Na mokru to ještě není ono, říká Márquez

V úvodní části sezony řešili u Hondy potíže s příliš agresivní distribucí výkonu RC213V, což si vyžádalo změnu v podobě návratu k podvozku model 2014 v kombinaci s díly 2015, což je především pohonná jednotka a její výfukový systém. V Silverstonu jeli jezdci královské kubatury letos první kompletní závod v dešti a problémy s ovladatelností se projevily znovu.

Na mokru to ještě není ono, říká Márquez

Do závodu Velké ceny Velké Británie jezdci MotoGP odstartovali v dešti a s nastavením strojů na mokré podmínky. Do čela závodního pole krátce po startu zamířil Valentino Rossi a jediný Marc Márquez s Italem dokázal udržet krok. Ve druhé polovině závodu ale v jedné ze zatáček havaroval a ze Silverstonu si neodvezl jediný bod. Podle Španěla byla ovladatelnost jeho stroje na mokru podobně komplikovaná, jak tomu bylo v úvodu sezony v suchých podmínkách.

„Pocit, že vám plave zadní část tu byl v úvodu sezony za suchých podmínek, teď nastalo to samé v dešti,“ citoval Marca Márqueze britský Autosport. „Nakonec jsem přišel o přilnavost zadní části a jakmile jsem se snažil zabránit pádu tak už jsem letěl. Za suchých podmínek jste schopni vyzkoušet různá nastavení, ale naposledy, kdy jsem zkoušel nastavení na mokro, bylo v Austinu a pak jsme měli velké problém s citem zadní části.“

„Největší problém s pocitem rozkolísané zadní částí je ten, že nemáte žádnou možnost kontroly, jak zabránit pádu. Pokud nemáte přilnavost na výjezdu ze zatáčky, tak možná budete pomalejší, ale v bezpečí, protože zafunguje řízení trakce. Když máte ten pocit, že vám zadní část plave, problém je v tom, že když to přijde tak nemůžete nic dělat, jen se to snažit zvládnout. Sebemenší chyba pak může znamenat pád.“

Honda již nalezla řešení jak zvládnout model 2015, ale podle Márqueze má letošní Yamaha to v čem byla loni jeho velká výhoda a to je výkon na brzdách. Španěl chce právě na tomto aspektu zapracovat. „Po Montmeló jsme změnili podvozek a udělali pár dalších velkých změn a od Holandska jsem byl schopný změnit styl jízdy. Určité problémy přetrvávají, ale ty jsme v této chvíli schopni fixovat.“

„Loni byla jedna z mých nejsilnějších stránek brzdění. V tom jsem byl opravdu dobrý. Co se týče rychlosti v zatáčkách tak tam možná o něco méně, ale při akceleraci to bylo znovu velmi dobré. Letos takto se stávajícím motorem jezdit nejde,“
pokračoval Márquez a závěrem dodal: „Potřebuji teď o něco rychleji brzdit a připravit výjezd ze zatáčky, protože je motorka víc agresivnější. Yamaha je od loňska na výjezdech lepší a to samé platí o brzdění, protože teď brzdí do zatáček opravdu hodně hluboko. Pracujeme na tom, protože si myslím, že nemůžeme přijít o tento potenciál na brzdách.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist