Od Márqueze to bylo dost riskantní, zlobí se Bautista

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
AKRO (-498) napsal 07.04.2015 v 21:34

Doufy - Já to vím, je to můj obor, ale uznej, že nebýt elektroniky, která hlídá kde co, tak by nemohlo 70% těch chcípáků ani MGP jezdit! Neudrželi by se na tom!

Doufy (36) napsal 05.04.2015 v 15:41

Vytrvalostní sporty jsou činnosti, které se vykonávají po delší časový úsek a převážně využívají aerobní metabolismus. Aerobní metabolismus převažuje během fyzického cvičení, které trvá déle než 2-3 minuty při nízké, střední nebo submaximální intenzitě.

Dlouhodobá vytrvalost – délka trvání se pohybuje přibližně 10 minut až několik hodin. Pohybová činnost je z více než 90 % zajišťována aerobním energetickým systémem.

AKRO (-498) napsal 04.04.2015 v 23:22

Na co Doufy potřebuješ na motorkách vytrvalce?

Doufy (36) napsal 04.04.2015 v 17:00

deluxa - vytrvalec vazici 90kg by musel merit 200-210cm. A ano, 30kg rozdil by byl znat na vykonu i na spotrebe...

AKRO (-498) napsal 04.04.2015 v 13:55

Deluxa - Máš úplnou pravdu, trpaslíci a Hobiti mají jasnou výhodu!

deluxa (347) napsal 04.04.2015 v 01:01-1+2

Doufy...to je sice krasne ze si tam dal linky ale v nich sa rozobera ze jazdec ktory ma viac ako 62.6 kg co je priemer GP patri do tazkej kategorie :D :D Tu to rozoberam vseobecne. Vaha aj vyska je zasadna v tom aky rychly bude jazdec.(Odhladajuc od toho aky ma talent,kondiciu, styl a dalsie veci) Vsetci v gp su triesky mali muzicci a tintitka. Preco? Pretoze vaha zasadne ovplyvnuje rychlost. Mozes to prekrucat ako chces pokial si na tejto planete fyzika je proste fakt. Taky 90kg chlap by v gp nemal sancu aj keby jazdil na urovni MM vzdy by bol pomalsi...To ze niekto ma 59 alebo 69 uz take zasadne nie je a je to o talente a ako kto na sebe pracuje v tomto davam za pravdu tym clankom ale dovolim si tvrdit ze pri tych najlepsich kde idu na stotiny sek. tam tych 10kg rozdiel bude hrat nejaku rolu...

AKRO (-498) napsal 03.04.2015 v 22:38

PavlosR1 - Nikdo jiný, než hobiti a polohobiti a chcípáci a přece nevyhrává! Když to není Marquez, Pedrosa nebo Lorenzo tak to je koncentráčník Vale...

PavlosR1 (122) napsal 03.04.2015 v 20:44

Marex, s atletikou to byla nadsázka .
Jinak si ponechám svůj názor a to MGP nedovažovat. I přes nekteré rozumné protiargumenty.
Změním názor až budou v moto GP vítězit pedrosové, zatím to tak není
U menších kubatur bych o tom diskutoval

petebigbang (15) napsal 03.04.2015 v 10:59+2

Zdar borci ! zdá se, že se nám tady rozvinula docela zajímavá diskuze jejíž pozitivní výsledek je jak to vnímám osobně ten, že jsme zase něco chytřejší a taky je vidět , že hodně lidí to fakt zajímá, dávají tomu hodně energie a času a to je super. Je to lepší, než kecy v hospodě u piva !! Jinak už se těším do Brna, Slovakiaring, atd... doufám, že se tam potkáme. Je super sledovat piloty MotoGP ne SBK, ale ještě lepší je mít pod sebou bike ve výjezdu full gas driftem s předním 15cm v luftu bradu do nádrže schovat lokty před kolena a pak tam nastřílíš 4,5,6 a zase o 3 dolů a tvrdě na brzdu přední kolo zabořené do asfaltu zadní pod prdelí vlaje bokem !!! pak někdy trefíš apex a šetříš slidery protože 600 se taky počítá, takže přitáhně koleno k nádrži no když to tam dáš správně tak si lízneš loktem !!! To je asi naše droga ... Zdá se , že elbowslider má skoro každý, takže jasný vývoj je, že brzy dojde k lepení slideru na helmu a bude se jezdit hlavou po asfaltu, ale to už jsme vlastně taky zažili, jenže pak byl vždycky kačer!!!

drx (45) napsal 03.04.2015 v 10:28+1

Marex - no tak snad už to tomu druhému táboru bude jasné - lépe srozumitelně to asi už nejde vysvětlit ...

Houmr24 (39) napsal 03.04.2015 v 08:56+1

Marex, máš ode mne plus.

Marex (2570) napsal 02.04.2015 v 23:59+3

Ps: Navrhuji Pedrosovi,aby se přestal znevýhodňovat a dal si na stupačky, rám a do sliderů závaží, aby už nebyl v nevýhodě. Konečně bude moct pořádně brzdit a akcelerovat, což s jeho 50-ti kilogramy nelze. Proč to ten kluk nechce chápat a nedá na vás!?

Marex (2570) napsal 02.04.2015 v 23:48

Pavlos: Srovnávat motorsport s atletikou a podobně, je velmi závadné. Uvědom si, že i F1 tvrdě dbá na váhový limit- dovažování jezdců a strojů. Ostatně všude, kde je třeba techniky, se technika řeší tak, aby nezvýhodňovala nějakou skupinu.Třeba skoky na lyžích- určena délka lyží, dle výšky skokana. Vzpírání- dělí se na třídy, dle hmotnosti vzpěračů. Dostihy- u těch je dokonce přímo handicap...

AKRO (-498) napsal 02.04.2015 v 23:41-1

Doufy - A co z toho plyne? Že prostě mají chcípáci a Hobiti nebetyčnou výhodu!
Všechny tyto argumenty pořád nevysvětlují, PROČ jsou skoro všuchni špičkoví jezdci chcípáci a mrňousové a proč jsou vyjímky těžších a větších jezdců pro srandu a bez šance!

PavlosR1 (122) napsal 02.04.2015 v 21:30

Doufy dobře . Ve všem pravdu asi nemám, ale to že honda se dlouho stavěla pro velikost pedrosa je tam řečeno.

Doufy (36) napsal 02.04.2015 v 21:11

Me uz to nebavi psat . Tady najdete odpoved na vsechno .

https://motomatters.com/analysis/2011/04/13/number_crunching_how_much_of_a_factor_is.html
//www.crash.net/motogp/feature/208952/1/how-big-is-too-big-for-motogp.html
//www.allaboutbikes.com/feature-articles/opinion-columnists/4358-size-motogp-riders

Houmr24 (39) napsal 02.04.2015 v 19:52

Zásadní výhoda to asi nebude, psal jsem, že se to dá měřit maximálně v desetinách na kolo x celý závod, ale domnívám se, že nějakou výhodu tam menší, lehčí jezdci mají, jak už tu někdo přirovnával brždění rozjetého náklaďáku. Jasné je, že při akceleraci lehký jezdec tolik nezatíží zadní kolo, s tím si však poradí elektronika proti prokluzu a na rovinkách lehčí "souprava" jezdec, motocykl, dosáhne vyšší maximálku.
Pochybuji však, že by továrny vyvíjely dva různé motocykly, podle velikosti jezdce, už kvůli vysokým nákladům na vývoj, v podstatě dva speciály. Samozřejmě, že pro každého jezdce se moto dle požadavků upravuje, ale nebude to nijak zásadní změna, jak například uvádíš velikost rámu. Upraví si geometrii podvozku, řídítek, kompletu stupaček, sedačky, ale to je tak vše.
Nebo Tvoje tvrzení, PavlosiR1 můžeš nějak doložit?

PavlosR1 (122) napsal 02.04.2015 v 19:02

Sory, nějak jsem se rozepsal, ale zjednodušeně, v Moto GP váhu neřešit a nechat to přírodě a umu konstruktérů

PavlosR1 (122) napsal 02.04.2015 v 18:58+1

Doufy a další, konečně debata o tématu hmotnosti jezdce. Rozhoduje více faktorů a v průměrném tempu (závodníci prominou) agenturního ježdění se dá jet relativně rychle i s vyšší váhou a na litrovém štoku. Nadprůměrné tempo jedou i někteří 110 kiloví kvalitní rychlíci. Ale nevím o nikom kdo by jel na štoku nebo superbiku třeba v Brně dnes pod 2,06 a měl přes 100 kilo. Možná že Alfréd luger má kolem 80ti a jede 2,05 v 50 ti letech a pár dalších větších chlapů jezdí slušně. Ale opravdu rychle jedou lidi pod 80, nebo spíše 70 kilo. No a dostáváme se k jádru věci, superstock nebo superbike má zakladní rozměry seriové motorky, protože ta je postavena od základu na standartní postavu, proto Baz nebo Camier neměli nikdy problémy na SBK , ale speciály MGP jsou postaveny na jiné rozměry a váhy, to každý vidí okem, jak je MGP motorka malá. A všechno další je tomu přizpůsobeno, gumy brzdy geometrie, takže MGP speciál který je postaven pro pedrosu nebude pro abraháma ideální. Důkazem je např tiskovka na které Colin Edwards komentoval před lety Hondu, když na ní jeli Pedrosa a Hayden, řekl, že Honda už by si mohla všimnout, že se na tu motorku Nicky nevejde.
takže motorka postavená pro pedra byla opravdu menší, měla jiný rám, jinou kyvku. Potom přišel stoner a pak MM, to taky nejsou čahouni a mají kolem60 kilo. Zakže posadit na motorku která má geometrii postavenou pro 75 ti kilového chlapa se 180 ti cm malého a lehkého daniho je pro daniho nevýhoda, opravdu nezatíží zadní kolo a hůře se mu přenáší váha při přehazování motorky. Samozřejmě i opačně je to problém, je to otázka jaké má základní rozměry rám a jaké je rozmezí nastavení. Myslím, že v MGP továrny ladí pro chlapy kteří na nich jedou i rámy a podle fotek jsou tam vidět velké odlišnosti a každý tovární jezdec má tovární motorku na míru. Výkon motoru je podobný a zase se ladí průběh. U MGP bych rozdíl váhy neřešil, u MOTO3 to samozřejmě bude poznat víc.
Určitě neexistuje speciál MGP, který bude stejný pro Baze a pedrosu.
Takže, myslím si, že v MotoGP jsou tovární motorky postaveny na míru, (motorka pro De Angelise asi ne) a pro nekteré daší taky ne a proto ovládáním motorky váha moc neovlivní. Ve WSBK už takový prostor pro přestavbu rámu není, takže tam úplně malý a lehký chlap velkou výhodu nemá, spíš naopak. A co udělá 10 kg váhy jezdce na 260 ti koňové motorce MGP nevím, ale tipnu, že zásadní to nebude.

mongol_ (128) napsal 02.04.2015 v 18:43

prototypy motogp by se měly udělat tak, aby s jezdcem vážily stejně a aby byly stejně velký tak, aby i ten dvoumetrový baz se cítil na motorce příjemně. Potom by se mohly koše na basketbal dát o metr dolů, nebo hráčům nad dva metry amputovat nohy u kolen, aby vynikající hráči menšího vzrůstu nebyli diskriminovaný

Houmr24 (39) napsal 02.04.2015 v 18:20+1

Při závodní jízdě se bohužel vždy brzdí intenzivně, velmi intenzivně.
Ruce mám dlouhé, ale tak dlouhé, abych přesunul zadek tak dozadu a zabránil tím zvednutí, natož odlehčení zadního kola ne.
Vlající nohu jsem myslel jako důkaz toho, že při rychlé střelbě, nebo závodní jízdě je zadní brzda jen do počtu.
U spolujezdce je nejhorší, pokud se vyklání na opačnou stanu než zatáčíš. Pokud sedí neutrálně, tak se přenáší váha ve stejný okamžik jako motocykl, ale vzhledem k tomu, že významně zvýší váhu kompletu moto, spolujezdec i řidič, zhorší se také významně ovladatelnost (hbitost) celé, řekněme soupravy.

drx (45) napsal 02.04.2015 v 16:49-2+1

Musím, ač nerad souhlasit s AKREM, dovažování by také přivedlo do Mot. GP další vlnu nadprůměrných jezdců, kteří ted kvuli váze bez dovážování nemají šanci něco v top zajet.

Doufy (36) napsal 02.04.2015 v 16:48

Sam sis odpovedel. Kdyz jezdec presune svoji vahu dozadu a dolu, tak se mu zadni kolo zvedne az pri intenzivnejsim brzdeni... pokud se chces zeptat, jak se presunuje vaha dolu, tak tlakem do stupacek, jak dozadu je snad jasny... . Vlajici noha nema pro brzdeni zadnej fyzikalni vyznam, delaj to jen kvuli pocitu. Mensi vaha je vyhoda pro urcity aspekty jizdy. U spolujezdce je nejhorsi to, ze prenasi vahu v jinej okamzik, nez jezdec.

Houmr24 (39) napsal 02.04.2015 v 16:16-1

Doufy, nevím jak může delší, těžší jezdec zatížit více zadní kolo, když při maximálním brždění je zadní kolo tak odlehčeno, že se asfaltu sotva, pokud vůbec, dotýká. Všimni si, že často při brždění před pravou zatáčkou, tam je to neoddiskutovatelné, jim vlaje noha mimo motorku, takže mi to vysvětli, jak jsi to myslel.
Myslím si, že Akro má částečně pravdu, ne, že by Hobiti neměli Moto GP jezdit, ale v tom, že při stejné kondici a bla, bla, bla, jak psal PavlosR1, je samozřejmě výhodou menší váha jezdce, jak při brždění, akceleraci i překlápění motocyklu v zatáčkách, nebo mi snad chcete tvrdit, že jízda s baťůžkem, myšleno se spolujezdcem je stejně na pohodu jako bez něho?
Výhoda to samozřejmě je, ale je otázkou, kolik to udělá rozdílu tisícin, setin, či desetin na jeden okruh x 20, 25 kol za celý závod.

Doufy (36) napsal 02.04.2015 v 15:43

AKRO, uz prestan opakovat ty svoje ujety blbosti. Nevidim jedinej duvod, proc by mel mit 173cm vysokej clovek 70kg??? Nota bene vytrvalec! I podle BMI uz je to na horni hranici normalni vahy. Kdyz uz potrebujes mit za kazdou cenu posledni slovo, tak si aspon vymysli neco min hloupyho.

AKRO (-498) napsal 02.04.2015 v 14:55

Pokud by jezdili Jezdci s výškou průměrného Mallorčana tj. 173 cm a aspoň 70 kilo, nic proti tomu! V každém případě tam jezdí mnohem menší polotrpaslíci s miniaturní vahou!

IvanDvoutakťák (5061) napsal 02.04.2015 v 13:28

Tomsase(10:59) , to není svět plný kulturistů, ale svět plný bludů ...

tomsase (-83) napsal 02.04.2015 v 13:25

Doufy- to je pravda, průměrný španěl má 173 cm

Doufy (36) napsal 02.04.2015 v 12:59+1

Jo a taky AKRO nezapomen, ze jsme jeden z nejvyssich (a bohuzel taky nejtlustsich) narodu sveta, takze mas trochu zkresleny predstavy. Takovej Lorenzo je treba uplne prumernej Mallorcan...

Doufy (36) napsal 02.04.2015 v 12:51

No, ja myslim, ze Paja to shrnul fakt pekne, az me sere, ze jsem to takhle nedokazal ja .

P.S. Jinak jsem AKRO nerekl, ze vetsi vaha nutne pomaha pri brzdeni, to ty jsi tvrdil, ze elektronika snizuje fyzickou zatez jezdce . Pri brzdeni je tezko rict, jak to je. Tezsi (a hlavne delsi) jezdec dokaze vic zatizit zadni kolo a tim zvysit brzdnej ucinek, ale zase musi ubrzdit vetsi hmotu. Bude to tak sul nul.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist