Názory pilotů MotoGP po Sepangu

Třídenní zahajovací testy kubatury MotoGP v Malajsii skončily a zde jsou názory některých jezdců po jejich absolvování

Názory pilotů MotoGP po Sepangu
S výjimkou prvního dne, který musel mistr světa Casey Stoner vynechat kvůli zranění zad, byl potom "klokan" jasným dominátorem obou zbývajících dnů. Jeho týmový kolega Dani Pedrosa opět potvrdil, že pokud je zdravý, tak rozhodně patří mezi současnou absolutní špičku nejlepšího kvarteta.

Casey Stoner: "Všeobecně to byl velmi dobrý test, nešťastnou náhodu jsme mohli testovat pouze dva dny. Počasí ale bylo dobré a my jsme mohli udělat vše, co jsme si naplánovali. Ten den, co jsem propásl, jsme toho moc neztratili a náš testovací program jsme udělali později. Moje záda ještě stále nejsou v pořádku, hlavní ale je, že motocykl je ok, podařilo se nám trochu zmenšit i vibrace díky trochu jinému nastavení, které jsme z tohoto pohledu ještě nikdy netestovali. Nyní se těším domů do Švýcarska, uvidět Adrianu a společně čekat narození našeho prvního dítěte".

Dani Pedrosa: "Ve čtvrtek ráno jsem se necítil zrovna nejlépe, ale později už to bylo na motocyklu daleko lepší. Velkou cenu mělo, že jsme mohli naráz absolvovat test motoru, podvozku a také pneumatik, tedy jeden z největších testů, které jsme na motocyklu vůbec měli. Získali jsme důležitá data a nyní je můžeme analyzovat. A příští test tak můžeme začít na základě těchto získaných bodů. Vibrace sice ještě stále trvají, a bude hodně těžké je odstranit. Vím ale, že Honda na tom bude pracovat a jistě přijde za tři týdny s novými myšlenkami. Jezdit s tímto motocyklem je hodně náročné. cítíš jeho sílu při zrychlování, dále při tvrdém brzdění a k tomu ještě dodatečná váha, ale je to vše v pořádku. Musím ještě více trénovat fyzičku a připravit se tak na druhý test".

Tovární jezdci Yamahy Jorge Lorenzo a Ben Spies byli největšími konkurenty svým soupeřům s motocykly Honda.

Jorge Lorenzo: "Jsem velmi, opravdu skutečně velmi spokojen. Zajel jsem si zde svůj osobní rekord. Zkusili jsme řadu novinek, některé byly opravdovým zlepšením. Víme také, co musíme do budoucna zlepšit. Jsme optimisté, inženýři od Yamahy pracovali opravdu tvrdě a odvedli dobrou práci. Své nejlepší kolo jsem zajel dnes v poledne, kdy jsou velmi tvrdé podmínky, takže jsem opravdu spokojen. Uvidíme, jaké to bude, až se sem vrátíme".

Ben Spies: "Byl to velmi dobrý test, podařilo se nám vyzkoušet řadu věcí a s motocyklem jsme definitivně na správné cestě. Dnes jsem testoval i motocykl od našeho testovacího jezdce, který měl úplně jiné nastavení, abych to mohl porovnat s tím mým. A právě proto jsem upadl. Ale k tomu jsou právě testy, vyzkoušet dobré i špatné nastavení. Celkově ale musím být spokojen. Vše fungovalo skvěle a já jsem opravdu šťastný, že jsem se vrátil opět na motocykl a viděl jsem, co je vlastně nového."

Velmi spokojeni byli i oba jezdci týmu Tech3 Yamaha, především britský jezdec Cal Crutchlow byl velmi milým překvapením.


Cal Crutchlow: "Jsem velmi spokojený, že během tohoto testu vše klapalo a znamenalo to pro mě zvýšení mého sebevědomí na sezónu 2012. Sepang je okruh, který není lehký a mně se na něm nikdy moc nedařilo a doposud nikdy jsem si ježdění na něm neužíval. Ale nyní jsem byl první den třetí a druhý den pátý. Pád v třetím dnu v zatáčce 13 mě trochu zbrzdil a byla to má chyba. Stálo mě to trochu času a také jsem ztratil sebevědomí. Když jsen ho znovu nabyl a chtěl jet rychle, tak začalo pršet. Nejsem tak rychlý jako Stoner, Spies, Pedrosa či Lorenzo, ale co se týká konstantnosti výkonu, tak jsem jejich nejbližší soupeř. Musíme ještě zlepšit motocykl ve výjezdu ze zatáček. V prvních dvou dnech být v Top-5 a třetí den v jejich blízkosti není vůbec špatné, ale jsou to jen testy a důelžité bude, co se stane 8. dubna v Kataru".

Andrea Dovizioso: "Jsem velmi rád, že jsem mohl být vůbec zde. Hodně lidí si myslelo, že tady nebudu, ale já jsem přijel na test a mohl jezdit na motocyklu. Jistě moje klíční kost není úplně v pořádku, ale tento test byl prostě hodně důležitý. Mohl jsem prostě jezdit a můj pocit na Yamaze zlepšit. Bylo to rozhodně lepší, než předtím ve Valencii. nyní rozumím motocyklu a také jsem pochopil, že musím trochu změnit můj jezdecký styl. Musím se ještě naučit využít lépe silných stránek M1. Samozřejmě, že po fyzické stránce to pro mě bylo náročné. Předešvím tedy brzdění do pravých zatáček a potom změna směru jízdy. To mně chyběla síla. Už se těším na další testy zde, to už budu na 100% v pořádku". 

U Ducati panovaly rozdílné názory, zatímco Valentino Rossi byl hodně spokojený, tak Hayden testy kvůli svému zranění nedokončil a pochyboval o tom, zda byl tento test pro něho vůbec smysluplný.

Valentino Rossi: "Jako tým jsme opravdu velmi spokojeni, zvláště dnes. Časem 2:00.8 jsme se konečně dostali na dobrý čas. Obě Hondy a obě Yamahy jsou sice stále ještě před námi, ale my bereme tento test jako startovní blok pro náš tým. Musíme ještě zlepšit zrychlení motocyklu a pokud se nám to podaří, tak to bude hodně velký a důležitý krok. Vím, že lidé u Ducati pracují naplno a že budou se všemi informacemi od nás nadále pracovat. Bude to sice ještě nějakou chvíli trvat, ale do prvních závodů ještě zbývá hodně času. Musíme se i nadále zlepšovat, takže se nesmíme nechat uspokojit, ale já jsem rád, jak všechno doposud probíhalo."

Nicky Hayden: "Samozřejmě, že bych raději testoval víc. Nemohu říci, jestli to byl pro mě ten správný test. Takže jsem sice každý den ráno objel několik kol, abych získal aspoň trochu citu pro motocykl a také nějaká data. Přesto jsme během tak krátké doby mohli vyzkoušet aspoň malé změny nastavení a byl jsem každý den o trochu rychlejší. Nový motocykl je měkčí, než ten starý. Má dostatečnou sílu a předek lépe drží. Musíme ještě zlepšit zadní trakci. Vypadá to, že jdeme dobrým směrem, ale já musím být hlavně v pořádku."

S litrovou Hondou zde poprvé jezdil Alvaro Bautista a pochvaloval si především její elektroniku.

Alvaro Bautista: "Ukončil jsem první test a moje hodnocení je pozitivní. Hlavně dnes jsme udělali krok směrem dopředu. Před dalším testem znovu zde v Sepangu  máme trochu času o všem popřemýšlet, co jsme tady za tři dny získali za poznatky. Jsem ale spokojený a co se týká budoucnosti, tak i optimistický. Závěrem musím říci, že na RC213V mě nejvíce nadchla elektronika a také jak motocykl drží."

Vůbec poprvé ve své kariéře se s litrovým motocyklem svezl i Stefan Bradl, který stejně jako Bautista testoval v listopadu ve Valencii pouze Hondu o objemu 800 ccm.

Stefan Bradl: "Pokud vezmeme všechny tři dny dohromady, tak musíme být hodně spokojnei. Byl to můj první test na novém motocyklu. Každý den jsme udělali nějaké menší změny, které se přizpůsobily mému jezdeckému stylu a já se definitivně cítím na motocyklu dobře. Při příštím testu koncem měsíce musíme nasbírat další důležitá data a jsem si jist, že všechno teprve přijde. Čeká nás ještě hodně práce, ale můj doposavadní poznatek je definitivně pozitivní."

Hector Barbera byl továrnímu značkovému kolegovi Rossimu víc než zdatným soupeřem a to na starším motocyklu, než měl k dispozici italský ex-šampion.

Hector Barbera: "Všechny tři dny byly v každém pohledu důležité, pro motocykl, pro tým a pro mne, takže jsem velmi spokojen. Dnes ráno jsem pokračoval s tím nastavením, které jsme včera večer opustili a hned jsem se zlepšil o 0,8 sekundy.
Dle plánu jsem dnes vyzkoušel nové pneumatiky Bridgestone a i s jejich pomocí jsem se zrychlil. Škoda, že v závěru pršelo, měl jsem motocykl připravený tak, abych se časově ještě zlepšil, ale už nebyla možnost. Přesto vše probíhalo dle mých představ".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.60
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist