Nový tým v MotoGP, s "wild card" už ve Valencii?

Italský tým FB Corse se chce v roce 2010 s kompletním motocyklem vlastní konstrukce zúčastnit mistrovství světa MotoGP. Ale už ve Valencii 2009 by mohl jet tento tým s "wild card".

V jednom jsou si fanoušci, jezdci, týmy, továrny a promotér Dorna jistě zajedno. Kubatura MotoGP potřebuje mít na startu více motorek. Jako minimum bylo letos naplánováno 18 závodních strojů králosvké kubatury, přesto ještě před poločasem skončil tým Sete Gibernaua a už jich bylo jen 17. A pokud by Japonce Yukiho Takahashiho nevystřídal v týmu Scot Honda Maďar Gabor Talmacsi s penězmi MOLu, tak by permanentních jezdců stálo na roštu dále jen 16. 



Nyní přišla na svět celkem překvapivá a hodně zajímavá zpráva. Tým FB Corse chce už v roce 2010 nastoupit do kubatury MotoGP a to s úplně vlastním motocyklem. Team FB Corse není v seriálu mistrovství světa žádnou neznámou stájí, může totiž navázat na závodní zkušenosti z WSBK.  


Motocykl je řadový tříválec a jeho desihn navrhl Mauro Forghieri z Oral Engineering Group. Tento konstruktér pracoval mnoho let ve formuli "1" pro Ferrari a pracoval také pro Bugatti a  Lamborghini. 


Dle pro veřejnost dostupných dat by měl mít motor mezi 200 a 210 PS. Čímž je jen o 10% níž, než aktuální motory MotoGP. 


Pokud bychom měli věřit webovým stránkám GPone.com, tak by se měl tento motor odvíjet od původních plánů BMW. Ovšem tato bavorská firma se plně koncentruje na WSBK a momentálně nemá žádné plány, co se týká MotoGP. 

Zatím sice nebyl oficiálně zveřejněn žádný jezdec přicházející v úvahu pro tento motocykl, ale..:
V italském šampionátu superbiků startovali za tento tým naposled Giovanni Bussei a Mauro Sanchini, tedy se jedná o kompletní italský tým. Z tohoto pohledu by se tedy nabízel italský jezdec a nejvíce se hovoří v kuloárech o Alexi de Angelisovi.
 

Ovšem, ve vysílání BBC hovořil privátní manažér Jamese Toselanda, Roger Burnett, o možnostech svého svěřence na rok 2010 a zmiňoval se o "nějakém novém projektu MotoGP"...A že v současné době se takových projektů moc nevyskytuje, tak se dá logicky usuzovat, že Burnett mínil právě FB Corse. 

Ovšem zároveň se hovoří i o možnosti, vyzkoušet tento projekt při posledním závodě sezóny 2009 ve Valencii. Dá se předpokládat, že ani Dorna ani nikdo jiný nebude proti! A s kterým jezdcem, to se nechme překvapit...
 
Motor:
- řadový tříválec
- obsah: 797,99 ccm
- vrtání x zdvih: 90 x 41,8 mm
- výkon: 150 KW při 18.000 ot./min
- pneumatické ventily
- Magneti Marelli Elektronik

"šasí" / kapotáž:
- hlinikový rám
- váha: 143 kg
- karbonová kapotáž

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist