Nabídku Yamahy využil Forward, šanci ale měli všichni, potvrdil Jarvis

Během závodního víkendu ve španělské Aragonii prodloužil tým královské kubatury Forward Racing spolupráci s japonskou společností Yamaha Motor Co., Ltd ve věci pronájmu motorů a dílů podvozku pro nadcházející sezonu mistrovství světa silničních motocyklů, kde italský tým závodí v třídě MotoGP v kategorii Open.

Nabídku Yamahy využil Forward, šanci ale měli všichni, potvrdil Jarvis
Letošní sezona je premiérová pro MotoGP, která je nově rozdělena na specifikaci motocyklových prototypů Tovární a Open. Italský Forward Racing loni jako jediný využil nabídky Yamahy si motorku nekupovat jako celek, ale pronajmout si pohonné jednotky do vlastního podvozku. Ten ale hned neměli, takže k motorům se přidal také rám a zadní rameno podvozku M1 a toto spojení bylo zejména v rukou Aleixe Espargara ideální, protože je po čtrnácti kolech vedoucím jezdcem průběžného hodnocení kategorie Open. Španěl navíc druhým místem v aragonské Grand Prix získal pro sebe, tým a motocykl Open vůbec první umístění na stupních vítězů v závodu MotoGP.
„Tento rok je prvním rokem třídy Open a prvním rokem naši spolupráce s Forward Racing,“ uvedl Lin Jarvis z Yamaha Motor Racing. „Výsledky jsou velmi dobré. S Aleixem na špici průběžného hodnocení kategorie Open v této chvíli ani nemůžeme chtít víc. Rovněž spolupráce s týmem fungovala velmi dobře a oni sami projevili zájem s námi pokračovat také v příštím roce. Tuto možnost jsme zpřístupnili také všem ostatním týmům, stejně, jak tomu bylo před rokem, kdy všichni měli stejnou šanci, ale nakonec to byl Forward Racing, který vložil do Yamahy svoji důvěru a proto jsme moc rádi, že spolu bude i nadále pokračovat.“

Co se týče technických detailů budoucí spolupráce, tak na toto téma Lin Jarvis závěrem dodal: „Bude to na přibližně stejné úrovni jak letos. Takže kompletní motorová jednotka, plus podvozek včetně rámu a zadního ramene, a také nějaké díly výfuku. Co se týče ostatních dílů, tak letos myslím používali odpružení Öhlins a také vlastní dodavatele pro kola a brzdy, přibližně stejné jako my. Takže si myslím, že se zkušenostmi, které mají a naši kvalitní technikou, budou v příštím roce bezpochyby konkurenceschopní.“
Tým NGM Mobile Forward Racing má v této chvíli smluvně potvrzeného jen jednoho jezdce, kterým je německý závodník Stefan Bradl. O druhém jezdci se zatím jedná, ale s největší pravděpodobností to nebude Aleix Espargaró, který má přestoupit k továrnímu týmu Suzuki, což zatím ale oficiálně potvrzeno nebylo. Prodloužení smlouvy s Yamahou na pronájem nejen motorů, ale také podvozků, je pro Španěl rozhodně signálem k zamyšlení. Forward Racing naposledy v Aragonii jednal s Lorisem Bazem, ale ve hře jsou také jiná jména jako například Leon Camier.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist