Názory pilotů po testech v Sepangu - CRT

Ve třetím ohlédnutí po testech v Sepangu dejme slovo pilotům s motocykly CR. Tyto biky pilotují letos jak zkušení jezdci typu Colina Edwardse, Hectora Barbery či Hira Aoyamy, tak také nováčci kubatury MotoGP Claudio Corti, Bryan Staring nebo Michael Laverty.

Názory pilotů po testech v Sepangu - CRT
Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR
"Nyní mám konečně dobrý pocit, neboť první den jsme začali s malým problémem vibrace. Pak jsme tomu věnovali hodně času a podařilo se nám tento problém odstranit. A na konci prvního dne jsme se dokázali zlepšovat. Druhý den jsme pracovali na elektronice a také testovali jiné šasí. A to se mně líbilo více. Celkově jsem tedy spokojen, hlavně, že jsme byli schopni zajíždět konstantní časy. Podařilo se nám najít dobré základní nastavení. Nyní musíme nadále pracovat. A potřebujeme ještě hodně času, aby se nám podařilo pochopit úplně novou elektroniku, neboť nemáme vůbec žádná data z minulosti."

Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki
"Je to velmi dobré, pokaždé když motocykl nastartujeme, tak běží. To je pozitivní. Vždy když něco změníme na nastavení, tak se ta změna projeví příznivě a to je také vždy dobré znamení.", začal vtipně své hodnocení - ostatně jako vždy - "Texas Tornado", ale pak už byl vážný: "Druhý test byl o světelné roky lepší. Elektronika v současné době funguje opravdu skvěle, ale pořád se dá ještě něco zlepšovat. Problémy řešíme krůček po krůčku. Nyní ale musíme najít systém, který by přinesl nějaký konstantní výsledek. Šasí je opravdu skvělé, ovšem je zde ještě prostor ke zlepšení. Jinak motor Kawa se jeví jako hodně silný. Na příštím testu v Jerezu se budeme věnovat především ECU a nastavení šasí", doplnil Colin Edwards, jehož tým Forward nechal do Sepangu přiletět na týmové náklady německého specialistu od "2D-Data-Recording" Dirka Debuse, aby tým lépe porozuměl problematice jednotné elektroniky od Magneti Marelli. I z tohoto důvodu se časy obou pilotů oproti prvnímu testu hodně zlepšily.

Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR 
"Zlepšili jsme se a výsledek mně  dodává další potřebnou motivaci. Máme ale stále ještě hodně vibrací, takže nemohu být ještě tak rychlý, jak bych chtěl a potřebuji získat více důvěry v jízdu. Ačkoliv moje ruka ještě není v absolutním pořádku, tak mě už tolik neomezuje jako minule. Myslím si, že v Kataru už budu úplně v pořádku. Poslední den jsem v závěru testoval nové šasí, abychom měli pro Jerez více informací. Hodně jsme testovali, zkoušeli jsme různá nastavení, ale definitivní cestu jsme ještě nenašli. Přesto jsme byli rychlejší než minule a jsme těsně za nejlepšími z naší kategorie, což znamená, že jsme na dobré cestě", řekl japonský ex-mistr světa dvěstěpadesátek.

Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01
Michael Laverty zažil v Malajsii tři hodně tvrdé dny. Jeho šasí PBM nebylo první den připraveno k testování, neboť zabudování elektroniky trvalo více času, než se předpokládalo: "Byly to tři dny, kdy jsme se pokoušeli zůstat klidnými. Tým ovšem odvedl hodně skvělou práci a pracoval hodně tvrdě. Zabudovali do motocyklu elektroniku Magneti Marelli, ale bylo to těžší, než se čekalo. Pracovali celou noc a pak jsme si mohli říci, máme něco, s čím se dá jezdit. Poslední čtyři hodiny testů byly hodně tvrdé a každý run přinesl něco nového. A bohužel nám už chyběl čas, abychom jezdili rychleji. Šasí vypadá velmi dobře a to je při tomto zbrusu novém motocyklu hodně podstatné. Neztrácíme tak mnoho na ART, takže si myslím, že máme potenciál. Šasí nemá tolik vibrací jako Aprilia, s kterou jsem jezdil minule. Potřebuje ještě lepší grip a zlepšit zrychlení. A také více porozumět elektronice jako u ART a to by byl obrovský krok kupředu. Stále ještě neumíme přesně nastavit kontrolu trakce a moc nefunguje ani Anti-Wheelie. Poslední den jsem odevzdal červenou lucernu, takže mohu odcestovat z Malajsie s dobrou náladou. Příští týden vyhodnotíme všechna data a od  Jerezu můžeme začít s novými myšlenkami. Myslím si, že máme pohromadě dobrý balíček", byl po hodně trpkém začátku tohoto testu nakonec spokojen Rookie kubatury MotoGP.

Jen pro zajímavost: Belgický technik Gary Reinders se nyní bude starat o tohoto irského pilota a jeho motocykl PBM-Aprilia jako šéftechnik. Reinders je tedy nazpět v MS-MotoGP, když předtím pracoval jako šéfmechanik v týmu Tech3-Yamaha, nejdříve u Colina Edwardse, potom u Jamese Toselanda, pak byl "odejít" do Moto2, kde 2011 a 2012 fungoval ve stejné funkci ve stáji Moto2 Grand Prix Team Switzerland u Randyho Krummenachera. Letos měl být s Ginem Reou v týmu FTR - ESGP Garyho Ekerolda a Johana Stigefelta, tato závodní stáj ale vůbec nevznikla.

Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW
"Nebyl jsem vůbec spokojený. Po středě jsem chtěl odstartoval finálový den co nejlépe, ale hned ve druhém kole jsem spadl. Byla to moje chyba, na mokré trati jsem vjel na bílý okraj tratě. Pádem jsem ztratil hodně času. Zatímco ve středu vše fungovalo, tak závěrečný den jsme měli hodně vibrace. A odpoledne jsem kvůli ním ještě jednou upadl, dvě hodiny před koncem a bylo to moje blbost. V první zatáčce jsem zabrzdil hodně tvrdě, bylo to na samé hraně a už jsem byl na zemi. Kvůli tomu už jsem nemohl dál jezdit, takže tyto tři dny rozhodně nebyly vůbec pozitivní", nebyl s průběhem testů vůbec spokojený týmový kolega našeho Lukáše Peška, jenž se jako jeden z mála pilotů s motocyklem CR při druhých testech skoro nezlepšil.

Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki
"Při tomto druhém testu jsme objeli více kol než minule a už to je pozitivní. Ale potřebuji získat ještě více informací o tomto motocyklu. Podařilo se nám sice zlepšit software jednotné elektroniky od Magneti Marelli, ale je zde pořád ještě velký prostor k jejímu úplnému porozumění. Pomalu ale získávám více důvěry v motocykl, nakonec jsem byl také o 0,4 sec rychlejší než před třemi týdny", ví další Rookie kubatury MotoGP.

Bryan Staring – Go & Fun Honda Gresini – FTR Honda MGP12
"Byl to pro mě další hodně důležitý test. Už se na motocyklu cítím o mnoho pohodlněji. Získal jsem více sebedůvěry a naučil se, jak s tímto motocyklem jezdit. Už se hrozně těším na mé první starty v královské kubatuře MotoGP a jsem si jistý, že jsme schopni udělat velký pokrok", říká jezdec s červenou lucernou posledního pilota v 24-členném startovním poli, tedy loňský několikanásobný vítěz v šampionátu FIM STK  1000 Cup, který má jako jediný v šasí FTR zabudovaný superbikový motor Honda-CBR-1000RR od ladičské firmy Ten Kate Racing Products (TKRP) z Nizozemí, ve kterém je používaná elektronika od Cosworthu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist