Nový způsob kvalifikace MotoGP v roce 2013
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProImage | Zveřejněno: 14.10.2012 | Zobrazeno: 4 913x
Na zasedání dne 13. října v Motegi (Japonsko) rozhodla komise Grand-Prix o novém systému kvalifikace kubatury MotoGP, která bude platit od sezony 2013.
Pro pozorné čtenáře našeho webu to není vůbec překvapení, my jsem vás díky našemu zdroji z paddocku MotoGP o tomto novém systému už informovali v tomto článku začátkem října, a tak jen opakujeme, jaký tento systém vlastně bude a proč byl přijat a také se dozvíte přesný nový časový harmonogram.
Od roku bude pořadí na startovním roštu uděláno dle následujících pravidel: Po třech volných trénincích bude startovní pole rozděleno do dvou skupin. 10 nejrychlejších se přímo kvalifikuje do "Qualifying 2". Zbytek jezdců pojede nejdříve "Qualifying 1", dva nejlepší z "Q1" se dodatečně kvalifikují do "Q2".
"Qualifying 2" tak absolvuje 12 nejlepších jezdců (10 z F1-F3 + 2 z Q1) a rozhodnou mezi sebou o postavení ve čtyřech prvních řadách na startovním roštu. Od 13. místa dále se bude stát dle výsledků dle "Q1" od 3. místa dále.
Standartní časový plán bude následující: Dodatečný čtvrtý volný trénink na 30 minut nebude už mít vliv na startovní postup do Q1 resp. Q2. Po 10 minutách pauzy se pojede "Qualifying 1", potom opět 10 minut přestávky a závěrečná "Qualifying 2". Obě dvě kvalifikace budou trvat 15 minut.
Cílem je umožnit týmům CRT větší prezentaci v TV přenosu vůči jejich sponzorům. V současné době se totiž TV koncentruje především na Top piloty, resp. tovární týmy Hondy, Yamahy a Ducati.
Od roku bude pořadí na startovním roštu uděláno dle následujících pravidel: Po třech volných trénincích bude startovní pole rozděleno do dvou skupin. 10 nejrychlejších se přímo kvalifikuje do "Qualifying 2". Zbytek jezdců pojede nejdříve "Qualifying 1", dva nejlepší z "Q1" se dodatečně kvalifikují do "Q2".
"Qualifying 2" tak absolvuje 12 nejlepších jezdců (10 z F1-F3 + 2 z Q1) a rozhodnou mezi sebou o postavení ve čtyřech prvních řadách na startovním roštu. Od 13. místa dále se bude stát dle výsledků dle "Q1" od 3. místa dále.
Standartní časový plán bude následující: Dodatečný čtvrtý volný trénink na 30 minut nebude už mít vliv na startovní postup do Q1 resp. Q2. Po 10 minutách pauzy se pojede "Qualifying 1", potom opět 10 minut přestávky a závěrečná "Qualifying 2". Obě dvě kvalifikace budou trvat 15 minut.
Cílem je umožnit týmům CRT větší prezentaci v TV přenosu vůči jejich sponzorům. V současné době se totiž TV koncentruje především na Top piloty, resp. tovární týmy Hondy, Yamahy a Ducati.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?