Názory pilotů CRT po Valencii a Sepangu

Závěrem hodnocení prvního testování MotoGP v letošní sezóně vám přinášíme názory jezdců s motocykly CRT a to jak těch, co testovali ve Valencii, tak i těch, co jezdili v Sepangu.

Názory pilotů CRT po Valencii a Sepangu
Nejdříve se podívejme do Sepangu, kde testovali dva jezdci s dvěma různými motocykly CRT. Na motocyklu týmu BQR-FTR s motorem Kawasaki ZX-10R se vystřídali kromě stabilního jezdce Ivana Silvy i dva testovači Jordi Torres a Robertino Pietri, který by ale měl jet celkem 5 závodů MotoGP na divokou kartu (3 ve Španělsku a 2 v USA).

Na Caseyho Stonera s motocyklem Honda RC213V (1’59.607) ztratil nejlepší jezdec s motocyklem CRT zkušený Američan Colin Edwards se strojem Suter BMW (CRT) 5.115 sekundy a Španěl Ivan Silva na motocyklu FTR Kawasaki (CRT) 8.618 sekundy. Přičemž na posledního jezdce s prototypovým motocyklem chybělo Edwardsovi 2,5 sekundy.

Bohužel druhý den testování se kvůli enormnímu horku se speciálně upravený superbikový motor Kawasaki přehřál a jezdci tak objeli minimální počet kol. Poslední den už to bylo lepší, ovšem ztráta Ivana Silvy byla i tak obrovská a jeho nejlepší dosažený čas by nestačil ani na slabší motocykly kubatury Moto2. Pro porovnání: Thomas Lüthi 2'07.512 - Ivan Silva 2:08.225.

Paul Romero - týmový manažér: "Byly to tvrdé tři dny, ale velmi pozitivní. Měli jsme hodně problémů, ale nyní máme čas na to, abychom je vyřešili. Byli jsme rádi, jak motocykl fungoval, i když nás porucha motoru stála hrozně moc času. Celý druhý den jsme museli obětovat jeho opravě. Bylo to sice pouze provizorní řešení, ale mohli jsme třetí den zase jezdit. Nyní doma musíme vše vyřešit. Musíme si uvědomit, že zatímco zúčastněné továrny všechny své problémy řeší za zavřenými dveřmi během zimy, tak my jako týmy CRT pracujeme před očima veřejnosti. Přes všechny problémy jsme spokojeni a motivováni do sezóny MotoGP."

Ivan Silva: "Test proběhl pozitivně, ačkoliv nás zaskočila porucha motoru. Ale poslední den jsem toho objel opravdu hodně. Musím si ale na nový motocykl postupně zvyknout".



Colin Edwards: "Naším největším problémem byly vibrace. Zkoušeli jsme posunout težiště dopředu a pak zase dozadu, ale moc to nepomáhalo. Přesto byly některé věci na testu pozitivní, ostatní prostě musíme zlepšit. A na to máme hodně časového prostoru. Chování motocyklu v zatáčkách není optimální a rovněž nejsem spokojen s přilnavostí předního kola. Bohužel déšť nás zastavil v naší práci. Našli jsem aspoň základní nastavení a od toho se můžeme odrazit. Musíme ale zapracovat na pérování. Motor je hodně silný a my musíme naše problémy řešit jeden po druhém. V zásadě jsem ale spokojený, i když ztráta na Stonera je obrovská".

Ve Valencii na okruhu Ricarda Torma se testovalo pouze dva dny a nejrychlejším byl Francouz Randy de Puniet  s motocyklem ART -Maschine (1:34.9 ) před svým týmovým kolegou z týmu Aspar Španělem Aleixem Espargarem (1:35.6 ) a pilotem týmu Speed Master Italem Mattiou Pasinim (1:36.7).

Randy de Puinet: "Měli jsme i nadále málo gripu na zadním kole a tak jsme nemohli testovat vše, co jsme chtěli. Naše časy se ale zlepšovaly a pokud by bylo i lepší počasí, tak bychom byli ještě o něco rychlejší. Hodně jsme pracovali na elektronice a s nastavením spojky." 


Tým Speed Master se rozhodl také šetřit a využít testování ve Španělsku a neletět do daleké Malajsie. Bohužel hned první den jezdec tohoto týmu Mattia Pasini upadl a tým tak ztratil drahocený čas.

Mattia Pasini: "Dopředu jsme věděli, co nás čeká za práci. Soustředili jsme se na elektroniku a naučili se vlastně tento motocykl v zásadě poznat. Důležité bylo i poznání pneumatik Bridgestone. Nyní máme postavený základní plán co dál a můžeme se tak připravit na další testovací dny. Musíme ale poznat detailně vlastnosti nového motocyklu. Čeká nás hodně práce v různých oblastech, ale já jsem velmi spokojen a motivován, neboť jsem odstartoval novou etapu mé závodní kariéry."

Další testy CRT se budou konat od 20. do 22. února v Jerezu..

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist