Novinky z Moto2

Nová kubatura Moto2 už nabírá plné tempo a zde jsou aktuální podrobnosti jak o motocyklech, tak i o týmech a samozřejmě i o jezdcích.

Pojede Jules Cluzel Moto2 u Poncharala?

V rozhovoru při závodě Grand Prix San Marino v Misanu poodhalil Hervé Poncharal o svém týmu Moto2 následující podrobnosti: "Podvozek - neboli "šasí" nebude od žádné renomované firmy, nýbrž budeme mít vlastní a momentálně se vyvíjí v našich dílnách ve Francii. Nemohu zatím prozradit jezdecké složení dvoučlenného týmu, neboť hodně závisí také na sponzorech. Jednomu se nebude líbit tento jezdec, druhý zase bude chtít tamtoho. Pokud se ale nic neočekávaného nestane, tak jedno jméno už mohu prozradit, Jules Cluzel." říká francouzský šéf týmu Monster Tech3 Yamaha v kubatuře MotoGP.

Francouzský jezdec Jules Cluzel se narodil ve francouzském Montluçonu a v říjnu mu bude 21 let. Letos začal sezónu fantasticky, v úvodu v Kataru skončil s motocyklem Aprilia RSW LE na druhém místě, čímž jen dokázal, že rozdíl mezi tovární Aprilií a typem LE zas není tak velký, jak se někteří jezdci rádi vymlouvají. Jezdec italské stáje Matteoni Racing pak skončil ještě v Misanu na výborném 6. místě, když v předchozím závodě v Indy upadl ze 3. pozice. V průběžné tabulce je nyní 12. se ziskem 58 bodů.

Problém u Cluzela je ale jeden! Mladý francouzský talent má totiž platnou smlouvu a to s opcí s týmem Matteoni i na rok 2010...

Čyři možnosti Thomase Lüthiho


Už jsem psal o to, že pan Daniel Epp oznámil konec svého týmu Emmi Café Latte. Důvodem je skutečnost, že jeho projekt MotoGP se neuskuteční a: "Moto 2 mě nezajímá", řekl pan Epp. Švýcarského jezdce Lüthiho komise MSMA neakceptovala a druhá možnost s Hiroshi Aoyamou se také nepodařila dotáhnout do zdárného konce - Aoyama má sice namířeno do královské kubatury, ale buď pojede druhou Hondu v týmu LCR, nebo Ducati v satelitním týmu Pramac.
Ale nazpět k Lüthimu. "Máme čtyři možnosti. Moto2, superbiky, supersporty nebo návrat do 125 ccm. V případě, že mu zajistím nějaký tým Moto2, tak pro něho potřebuji částku mezi 1,1 až 1,3 miliony Euro", říká jeho manažér Daniel Epp.  
Současný tým a projekt Moto2 se sice pokouší převzít dosavadní týmový manažér Therrell Thien spolu se šéfmechanikem Mauro Nocciollim, ale finančně to zřejmě nezvládnou.

Definivně pojede 6 továrních motocyklů Aprilia

Původně se italská továrna z Noale - tedy Aprilia - nechtěla vůbec v nové kubatuře Moto2 angažovat. Potom své rozhodnutí přehodnotila a celkem 5 jezdců se bude moci v příštím roce spolehnout na tovární podporu, na jakou byli zvyklí v době dvěstěpadesátek.
 
Oficiálním továrním týmem by měl být současný španělský tým Mapfre pod vedením Jorge Martineze v sestavě Francouz Mike di Meglio a dále s novým mistrem světa ze stopětadvacítek, tedy zřejmě se Španělem Julianem Simonem. "Mrkvičku tedy ostrouhá" Bradley Smith, ovšem Aspar si ho chce udržet za každou cenu a tak mu nabídl dvouletou smlouvu - 2010 ve třídě do 125 ccm a 2011 v Moto2. Ovšem Smith má nabídku třeba i od Poncharala...

Na bázi současného továrního týmu Metis Gilera pod vedením ex-jezdce Grand Prix Luca Boscoscura by měla jet dvojice ve složení Ital Andrea Iannone - ze třídy 125 ccm a Španěl Aleix Espargaro - který momentálně jezdí, kromě svých jiných závodnických aktivit - motocykl Moto2 stáje Blussens ve španělském mistráku C.EV  a naposled i MotoGP ve stáji Pramac Ducati.


Pátý motocykl pojede český jezdec Karel Abraham ze stáje Cardion AB Motoracing. 


A konečně ten šestý muž pak zkušený Španěl Alex Debon ve své současné stáji Aeropuerto-Castello-Blusens, který tak definitivně odložil plány svého vstupu do MotoGP na neurčito.

Giampiero Sacchi, sportovní ředitel Gruppo Piaggio říká: "Tento počet našich motorek už pro sezónu 2010 nebudeme zvyšovat, uvidíme jestli to bude vítězný motocykl. V tom případě by v sezóně 2011 jelo našich motorek jistě více."

Švýcarská "zázračná" zbraň



Suter Racing Technologies představil v Misanu první prototyp motocyklu SRT MMXMoto2. Tovární motocykly z dílny Eskila Sutera by měly jet dva týmy po dvou jezdcích, k tomu je možno zakoupit tento motocykl - šasí - za velmi nízkou cenu (75 710 Euro) a upravit si ho dle vlastních požadavků.  Testovací jezdec Roberto Rolfo by měl první prototyp tohoto motocyklu vyzkoušet už v říjnových závodech španělského mistrovství. 
Mezi zákazníky švýcarské firmy Suter Racing Technologies patří zatím předběžně týmy Kiefer (jezdci Leonov a Bradl), Racing Team Germany (Tode), CIP (Debise), Tóth (Pasini, Tóth jr.), Hayate a WTR San Marino (Baldolini).

Také Stefan Bradl pojede Moto2


Původně chtěl německý jezdec Stefan Bradl zůstat ještě rok ve stopětadvacítkách, ale nyní se celý tým rozhodl jinak. Důvodem změny je skutečnost, že stáj Kiefer Racing nechce rozmělňovat své síly na dvě kubatury a Voloďa Leonov už má s týmem smlouvu na rok 2010 a právě do kubatury Moto2. 
"Vše mělo své výhody a nevýhody. Pochopitelně jsem chtěl počet svých vítězství v závodech Grand Prix zvýšit (doposud vyhrál Bradl 2x, z toho jednou u nás v Brně). Navíc v roce 2010 bych měl i reálnou šanci na titul mistra světa. Ale jelikož jsem chtěl do dvěstěpadesátek už vloni (tovární tým společně s Hiro Aoyamou se z peněžních důvodů nepodařilo sestavit dohromady) a nyní se nabízí šance, být u nové kubatury hned od začátku, tak tato možnost nakonec zvítězila", vysvětlil své rozhodnutí Stefan Bradl.

První závod Moriwaki



První závod motocyklu Moriwaki MD600 Moto2 se uskuteční 27. září na okruhu Okayama v rámci "All Japan GP250 Championship". V jeho sedle bude testovací jezdec Shogo Moriwaki. V příštím roce chce tato "továrna" vstoupit do mistrovství světa v nové kubatuře Moto2 - jako vážný zákazník se jeví Team Gresini s britským jezdcem Cal Crutchlowem, tedy vedoucím jezdcem mistrovství světa supersportů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist