MotoGP s povinnou zastávkou v boxech

Problémy s vysokým opotřebením pneumatik na novém povrchu australského okruhu zkomplikovaly situaci oběma dodavatelům pneumatik Dunlop a Bridgestone. Proto bylo rozhodnuto o zkrácení závodu Moto2 a v případě třídy MotoGP bude závod s povinnou zastávkou v boxech.

Poprvé v historii třídy MotoGP bude v průběhu závodu australské Grand Prix povinnost výměny motocyklu. Tato změna přichází na poslední chvíli, protože dodavatel pneumatik Bridgestone oznámil, že není schopen garantovat bezpečnost zadní hladké pneumatiky u víc jak čtrnáct kol.

Závod MotoGP je tedy z původních 27 kol zkrácen na 26 kol a každý jezdec alespoň jednou během závodu zajede do boxů k výměně motocyklu, na kterém budou nové pneumatiky. Jezdcům není dovoleno, aby na stejné hladké zadní pneumatice jeli víc než čtrnáct kol, což znamená, že pokud výměna proběhne před dvanáctým kolem závodu, bude muset jezdec do boxů ještě jednou.

Závod třídy Moto2 je zkrácen z původních 25 kol na 13 kol. Bodování zůstává stejné.

AKTUALIZOVÁNO:
20.října 2013

Závod MotoGP se zkracuje na 19 kol (původně 27 kol).

Protože je povinná zastávka v boxech, jezdci musí motocykly vyměnit ideálně v devátém nebo desátém kole závodu. Nikdo z jezdců nemůže na zadní hladké pneumatice najet víc než deset kol. To platí pro závod na suchém povrchu nebo závod vyhlášený jako mokrý.

Pokud závod odstartují jako suchý a v průběhu klání začne pršet, bude zastaven červenými vlajkami. Restart pak bude maximálně na deset kol, minimálně na pět kol. Motocykly budou na pneumatikách, které splní limit maximálně deseti kol.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist