Názory Top-5 pilotů po testech v Sepangu

V Sepangu skončily druhé předsezonní testy MotoGP. Přečtěte si, co po nich řekli Top-piloti královské kubatury MotoGP.


Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – čas 2’00.562

Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo ukončili dnešní testy už jednu hodinu před jejich oficiálním koncem. Pedrosa zajel s 2:00,562 min nejlepší dnešní den: "Měli jsme dnes problémy s jedním bikem, a já jsem se na něm necítil úplně dobře. Neměl jsem na něm takový pocit, jako na tom druhém. Tak jsme na něm vyzkoušeli několik věcí, a ztratili tím i čas. Také jsme nemohli vyzkoušet všechny novinky od Öhlinsu. Proto mně také nezbyl čas na long-run. Jinak byl ale celý test velmi dobrý. Nyní se už těším na testování  12. března do Austinu/Texas. První den tam bude jistě velkou výzvou. Půjde o nastavení převodovky a o výběr gum. A já se musím naučit úplně nový okruh.

Jinak jízdní podmínky na okruhu byly horší než minule. Důležité ale bylo, že jsem se mohl zase více naučit o motocyklu.",
řekl po dnešním dni 27-letý vicemistr světa.

Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – (+ 0.081 sec.)
Márc Márquez nemá rozhodně žádný respekt před 260 HP silnou Hondou kubatury MotoGP. A nezbrzdily ho ani dva další pády, tedy celkem čtyři během 6 testovacích dnů. Dnes spadl ráno na mokru, potom v poledne ještě jednou na suchém povrchu. Ovšem na to je mistr světa Moto2 zvyklý už z minulosti a nikdy ho to nevyvedlo z míry. Vše je nutno vidět z úplně jiného pohledu: Skvělý výkon podtrhnutý třetím nejlepším časem vůbec, a dnes pouze o 0,081 sec za Pedrosou a na absolutní nejlepší čas Lorenza ze středy mu chybělo pouhých 0,4 sek., takže klobouk dolů: "Dnes jsme jen pokračovali v tom, kde jsme včera skončili. Šlo mně hlavně o to, abych získal větší důvěru v přední kolo při brzdění. Potom jsme také experimentovali s elektronikou. Hodně jsem se dnes naučil. Ten můj pád na mokru ale byla moje vlastní chyba, když jsem vjel na bílý okraj tratě. Jinak se cítím fyzicky velmi dobře, minule jsem byl po testech hodně unavený, tentokráte se mně vedlo lépe. Long-run jsme dnes neabsolvovali, neboť nám na něj nezbyl čas. Kam se ale zařadím, uvidíme po dalších testech v Austinu a v Jerezu. Nyní mám za sebou 9 dní testování zde v Sepangu, na jiné trati to ale ovšem může být úplně jiné. Od mého prvního testu zde v Sepangu jsem se po všech  stránkách zlepšil. Musím se ale naučit, jak se chovají změny nastavení na motocyklu. Na mokru jsem toho moc neobjel, ale motocykl se díky kontrole trakce chová normálně. Ale nejel jsem na mokru moc rychle".

Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – (+ 0.430)
"První dnešní tři hodiny byly za mokra, ale my jsme je využili. Trať nebyla tak dobrá jak včera, nýbrž hodně klouzala. Proto bylo nemožné, dostat se na včerejší časy. Jak to potom uschlo, tak jsem absolvoval závodní simulaci, zrovna když bylo největší vedro. Bylo to hodně náročné a časy nebyly sice takové, jaké jsem očekával, ale za těchto podmínek docela dobré. Ze začátku jsem měl problémy s přední pneumatikou a tak jsem musel trochu zpomalit. Pro tyto jezdecké podmínky na trati jsme prostě neměli to nejlepší nastavení. Bylo to dnes opravdu hodně svízelné, takže jsem byl o 0,7 sec pomalejší než včera. Za lepších podmínek jsem mohl dnes zlepšit svůj čas a dostat se pod hranici 2 minut. Jestli by to pak bylo 1:59,9 nebo 1:59,5 min, to nemohu říci. Podmínky na trati v Malajsii se mění velmi nepravidelně, dnes jsem byl o 0,7 sec pomalejší než včera. Jsme rychlejší než vloni, ale ne tak rychlí, abychom mohli být úplně klidní před startem do nové sezóny. Takže musíme přidat. Jestli bude vpředu Pedrosa a Honda – těžko říci. Momentálně jsme na stejné úrovni. Po testech v Jerezu a v Texasu budu moci situaci zhodnotit daleko lépe. 

Jestli dostanu na test v Jerezu od 23. března od Yamahy nové díly, to nevím. Ale doufám, že vždy něco nového připraví a to mě o 0,5 sekundy zrychlí.

Všichni jezdci MotoGP budou chtít v prvním závodě bojovat o vítězství, ale za normálních okolností se rozhodne pouze mezi čtyřma. Jen ti mají potenciál vyhrát závod.

Dříve jsem měl na určitých tratích problémy, nyní jsem rychlý ale úplně všude. Samozřejmě že nejlepší jsou plynulé traťě jako Brno nebo Assen, tam se mě jezdí nejlépe. Ale třeba na Sachsenringu jsem ještě nikdy nevyhrál"
.

Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – (+ 0.500)
Valentino Rossi zavelel poslední testovací minuty dnešního dne k útoku a byl skoro stejně rychlý jako Lorenzo – skvělé 4. místo!

"V poslední hodině jsme se skutečně zlepšili. Byl jsem dnes čtvrtý a na Lorenza mně chybělo pouhých 0,070 sec a na špici pouze půl sekundy. Tento test byl horší než ten minulý, měli jsme hodně problémů. Dnes třeba celý den, například s brzdami. Trvalo hodinu a půl, než jsme zjistili, že brzdy mají malý tlak. To je prostě smůla. Dnes ráno byli všichni připraveni s měkkými gumami a chtěli začít útočit na nejlepší časy, ale bylo mokro po nočním dešti.

Hondy jsou opravdu rychlé, ať Pedrosa nebo Márquez, a včera jsem poznal, že i Lorenzo. To znamená: Pokud budu chtít bojovat o podium, tak musím odevzdat více jak 100%. A to bude hodně tvrdé. A to jsem věděl hned po prvním testu. Tehdy jsem ale byl ještě velmi šťastný z toho, že jsem oproti loňskému roku udělal tak velký krok dopředu. Nyní jsem se ale vrátil do reality. Top-3 piloti jsou opravdu hodně silní, především Lorenzo a Pedrosa – ale také Márquez. Vypadá to tak, že budu muset přidat. Mám nyní ještě trochu času, byl to teprve druhý test. Ovšem první závod v Kataru nebude vůbec jednoduchý, bude to tvrdá sezóna. Velmi zajímavá výzva....!

Ve skutečnosti nejsem tak moc vzdau. U Jorgeho vše běželo během tří dnů jako po másle, neměl vůbec problémy. Všechno, co se stalo špatného, bylo na mé straně boxu. Všechny problémy, které měla Yamaha, se staly mně. Ve středu jsem byl chvíli těsně za Jorgem, potom on přidal a já měl problémy s motocyklem. A tato smůla pokračovala i dnes. Za stejných podmínek bych byl za Jorgem o méně než půl sekundy. Ale on je opravdu rychlý, rychlejší než já.

Opravdu ještě nevím, jaký potenciál je v Yamaze schovaný a jestli první závodní víkend budu stačit Jorgemu tempu. Bude to jistě hodně těžké. Tak jak jezdil ve středu, bylo opravdu obdivuhodné. Ale nedělám si žádné starosti, co se týká ztráty na Lorenza, na to je ještě příliš brzo. Udělám ale všechno proto, abych tu ztrátu na něho dohnal. Zatím ale nevím jak.

Yamaha má skvělý základ, ale my jsme měli řadu malých problémů, které jsme nebyli schopni během tří dnů vyřešit.To mně dělá starosti. A taky nám chybí trochu zrychlení".


Alvaro Bautista – Go & Fun Honda Gresini – Honda RC213V – (+ 0.516)
"Podařilo se nám najít perfektní technické řešení", byl po testech velmi spokojený Alvaro Bautista.

Po úterním špatném startu se Alvaro Bautista na motocyklu Honda týmu Go&Fun-Honda Fausta Gresiniho dostal ve středu na místo 6. a ztratil pouhých 0,9 sec na nejlepší čas Jorge Lorenza.

Mistr světa 125-ccm 2006 se dnes umístil celkově jako 5., na čtvrtého Rossiho ztratil pouhých 0.016 sec.

"Nyní jsem šťastný, ve středu jsme se posunuli o velký krok dopředu. A vyřešení našeho problému bylo hned pozitivně cítit při jízdě. Máme nyní velmi dobré základní nastavení a z něho můžeme vycházet. Také naše závodní rychlost je velmi dobrá. V porovnání s prvním testem jsme se hodně zlepšili", říká jezdec satelitního týmu Hondy, který chce zlepšit své loňské umístění v MS, kdy skončil celkově pátý.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist