Neukirchner: Věčný talent nebo velký smolař?

Asi by se na tohoto Sasíka hodily obě tyto přirovnání, rok 2010 by ale mohl konečně jasně odpovědět na otázku, jaký je vlastně jezdecký a závodnický potenciál Maxe Neukirchnera.

Neukirchner: Věčný talent nebo velký smolař?
26-letý rodák ze Stollbergu pojede letos už svou 6. sezónu v seriálu světových superbiků, tedy by už měl být Max Neukirchner dostatečně zkušeným jezdcem v závodním poli WSBK. 

Jeho superbiková kariéra začala v roce 2005, kdy jezdil Hondu rakouského sajdkáristy Klaffenböcka, tedy v týmu Klaffi Honda a získal i jedno podiové umístění, celkově mu patřila 12. příčka.


Pak ale musel uvolnit své místo u "Klaffiho" jezdci zvučného jména a jiného kalibru, Brazilci Alexi Barrosovi a sezónu 2006 začal na privátní Ducati Lucia Pederciniho a nedařilo se mu. Získal pouhých 9 bodů. Zlom nastal až od 9. závodu v Assenu, kdy už na jiném motocyklu, tedy na Suzuki německého importéra pana Poensgena dojel šestý.  V celkovém hodnocení to ale znamenalo sešup dolů, a 18. místo celkově.

V roce 2007 jezdí tento Sasík motocykl Suzuki ve stáji "Suzuki Germany" a končí celkově jako 9. 


Rok 2008 byl jeho zatím nejúspěšnějším, dvakrát vyhrál, 7x stál na podiu a celkově skončil jako 5., to vše ale už v oficiálním továrním týmu Alstare Suzuki.

Loňský rok pro Neukirchnera začal skvěle, hned v první závodě dojel s tovární Suzuki jako druhý (za Hagou) a v tabulce šampionátu byl až do svého zranění na Monze průběžně 5. Pak však přišla nešťastná Monza a Mega-Startcrash. To se odehrálo 10. května a těžký pád hned po startu (zraněni byli i Brendan Roberts a Makoto Tamada), kdy si Neukirchner přivodil zlomeninu stehenní kosti.

Po nucené pauze čekaly továrního jezdce Suzuki, ještě před Brnem - 16. července testy v Imole. V 10.30 hodin při výjezdu ze zatáčky Tamburello dostává ale Neukirchner těžký highsider a po vyšetření v nemocnici je stanovena diagnóza: 12. prsní obratel je zlomený, sezóna tak pro něho končí. 


A přichází další černá zvěst, belgický majitel týmu Alstare, Francis Batta, nevěří, že by Neukirchner mohl být ještě někdy zdráv na 100% a předčasně s ním ukončuje koncem září platnou smlouvu. "Naštěstí jsem věděl, že Checa ještě nepodepsal smlouvu na rok 2010 s Ten Katem a tak jsem zvedl telefon a domluvili jsme se", vysvětluje Max Neukirchner, jak vlastně vznikl jeho senzační přestup k Hondě nizozemského týmu Ten Kate Honda. 


První letošní testy v portugalském Portimao nedopadly pro Maxe Neukirchnera příliš pozitivně - byl ale jedním z nejpilnějších (166 kol) - , ba naopak: až 9. místo celkově se ztrátou 1,2 sekundy na týmového kolegu Jonathana Reu. "Dělali jsme chybu, že jsme se příliš spoléhali na setup Rey a to byl špatný směr. Mám totiž jiný styl jízdy a nemohu najíždět do zatáčky tak pozdě jako Rea. Ale teprve po mém třetím! malém pádu, jsme pak šli vlastní cestou", vysvětluje Neukirchner a dodává: "S tímto setupem měli vloni problémy jak Kiyonari, tak Checa. On totiž jezdí Rea hodně tvrdě. Já si myslel, že když je tak rychlý, tak se stejným nastavením budu také jezdit rychle, ale nebyla to pravda. Jistě rozdíl 1,2 sekundy na Reu je strašidelný, ale na 4. v pořadí, Crutchlowa, ztrácím jen 0,5 sekundy, takže podiové umístění je reálné hned od prvního závodu. Na straně druhé, ten náskok Rey na druhého Haslama je obrovský (0,3 sekundy), což jen dokazuje jaký potencionál letošní Honda má a co já sám mohu ještě zlepšit".  


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist