Novinky ze světa Moto2

Pochopitelně, že i mezi dvěma závody Grand Prix se udály v kubatuře Moto2 nějaké podstatné zajímavosti a zde je tedy jejich přehled.

V kubatuře Moto2 startuje letos 15 různých značek motocyklů a všechny zatím - s výjimkou ADV (jezdec Valentin Debisse) - bodovaly a to i italská značka RSV, která sice nemá momentálně v závodech Grand Prix žádného jezdce, ale v prvních závodech rovněž bodovala. V současné době je tedy na startu celkem 14 značek různých druhů motocyklů.


Dramatický souboj je na prvním až druhém místě, kde japonskou Moriwaki a švýcarského Sutera dělí pouze jediný bod. Na třetím místě je pak další japonský motocykl MotoBi (ex-TSR).

01- MORIWAKI 76 bodů
02- SUTER 75 
03- MOTOBI 53 
04- SPEED UP 52 
05- PONS KALEX 46 
06- FTR 26 
07- TECH 3 21 
08- RSV 10 
09- BQR-MOTO2 10 
10- BIMOTA 9 
11- PROMOHARRIS 9 
12- I.C.P. 9 
13- FORCE GP210 
14- MZ-RE HONDA 1 


Zkušený španělský jezdec Alex Debon oznámil, že na konci sezóny 2010 pověsí helmu na pomyslný "hřebík". V letošní sezóně působí Alex Debon ve dvou rolích, jako jezdec a jako týmový manažer, v roce 2011 ho tedy uvidíme pouze na druhé straně betonové zdi. 33-letý Debon skončil sice hned v úvodním závodě v Kataru na bedně (druhý), ale přece jen je tato dvojitá role v týmu "Motorsport 69", přihlášeného kvůli hlavnímu sponzorovi pod názvem "Aeroport de Castello" hodně namáhavá. V kubatuře do 125 ccm má pak Debon pod "svými křídly" nadějného španělského jezdce Adriana Martina (aktuálně 18. jezdec MS).

Ovšem tato dvojrole není v závodech Grand Prix žádnou novinkou, stačí se jen podívat trochu do historie a vzpomenout jméno Lucio Cecchinello. 


Grand Prix Velké Británie na okruhu Silverstone bude mít v Moto2 na startu i dva britské jezdce. Bude to stabilní jezdec této kubatury a nejmladší vítěz závodů Grand Prix vůbec Scott Redding (2008 - 125 ccm), který jezdí na motocyklu Suter MMX v belgickém týmu Marc VDS Racing. Tento tým vede Michael Bartholemy (ex-manažer Kawasaki MotoGP) a jako šéftechnika má mladý Brit zkušeného Petera Bensona, který v roce 2006 přivedl k titulu mistra světa  MotoGP Nicky Haydena.

Scott Redding má zatím na svém kontě pouhých 5 bodů, a to z francouzského Le Mans za 11. místo.


Vedle Reddinga ale uvidíme v Silverstone i dalšího Brita, a to s "wild card". Bude jím španělský šampion supersportů 2009 Kev Coghlan. Ten pojede na motocyklu
RDF M210 Moto stáje "Team Monlau Competicion/Joe Darcey".


Německý mistr supersportů Sascha Hommel (20) obdržel pro Grand Prix Německa na Sachsenringu (16. až 18. července) divokou kartu a v minulých dnech už také testoval. Pojede na motocyklu Kalex, který jezdí v šampionátu Grand Prix tým "Tenerife 40 Pons" (jezdci Sergio Gadea a Axel Pons), a který právě v Mugellu zásluhou Sergia Gadey slavil první historické podium pro tuto firmu z  Bobingenu. 

Sascha Hommel jezdí šampionát IDM majitele týmu Michaela Galinskeho a ten bude také tento projekt pomocí své firmy "MGM Performance" financovat. 

Samozřejmě, že německý promotér Grand Prix na Sachsenringu a firma Kalex chtěli mít na startu některého německého jezdce s "wild card" a když původně uvažovaný Max Neukirchner neobdržel od svého stávajícího týmu Ten Kate Honda povolení, tak padla volba na Hommela. "Uvažovaný Australan Damien Cudlin by nebyl pro sponzory zajímavý", říká šéf Kalexu Alex Baumgärtel, který také uvažoval o Rakušanovi Michaelu Ransederovi. 

Výhodou pro Hommela je i skutečnost, že ještě před samotným závodem Grand Prix se zde jede šampionát IDM.


Ex-pilot MotoGP-Pilot Anthony West je zatím s průběhem sezóny v Moto2 hodně zklamaný, vždyť jeho umístění jsou následující: Katar - nedojel, Jerez - 15., Le Mans - 26., Mugello - 27. 

Zatímco ve warm-upu to v Mugellu vypadalo vše ještě hodně optimisticky, tak v závodě se objevily "záhadné" problémy se ztrátou rychlosti a West dokončil závod na už zmiňovaném 27. místě se ztrátou 53 sekund na vítězného Andreu Iannoneho. 

Důvodem bylo dle Martina Wimmera nasazení starého motoru, neboť ten nový měl v Le Mans problémy s teplotou. Ovšem na něm se objevila na jednom válci malá prasklinka a tak se znovu motor musel vyměnit. A tak tento tým čekalo mezi Mugellem a Silverstone opravdu hodně práce. Především bude pro britskou Grand Prix namontován větší chladič, na straně druhé se také pracovalo na snížení váhy motocyklu MZ.
 

Po čtyřech absolvovaných závodech má mistr světa 125 ccm z roku 2008, Francouz Mike di Meglio, na svém kontě "0" bodů.

Přitom jede tento francouzský pilot za renomovanou stáj Jorge Martineze, tedy Mapfre Aspar Team. A Di Megliovi tak nepomohla k bodům ani změna šasí z  RSV na Suter. 



Kolumbijec Yonny Hernandez (BQR, Team Blusens STX) na posledním závodě v Mugellu nebodoval a má tak svém kontě 10 bodů, což je 16. místo v průběžné kalsifikaci MS kubatury Moto2.

Rookie závodů Grand Prix, Yonny Hernandez (22 let), v loňské sezóně jezdec španělského šampionátu CEv v kubatuře supersportů, se v letošních předsezonních testech a také během závodů vždy blýskl rychlými koly. Tento jezdec je ale pro diváky velmi přitažlivý svým jezdeckým stylem a především drifty, pocházející z jeho předchozího působení, tedy v závodech Supermoto. 

"Problémem je, že po špatné kvalifikaci pak na zadních místech nemůžeš jet své tempo a najít svůj rytmus, neboť je zde opravdu hodně těsno.", říká o svých největších problémech Yonny Hernandez. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist