Od příštího roku bez aerodynamických křidélek

Komise Grand Prix v Assenu jednohlasně odsouhlasila zákaz používání aerodynamických křidélek na kapotážích motocyklů třídy MotoGP a to s platností od roku 2017. Aerodynamické prvky, které splňují současná pravidla lze používat do konce sezony.

S letošní sezonou nabralo rychlé tempo použití křidélek nejen u Ducati, které aerodynamiku využilo asi nejvíc ze všech, ale také ostatní výrobci začali pracovat na vývoji aerodynamiky, protože v tom viděli dosud neprobádané území.

Neprobádaným územím ale zůstane i nadále, protože potom, co aerodynamická křidélka zakázali v třídě Moto2 a Moto3, tak nyní jsou s platností od roku 2017 zakázána také v třídě MotoGP. To znamená, že vývoj a prostředky do jejich budoucnosti teď už výrobci nebudou muset investovat.

Hodně se mluvilo o bezpečnosti, protože aerodynamická křidélka působila hodně nebezpečně a to zejména potom, co bylo vidět, jak po pádu motorky můžou být jejich hrany ostré. Další se báli, že motorky budou za chvíli vypadat jak formule 1. Takže to je nyní alespoň na nějakou dobu pasé.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist