Na Red Bull Ringu upravili druhou zatáčku

Ve spolupráci s FIM, Dorna a FIA začaly loni v listopadu na rakouském okruhu Red Bull Ring stavební práce, jejichž cílem bylo upravit druhou zatáčku tak, aby se jejím průjezdem snížila rychlost a tím pádem pravděpodobnost nehody, jaká se tam stala v roce 2020 v rámci závodu královské kubatury Velké ceny Rakouska.

Ve zmiňovaném závodu MotoGP došlo v roce 2020 při výjezdu z druhé zatáčky ke kontaktu mezi Johannem Zarcem a Francem Morbidellim takovým způsobem, že jejich stroje prolétly v plné rychlosti až do třetí zatáčky, mezi tehdy projíždějící dvojicí tovární Yamahy Rossiho s Viňalesem. Havarující jezdci měli rychlost kolem 300 kilometrů za hodinu, takže jejich rotující motorky byly jak vystřelené projektily. Že se vše odehrálo bez zranění byl tehdy hotový zázrak.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


Toto místo bylo dlouhodobě vnímáno jako nebezpečné a proto majitel okruhu, FIM, Dorna a FIA připravili společně s architektem Hermannem Tilkem řešení, jenž má podobným případům zabránit. Druhá zatáčka je nyní pro závody motorek šikanou, kterou tvoří dvě pravoúhlé zatáčky. Pro závody formule 1 zůstala druhá zatáčka zachována v původní podobě. Dle vyjádření zástupců Red Bull Ringu bude mít trať ve Spielbergu i nadále deset zatáček.

Velká cena Rakouska je letos na programu ve dnech 19. až 21.srpna.

 

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist