Neděle v Losail – den závodu GP Kataru

Velká cena Kataru už zná své vítěze a poražené. V kubatuře Moto3 vyhrál první závod sezony Luis Salom, plný počet bodů si za vítězství v třídě Moto2 odváží Pol Espargaró a první místo v elitní královské MotoGP vybojoval úřadující šampion Jorge Lorenzo. Jakub Kornfeil závod dokončil dvaadvacátý, Lukáš Pešek osmnáctý a Karel Abraham cílem neprojel.

Neděle v Losail – den závodu GP Kataru

Kapitoly článku

MotoGP - závod

Do dvaadvaceti kol závodu královské kubatury odstartoval z pole position Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), druhý Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) a třetí Dani Pedrosa (Repsol Honda), zástupce tovární stáje Hondy. Na startu královské kubatury má Česká republika zastoupení v podobě dvojice závodníků – Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) startoval patnáctý a Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) osmnáctý. Na startovním roštu tak stáli oba Češi za sebou.

Po startu si vedoucí pozici udržel Jorge Lorenzo, na druhém místě pokračoval Dani Pedrosa a třetí jel Andrea Dovizioso (Ducati Team). Lukáš Pešek jel šestnáctý a Karel Abraham bohužel nedokončil ani první kolo Velké ceny Kataru. Valentino Rossi (Yamaha Factory Team) bojoval o třetí pozici s Doviziosem, ale v momentě, když už mělo dojít ke kontaktu, dostal se mimo stopu a to znamenalo propad na sedmé místo. Na prvním místě jel Lorenzo, druhý Pedrosa ztrácel desetinu a třetí Cratchlow už jezdci tovární Hondy dýchal na záda. Jenže dřív než britský jezdec zaútočil, byl sám předjet Marcem Márquezem (Repsol Honda). Lukáš Pešek byl ve třetím kole závodu sedmnáctý. V závodu už dál nepokračoval Bryan Staring (GO&FUN Honda Gresini).

Ve čtvrtém kole byl Rossi těsně za pátým Stefanem Bradlem (LCR Honda) a bylo vidět, že Němce potřebuje co nejdřív předjet, aby do konce závodu stačil stáhnout náskok vedoucí čtveřice. Navíc jeli těsně za ním Andrea Dovizioso (Ducati Team) a osmý Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Havaroval Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3), což pro nováčka v MotoGP znamenalo konec závodu. Lukáš Pešek postupně klesal pořadím a v nájezdu do sedmého kola byl devatenáctý.

V sedmém kole Rossi vnitřkem podjel Bradla a spěchal za čtvrtým Crutchlowem, na kterého ztrácel tři a půl sekundy. Nejlepším jezdcem CRT byl v této fázi závodu jedenáctý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar), jemuž se podařilo předjet Bena Spiese (Pramac Racing). V dalším kole havaroval Stefan Bradl, terý neudržel vysoké tempo a to znamenalo pro všechny ostatní posun pořadím. Lukáš Pešek jel osmnáctý, 1,7 sekundy před devatenáctým Lavertym. Jorge Lorenzo byl bez problému první, čtyři sekundy před vyrovnanou trojicí – Pedrosa, Márquez, Crutchlow.

V polovině závodu se schylovalo k bitvě o druhé místo mezi dvěma týmovými kolegy Danim Pedrosou a Marcem Márquezem, který byl těsně přilepený na zadní kolo rodáka z Barcelony. Ten tlak byl stále větší a větší. Crutchlow vše pozoroval z bezpečné vzdálenosti a za ním už z jeho náskoku ukrajoval desetinu za desetinou Valentino Rossi, jemuž se v jedenáctém kole podařilo zajet vůbec nejrychlejší čas a stále zrychloval. V době, kdy do konce závodu zbývalo osm kol, skončil závod pro Danila Petrucciho (Came IodaRacing Project), Peškova týmového kolegu.

Šest kol před koncem už Jorge Lorenzo vedl náskokem 5,6 sekundy, Marc Márquez předjel Daniho Pedrosu a Valentino Rossi prakticky zlikvidoval náskok na Cala Crutchlowa. V nájezdu do pátého kola Rossi Crutchlowa předjel a Brit byl dlouhý, takže boj o stupně vítězů pro něho skončil. Naopak Dani Pedrosa měl těsně za sebou Yamahu Valentina Rossiho. Ital jel fantastický závod, ve čtvrtém kole předjel Pedrosu a v dalším kole Márqueze a rázem byl na druhém místě. Márquez ale bojoval jako lev a Rossiho po dlouhé cílové rovince znovu předjel. Ne na dlouho protože Rossi mu předjetí rychle vrátil. Oba do koce závodu svedli pohlednou bitvu, ale Rossi už žádné překvapení nepřipustil.

Neuvěřitelný závod, plný napětí, soubojů a předjíždění. S klidem šampiona dnes slaví vítězství Jorge Lorenzo, druhé místo obsadil Valentino Rossi a třetí projel cílem nováček soutěže Marc Márquez. Nejlepším jezdcem kategorie CRT je jedenáctý Aleix Espargaró. Lukáš Pešek svůj první závod MotoGP dokončil na osmnáctém místě.

GP Kataru, MotoGP – závod
jasno, 21°C, dráha suchá, 21°C, vítr 10-13 Km/h, vlhkost 66%

01- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 22 kol za 42’39.802
02- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 5.990
03- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 6.201
04- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 9.473
05- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 18.764
06- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 22.148
07- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 24.355
08- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 24.920
09- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 37.124
10- Ben Spies – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 44.908
11- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 49.809 (CRT)
12- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 56.495 (CRT)
13- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’09.599 (CRT)
14- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1’10.742 (CRT)
15- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’13.600 (CRT)
16- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’29.444 (CRT)
17- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’34.341 (CRT)
18- Lukas Pesek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’34.683 (CRT)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist