturu MotoGP může být použito od té značky, kterou dává k dispozici Dorna.

4. Moto3

Electronic Control Unit (ECU) bude pro tuto kubaturu jednotná. Zájemci se musí prezentovat u Dorny do 28. února 2011, komise Grand Prix pak rozhodne 19. března 2011. Stejné výběrové řízení platí pro jednotné pneumatiky této kubatury a pro pohonné hmoty. 

Přesné znění těchto pravidel naleznete v originále zde.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist