Nová Suzuki GSV-R 2008
Text: Tomas Mysliveček | Foto: Press | Zveřejněno: 11.2.2008 | Zobrazeno: 8 836x
Dnes byla oficiálně představena druhá generace motocyklu Suzuki GSV-R 2008. podle firemního vyjádření se jedná o nejkomlexnější a technicky nejpokročilejší závodní motocykl jaký kdy Suzuki postavila.
Vývoj této poslední verze GSV-R s kódovým označením XRG-1 byl o počátku podřízen jednoznačnému cíli – zlepšení rychlostních parametrů, což sebou samozřejmě neslo potřebu vylepšení aerodynamiky, zlepšení funkce podvozku a další pokrok ve vývoji elektroniky. Základem se stal pochopitelně motor V-4 s bezkompromisním designem, skvělou životností a vysokým výkonem.
Ve výsledku má Suzuki výkonnější motorku s nižší spotřebou paliva, jejíž ovladatelnost a jízdní vlastnosti jsou v porovnání s předchozím modelem na mnohem vyšší úrovni.
To vše spolu s pneumatikami Brridgestone (a rukama Lorise a Chrise) dává Suzuki oprávněné předpoklady k pravidelným výstupům na stupně vítězů.
Chris Vermeulen:
„Motorka vypadá skvěle a už teď je lepší než ta loňská. Je rychlejší a ovladatelnější a má hlavně na výjezdech lepší výkon. To vše je obrovské plus, protože vše o čem jsem mluvil bylo opravdu dobré už minulý rok. Suzuki úpracovala na vývoji velmi tvrdě a přestože ne všechno je v tiuto chvíli dotažené do konce, myslím že jsme velmi blízko.“
Loris Capirossi:
„Nejsem u Suzuki dlouho ale ode všech cítím velkou podporu a velké zapálení. Také já se cítím moc fajn – doslova jako s novou hračkou.
Továrna velmi pozorně naslouchá našim požadavkům vyplývajícím z jednotlivých testů, a pro ty další vždy máme nachystaný nový materiál. Motorka vypadá skvěle a musím říct, že miluju její barvy a ten závodní kukuč.“
Motor 800 ccm
čtyřdobý, vodou chlazený V-4 se vstřikováním paliva
DOHC, 4 pneumaticky ovl. ventily na válec
+ 225 k /18k ot/m
Mazání s mokrou skříní (Motul)
Spojka suchá vícelamelová s řízeným prokluzem
Převodovka 6-ti rychlostní
Rám dvojitý z hliníkové slitiny
Tlumiče Ohlins vpředu i vzadu
Pneu Bridgestone 16,5 (
Brzdy Brembo, vpředu dvojité karbonové, vzadu ocelové jednoduché
Informace o redaktorovi
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)