Nejlepším jezdcem CRT zůstává Espargaró

Získat umístění v první desítce není pro jezdce kategorie CRT vůbec snadné, když na startu stojí celkem jedenáct prototypů třídy MotoGP. Španěl Aleix Espargaró do první desítky prorazil celkem osmkrát a v šestnácti závodech sezony nasbíral osmaosmdesát bodů, což mu už nyní dává jistotu, že obhájí vítězství v kategorii CRT.

Pokud loni bojoval o titul šampiona CRT s týmovým kolegou Randy De Punietem, letos nenašel soupeře, který by ho v cestě za obhajobou dokázal výrazněji ohrozit. S motocyklem ART (Aprilia Racing Technology) si Španěl velmi dobře rozuměl už loni, ale letos byla jeho nadvláda ještě větší.

Aleix Espargaró zahájil sezonu třemi vítězstvími třídy CRT v Kataru, Texasu a španělském Jerezu. Vyhrál na okruzích, které mají naprosto rozdílný charakter a přitom snižoval ztrátu na vítěze. V Le Mans byl na mokré dráze znovu nejlepším jezdcem CRT a v průběžném hodnocení se dokonce posunul na deváté místo.
V Itálii, Katalánsku, Assenu a na Schsenringu bodoval skvělým osmým místem v cíli. Jeho vůbec nejlepším závodním víkendem je do této chvíle Velká cena Německa, protože tam se do závodu kvalifikoval pátý a na vítěze pak ztratil 30,324 sekundy.

První polovinu sezony ukončil pádem v závodu americké Grand Prix v Laguně Seca, což byl pro Espargara také první závod bez bodu. V Misanu si Espargaró zajel pro šestou pozici na startovním roštu, ale při startovním manévru udělal chybu a za předčasný start byl potrestán průjezdem boxy. Přesto se dokázal probít z konce pole na třinácté místo v cíli. Teprve podruhé nebyl nejlepším jezdcem CRT v závodu.
Do Austrálie přijel Aleix Espargaró s jednapadesáti body náskoku před Colinem Edwardsem, takže k tomu, aby si dvě kola před koncem sezony pojistil status šampiona CRT mu stačilo, aby závod dokončil před Američanem. I když byl na Phillip Islandu tentokrát nejlepší CRT Randy De Puniet, Španělovo jedenácté místo v cíli australské Grand Prix znamená, že v kategorii CRT letos znovu vyhraje Aleix Espargaró, jezdec stáje Power Electronic Aspar.

  • 01 - GP Kataru – 11.místo - 1. CRT +49,809 za vítězem závodu
  • 02 - GP Texasu – 11.místo - 1. CRT – +48,837
  • 03 - GP Španělska – 9.místo - 1. CRT – +43,812
  • 04 - GP Francie – 13.místo - 1. CRT – +1'24,200
  • 05 - GP Itálie – 8.místo - 1. CRT – +39,802
  • 06 - GP Katalánska – 8.místo - 1. CRT – +58,615
  • 07 - TT Assen – 8.místo - 1. CRT – +32,405
  • 08 - GP Německa – 8.místo - 1. CRT – +30,324
  • 09 - GP USA – závod nedokončil
  • 10 - GP Indianapolis – 12.místo - 1. CRT – +1'06,650
  • 11 - GP České republiky– 10.místo - 1. CRT - +56,392
  • 12 - GP Velké Británie – 10.místo - 1. CRT – +53,196
  • 13 - GP San Marina – 13.místo - +1'07,600
  • 14 - GP Aragonie – 11.místo - 1. CRT - +58,001
  • 15 - GP Malajsie – 9.místo - 1. CRT – +59,264
  • 16 - GP Austrálie – 11.místo – +46,099

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist