Nové změny v předpisech MotoGP

Během závodního víkendu v německém Sachsenringu zasedala Komise Grand Prix, jenž následně odsouhlasila detailní specifikace a změny v předpisech, které v mistrovství světa silničních motocyklů budou v platnosti od roku 2014.

Nové změny v předpisech MotoGP
Technické předpisy třídy MotoGP - rok 2014

Elektronika (ECU) – předpis


  • použití oficiální MotoGP ECU včetně dataloggeru a oficiálního softwaru (SW) MotoGP je povinné
  • maximální kapacita nádrže je 24 litrů
  • maximální počet motorů pro jezdce na jeden rok je celkem 12ks
Status – tovární

Každý výrobce, včetně výrobců motocyklů a podvozků, si pro nadcházející sezonu může vybrat čtyři jezdce se statusem „Tovární“. Komise Grand Prix tak odsouhlasila změnu pravidla, které továrním skupinám umožňovalo nasazení pouze dvou továrních jezdců. Nyní můžou mít výrobci Honda, Yamaha a Ducati dvě tovární motorky ve svých vlastních týmech a umožnit podporu dalším dvěma jezdcům v satelitních týmech. Naposledy měla tři jezdce v továrním týmu Repsol Honda, když v roce 2011 nastoupili do sezony s Australanem Casey Stonerem, Španělem Danim Pedrosou a Italem Andrea Doviziosem.

  • použití oficiální MotoGP ECU je povinné. V případě továrních týmů je dovoleno pracovat na vývoji a použití vlastního softwaru.
  • Maximální kapacita nádrže je 20 litrů
  • maximální počet motorů pro jezdce na jeden rok je celkem 5ks. V případě premiérového ročníku nového výrobce je povoleno celkem 9ks pohonných jednotek.
  • Motory podléhají homologačním předpisům, které nařizují “zmrazení“ konstrukce motoru a jeho vnitřních částí. To neplatí pro nové výrobce, kteří jedou premiérový ročník.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist