MotoGP: Radio Paddock hlásí - novinky ze 125-tek (1.)

Blíží se nám první testy Moto2 ve Valencii, naplňuje se startovní listina obou slabších tříd a zde jsou některé aktuality z nejslabší obsahové kubatury,

Nepříliš početné je zatím startovní pole stopětadvacítek na rok 2010. FIM zatím akceptovala 21 jezdeckých míst, ovšem i to se zdá hodně optimistické. Uvidíme!

Loncin nebude platit


Čínská stáj Loncin má sice ve startovní listině na rok 2010 dvě místa, ovšem s její účasti to nevypadá vůbec růžově.  Týmový majitel italské stáje Nicola Casadei se dozvěděl hodně smutnou zprávu, že Loncin po dvou letech spolupráce už nemá zájem na jejím pokračování. Casedei se ale nevzdává a hledá nové sponzory. 
Jen pro úplnost: V roce 2006 nasazoval Casadei motocykly pod jménem Malagutti, které tehdy a i nyní vyvinula bolognská firma "Engines Engineering" italského konstruktéra Alberta Strazzerise.  Strazzari může jméno Loncin používat i nadále, ale z Číny na to neobdrží ani cent.

Zarco zůstává u WTR



Francouzský jezdec Johann Zarco prodloužil smlouvu s týmem WTR San Marino ve třídě do 125 ccm. Týmový manažér Loris Castellucci chce kromě Zarca - mimochodem svěřence Maďara Gabora Talmacsiho - nasadit i jednoho jezdce do Moto2. Se současným dvěstěpdesátkářem Alexem Baldolinim se rozešel a jeho vytipovaným favoritem je Claudio Corti, druhý jezdec superstocků 2009. Ten si ale zlomil nohu při doplňkovém závodu v motokrosu. Tým WTR San Marino pojede v Moto2 šasí vyrobené firmou CRP z Modeny.

Cameron Beaubier končí v GP



Po úspěších v Red Bull Cupu odstartoval americký jezdec Cameron Beaubier jako tovární jezdec KTM do sezóny 2009 plný optimismu. Ovšem ve své první sezóně Grand Prix získal pouhé 3 body a skončil celkově jako 29.  A protože KTM ukončila svou činnost na nejvyšší úrovni - bude dále jezdit třeba IDM - tak je to zřejmě konec kariéry Grand Prix pro toho mladíka. "Pro mě jako Američana je hodně těžké najít tým a evropské sponzory" je si vědom 16-letý Kaliforňan a svou další závodní kariéru vidí v americkém šampionátu. 

Simone Corsi zůstává u Fontany


Vícemistr světa z roku 2008, Ital Simone Corsi, zřejmě pojede i další sezónu v italském týmu Fontana Racing. Ačkoliv tým trpí chronickým nedostatkem peněz a ve druhé polovině sezóny musel dokonce druhého jezdce týmu, Lorenza Savadoriho, nechat doma, tak si služby Corsiho chce pojistit Fontana i na budoucí rok. Simone Corsi, jak jistě známo, přišel do tohoto týmu v polovině sezóny z Ponsova týmu Jack&Jones a v celkové klasifikaci obsadil 11. místo, když byl ovšem před sezónou jedním z největších papírových favoritů. "Druhým jezdcem týmu by měl být "movitý cizinec", který do této stáje donese potřebné peníze", nechal se vyjádřit jeden ze zástupců týmu. 

Marcel Schrötter hledá sponzora



Mistr Evropy a dvojnásobný šampión IDM, Marcel Schrötter (16), pojede v sezóně ve švýcarském týmu Terrella Thiena, ovšem pod svým vlastním názvem týmu. "Potřebujeme řádově 200 000 Euro a nyní hledáme hlavního sponzora, který tak bude ve jménu týmu", říká Toni Mang. 

"Chtěl bych jet s číslem "77", to měl doposud Dominique Aegerter, který odchází do Moto2 a já tak musel jet ve Valencii s číslem "78" na kapotáži",
vysvětluje změnu svého oblíbeného čísla německý talent a svěřenec Toni Manga.

Cortese zůstává v týmu Aki Ajo


Šestý muž letošního šampionátu, Němec Sandro Cortese, pojede i v sezóně 2010 ve svém  stávajícím týmu. Ačkoliv ještě nemá Cortese pohromadě celou částku peněz na novou sezónu, tak: "Jsem si jistý, že v nejbližších dnech podepíšeme novou smlouvu na rok 2010, prostě musíme najít řešení", říká týmový majitel Aki Ajo.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist