Několik zajímavostí, které jste ještě určitě na našem webu nečetli...

Jelikož už za 3 dny začne Jerez, tak určitě neuškodí, přečíst si několik zajímavostí ze světa Grand Prix, které zatím nebyly uveřejněny. A jedná se převážně o kubatury 125 a 250 cc.

Několik zajímavostí, které jste ještě určitě na našem webu nečetli...

Brit Bradley Smith patří k velkým favoritům letošního mistrovství světa stopětadvacítek. Jezdí tovární motocykl Aprilia v týmu Polaris World. Tato firma se zabývá prodejem apartmánů ve Španělsku a právě slunka chtiví Britové jsou jejími největšími zákazníky.  

Jedním z jezdců na divokou kartu bude v Jerezu i Španěl Axel Pons. To by zase zase nebylo tak pozoruhodné, kdyby se nejednalo přímo o mladíka z rodiny Alfonso "Sita" Ponse, mistra světa 1988 a 1989 na Campsa Hondě ve třídě do 250 cc. A zde jedna pikantní zajímavost, nejvetším soupeřem v nejlepších Ponsových letech mu byl další Španěl, Juan Garriga se svou Yamahou (1988 - vícemistr světa). A ten neměl Ponse zrovna v lásce. Dokonce svého vlčáka později pojmenoval na Axela. A tak se v pozdějších dobách, kdy už Pons nezávodil a naopak Axel byl už na světě, škodolibě v paddocku velelo: "Sedni Axle"...Bohužel Juan Garriga dnes žije ve Španělsku jako drogová oběť. Paní Anna Crivillé, žena mistra světa Crivillého z roku 1999, dokonce založila sbírku na Garrigovo léčení, ale Juan se zase bohužel vrátil "do starých" kolejí. 


Čínský motocyklový tým Loncin - na snímku Francouz Alexis Masbou, druhým jezdcem je jeho krajan Jules Cluzel, vyšel v Qataru hodně naprázdno. Závod nedojel ani jeden z jezdců, v kvalifikaci skončil Masbou 28., a Cluzel 30. A kdo jsou vlastně tyto motocykly Loncin? Jsou to "inovované" Malaguti, které jeli závody mistrovství světa v roce 2006. A že se to rozhodně nedá popřít, dokazuje skutečnost, že týmový šéf Nicola Casadei cestoval na trase Doha - Frankfurt s ruksakem, na které byl právě nápis Malaguti. Samotné Malaguti byly sice postavené Ing. Strazzarim a firmou Engine Engineering, ale náhradní díly byly identické s kitovými díly od Hondy.

Ital Roberto Locatelli je nejstarším jezdcem dvěstěpadesátek. Kromě něho jsou přes 25 let v této třídě pouze další dva jezdci, Španěl Alex Debon (32) a Ital Fabrizio Lai (29). Vloni těžce zraněný Locatelli má na svém kontě celkem 99 závodů dvěstěpadesátek a 94 závodů Grand Prix ve stopětadvacítkách, kde byl v roce 2000 mistrem světa.   

Celkem čtyři motocykly Gilera jezdí letos ve dvěstěpadesátkách. Dva tovární motocykly RSA sedlají Italové Roberto Locatelli a Marco Simoncelli, v týmu Metis Gilera Team, který spadá přímo do Gruppo Piaggio, vedené závodním ředitelem Giampierem Sacchim a šéftechnikem Gigim Dall’Ignou. A ty dva další, tedy LE, v barvách Campetella Racing Teamu, mají k dispozici bývalý mistr světa stopětadvacítek a dvěstěpadesátek Manuel Poggiali ze San Marina a Ital Fabrizio Lai.

Comeback Dirka Heidolfa? Německý jezdec Dirk Heidolf - na snímku z loňského Brna - se letos do startovní listiny dvěstěpadesátek nevešel. Nyní se mu vyskytla šance, zaskočit do týmu Blusens Aprilia za zraněného Russela Gomeze. Ten se zranil při nočním testování 3. března v Qataru a pro první dva závody ho nahradil Španěl Manuel Hernandez - v Qataru v kvalifikaci jako 22., v závodě neobjel ani jedno kolo. V Jerezu kvůli španělskému sponzorovi dostane ještě šanci a pak se uvidí. Pokud německý jezdec Heidolf sežene potřebné Eura, tak by měl v dalších závodech zraněného Gomeze nahradit, ačkoliv ho pro letošek IRTA neakceptovala.

Původně měl více-mistr světa stopětadvacítek, Španěl Hector Faubel, jet tovární dvěstěpadesátku Aprilia RSA. Z toho ale sešlo a továrna z Noale svěřila tovární motocykly do rukou pouze Bautistovi, Pasinimu, Barberovi, Debonovi a Luethimu. A velký soupeř Gabora Talmacsiho tak jede v letošní sezóně stejný motocykl, jako naši Lukáš Pešek a Karel Abraham, tedy Aprilii LE.

O víkendu oslavil teprve své 17.-té narozeniny. Nyní je Robert Muresan vůbec prvním Rumunem, který jezdí závody Grand Prix. A zajímavostí je skutečnost, že jeho mechanikem v týmu Grizzly - Kiefer Racing a zároveň také jezdeckým koučem je bývalý vynikajicí jezdec GP, Němec Ralf Waldmann. 

Výrok měsíce se dle mého názoru podařil Španělovi Alexi Debonovi - továrnímu jezdci Aprilie. Ten doslova prohlásil: "V letošním roce mohu jezdit rychle, jak chci. Vloni jsem musel dbát na to, abych nebyl rychlejší než týmový kolega Jorge Lorenzo a neohrozil jeho šance na mistra světa". No v Qataru to tak nevypadalo, skončil jako čtvrtý (startoval ale z Pole Position) za Pasinim, Barberou a Kalliem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist