MotoGP: Třída 125 ccm se do konce roku 2014 nebude měnit
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 18.1.2010 | Zobrazeno: 1 232x
S utvořením nové kubatury Moto2 se - místo stávajících dvěstěpadesátek - hovoří i o současném statutu stopětadvacítek. Ty by se ale minimálně do konce roku 2014 měnit neměly, to znamená ještě dalších 5 let.
Po vzniku Moto2 místo třídy 250-tek se celkem pochopitelně naskýtají otázky, jaký bude další "vývoj" stopětadvacítek. Hypotetická kubatura "Moto3", to bylo také jedno téma na tiskové konferenci v Madonna di Campiglio, na které toto téma vysvětlil boss Dorny, Carmelo Ezpeleta.
"Stopětadvacítky jsou zdravé a tato kategorie má svou opodstatněnost jako první krok do světa závodů světového šampionátu. Pokud ale přijde jejich čas, tak budou potřeba jednání se všemi zainteresovanými a pak se bude muset hledat řešení", řekl mimo jiné Carmelo Ezpeleta a dále dodal: "To znamená, že do konce roku 2014, jak je domluveno s FIM, IRTA a MSMA, se nebudou stopětadvacítky měnit. i když některé země už k tomuto kroku sáhly."
V Japonsku už například pojede letos nová třída "J-GP3", tedy místo stávajících stopětadvacítek, kde se společně utkají dvoutaktní motocykly o obsahu 125ccm se čtyřtaktními stroji o obsahu 250 ccm. A na startu budou třeba projekty Moriwaki, KTM (rakouská továrna bude zastoupena jejich japonskou dceřinou společností) a TSR.
Takže se naskýtá celkem logická otázka, kdy se to celé přesune také do světa Grand prix?
"Stopětadvacítky jsou zdravé a tato kategorie má svou opodstatněnost jako první krok do světa závodů světového šampionátu. Pokud ale přijde jejich čas, tak budou potřeba jednání se všemi zainteresovanými a pak se bude muset hledat řešení", řekl mimo jiné Carmelo Ezpeleta a dále dodal: "To znamená, že do konce roku 2014, jak je domluveno s FIM, IRTA a MSMA, se nebudou stopětadvacítky měnit. i když některé země už k tomuto kroku sáhly."
V Japonsku už například pojede letos nová třída "J-GP3", tedy místo stávajících stopětadvacítek, kde se společně utkají dvoutaktní motocykly o obsahu 125ccm se čtyřtaktními stroji o obsahu 250 ccm. A na startu budou třeba projekty Moriwaki, KTM (rakouská továrna bude zastoupena jejich japonskou dceřinou společností) a TSR.
Takže se naskýtá celkem logická otázka, kdy se to celé přesune také do světa Grand prix?
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?