Názory Top pilotů po dnešním dni

Jak viděli druhý den testování nejrychlejší současní piloti MotoGP? Názory Lorenza, Pedrosy, Marqueze, Crutchlowa či Rossiho si můžete přečíst v následujícím článku.

Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 - čas 2’00.282 min.
Jorge Lorenzo (Yamaha) zajel ve středu nejlepší čas a zítra chce pokořit bariéru 2 minut: "Dráha byla dnes v daleko lepším stavu, než včera, což mě překvapilo. Proti včerejšku jsem se zlepšil o 1,6 sekundy a dokonce se velmi rychle dostal na můj nejlepší čas při MotoGP z GP-Sepangu. Takže jsem pochopitelně spokojen s pokroky, jaké se nám podařily udělat v nastavení. Jezdecky se cítím daleko silnější, než při prvním sepangském testu před třemi týdny. Jsem prostě spokojen".

"Snad bude zítra sucho, chtěl bych objet závodní simulaci. Minule jsem ji sice jel, ale ne celých 24 kol. Nyní chci jet kompletní závodní vzdálenost. Jsem zvědav, jak to přežijí pneumatiky", říká o zítřejším testu mistr světa Lorenzo.

Lorenzo zatím nevyužívá u motoru žádné up-daty. Šasí 2013 je ale dle mistra světa velký pokrok oproti loňskému roku: "Jinak nemáme momentálně žádné nové díly k testování. Ale samozřejmě můžeme ještě něco vyzkoušet u elektroniky a u pérování. Že jsem dnes zajel nejlepší čas, je pro mně hodně povzbudivé, neboť Sepang není můj oblíbený okruh. Sezóna 2013 je ale stará teprve pět dnů, nemá cenu dělat nějaké prognózy a rozdíly jsou hodně těsné".

Ačkoliv jeho týmový kolega skončil dnes až pátý, tak Lorenzo říká: "Podívej se na něho, jak konstantní časy Valentino jezdí, ten se nesmí podceňovat".

Lorenzo stál v říjnu při GP časem 2:00,334 min na Pole-Position. Dobře ale ví, že zde už v zimě při testech zajel 2:00,1, a Stoner dokonce 1:59,6 min.: "To chci zítra taky. Dokud se nedostanu na loňské časy, tak pořád máme ještě prostor ke zlepšování. Jasně, pokud bude dráha ještě v lepším stavu a já hned v 10 hodin ráno obuji měkké gumy, tak je to snad možné. Ale není to to nejdůležitější, hlavní je zítra long-run".

Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V (+ 0.369 sec.)
Dani Pedrosa (27) ukončil druhý testovací den předčasně, už v 17 hodin místního času. Druhým nejlepším časem 2:00,651 min dal o sobě opět hodně hlasitě vědět, ale poprvé byl v letošním roce pomalejší než krajan Jorge Lorenzo, na kterého ztratil 0,369 sekundy.

"Vjezdy do zatáček jsou nyní jednodušší, takže se mně z nich také lépe vyjíždí. S novou vidlící Öhlins mám nyní lepší pocit, když se dostanu na nerovnosti povrchu. Jestli ji ale použiji hned v prvním závodě, tak to opravdu nevím. Chtěli jsme ji jen porovnat s tou doposavadní", říká vicemistr světa 2012.

"Dnes jsme bohužel nemohli jeden z motocyklů použít, doufám, že se to do zítra zlepší. Jinak jsem se koncentroval na můj testovací plán a nedíval se na časy. Jestli se Yamaha zlepšila, nemohu říci, nebyl jsem v jejich boxu. Moje dosažené časy jsou okay, v každém případě mám více sebedůvěry do sezóny, než vloni v tuto dobu", řekl dále tovární pilot HRC.

Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 (+ 0.625 sec.)
Dvě podiová umístění získal Cal Crutchlow v roce 2012, letos jich chce více a svými výkony se nabídnout továrnímu týmu Yamahy jako nástupce Rossiho na rok 2015.

Cal Crutchlow (27) se dnes zlepšil o 1,3 sekundy na 2:00,907 min a to znamenalo i zlepšení ve výsledcích ze šestého na třetí místo - před Márqueze a před Rossiho: "Sice to vůbec nevypadalo, že má trať lepší grip, ale časy byly o hodně lepší. Použili jsme dnes set-up hodně podobný tomu, co jezdí Jorge Lorenzo. Toto nastavení mělo několik dobrých a několik špatných stránek, ale to je tak vždy, když zkoušíš něco nového. Musíme při nastavení změnit ještě několik maličkostí, důležité ale je, že jsme odstranili wheelies. Motocykl se nyní chová hůř než předtím, museli jsme zdvihnout maximální váhu ze 157 na 160 kg. Ale to není ten pravý důvod. Musíme změnit nastavení vidlice, ale zároveň dávat pozor, aby se nezměnily brzdové podmínky. Zítra to bude všechno jiné, takže musíme hned ráno obout měkké pneumatiky, než bude horko. Pokud bych to udělal už dnes, tak jsem mohl být rychlejší. Já jsem ale čekal až do poledne a to už bylo vedro.", vysvětloval dále pilot týmu Tech3 Yamaha.

Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V (+ 0.710 sec.)
Od doby Lorenza ještě žádný Rookie nevtrhl tak bouřlivě do MotoGP jako Marc Márquez: Stále zůstává největším hvězdám hodně blízko v patách.

"Byl to hodně tvrdý den, vyzkoušeli jsme řadu věcí na set-upu. Jen kvůli tomu, abychom porozuměli tomu, kterým směrem se vydat. Problém je i můj jezdecký styl, nyní ale máme velkou řadu informací a můžeme v klidu pracovat. Během závodního víkendu není nic takového možné. A zítra budeme pokračovat", říká mistr světa Moto2.

Rookie Marc Márquez, který před 10 dny oslavil teprve 20. narozeniny a přesto už má na svém kontě dva tituly MS a vyhrál také 26 závodů GP, ztratil pouhých 0,085 sec na Cala Crutchlowa, jenž jede už svou třetí sezónu  MotoGP: "Na motocyklu se už cítím velmi dobře, tedy o hodně lépe, než při prvním testu v Sepangu. Mohu nyní jezdit daleko agresivněji, ovšem bude ještě hodně dlouho trvat, než budu moci jet s motocyklem tak bezstarostně, jako předtím s motocyklem kubatury Moto2".

"Jak využívám elektroniky, nemohu přesně říci. Tým ale tvrdí, že přibližně jako Casey Stoner. Dnes jsem s ní nic nezkoušel nového, to máme v plánu na zítřek. Koncentrujeme se především na brzdnou zonu, tam máme největší problémy. Na jedno kolo to stačí, ale já musím být konstantnější. Motocykl sice není ještě tak daleko, jak bych chtěl, ale jsme na dobré cestě",
uzavřel hodnocení dnešního dne zatím senzačně jezdící Rookie Marc Marquez.

Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 (+ 0.783 sec.)
Až 5. místo a ztráta 0,783 sekundy na týmového kolegu, to byla pro devítinásobného mistra světa Valentina Rossiho hodně hořká pilulka, kterou musel dnes spolknout.

"Lorenzova rychlost byla dnes neuvěřitelná. Moje také nebyla špatná, ale také nijak skvělá. Ostatní hoši jsou ale blízko mě. Márquez a Crutchlow jezdí časově na stejné úrovni jako já, Pedrosa je pouze o poznání rychlejší. Jorge byl jediným, který dělá tento rozdíl. Jeho 2:00,2 min je opravdu velmi dobrý čas, ovšem daleko obdivuhodnější je to, že jezdí hodně kol 2:00-min v kuse. Je opravdu skvělý, a má výbornou formu", ví dobře vloni 6. jezdec MS-MotoGP.

"Nejsem rozhodně 100% šťastný, to je snad jasné. Zkoušeli jsme zlepšit trakci při výjezdu ze zatáček, speciálně když už mají gumy za sebou víc jak deset kol. Něco se nám sice podařilo, ale zase nás to stálo ztrátu rovnováhy. Takže jsme pro toto zlepšení zaplatili hodně vysokou cenu. Náš cíl pro zítřek je jasný, zlepšenou trakci udržet a ztrátu rovnováhy získat nazpět. Rovnováha byla u Yamahy vždy velmi dobrá, zadní kolo se ale při výjezdu trochu víc protáčelo. Pokud bude všechno fungovat podle mého přání, tak bych mohl zlepšit svůj čas, tedy i ten z prvního testu v Sepangu. A potom by snad zbyl čas i na závodní simulaci", říká Valentino Rossi.

Před třemi týdny zde už zajel Rossi čas 2:00,542 min, dnes pak 2:01,065 min.

Italská Superstar dnes objela 63 kol: "Z pitomých důvodů jsme měli stejný problém s elektrikou jako včera a to mě opět stálo nějaký ztracený čas. Po polední přestávce jsem pak pracoval pouze s jedním motocyklem. Ovšem takové věci se během testování stávají".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist