MotoGP - přestupový kolotoč se pomalu roztáčí (2)

Letní období je vždy časem jednání o přestupech na další sezónu. A právě během Doningtonu by se měly některá jednání dovést do konce, a potom v Brně už bývá skoro jasno. Jak tedy vypadá aktuální situace v královské kubatuře.

Hodně zjednodušeně se dá řící, že vše se točí kolem Jorge Lorenza a jeho uvažovaného přestupu k Hondě. A pokud se dá věřit některým renomovaným španělským médiím, tak má Lorenzo od Yamahy ultimátum právě do Doningtonu.

101-násobný vítěz závodu Grand Prix a vedoucí jezdec královské kubatury šampionátu MotoGP Valentino Rossi zůstává v týmu Fiat Yamaha, to je jisté. Kdo ale bude jeho stájovým kolegou v roce 2010, není zas tak jasné. Jedno víme, bude to Španěl - buď Jorge Lorenzo nebo Dani Pedrosa.



Mallorčan Jorge Lorenzo by chtěl od Hondy gáži 5 milionů Euro a status jezdce číslo "1" u této továrny. Pokud se dá věřit tomu, že Lorenzo díky svému ex-manažérovi Danielu Amatrianovi hodně proinvestoval a peníze jsou prostě fuč, tak se nelze divit jeho zaječím úmyslům, Yamaha mu totiž gáži zvýšit nechce, viz vyjádření pana Furusawy.  


Dani Pedrosa bere u Repsol Honda 3,5 milionu ročně a pokud by se uskutečnil přestup Lorenza k Hondě, tak půjde vítěz z Laguna Secy k Yamaze. Nebo pojede tříčlenný tovární tým - Pedrosa a Dovizioso za Repsol Honda a Lorenzo ve vlastní stáji MoviStar Telefónica, protože: "Nebudeme měnit Daniho za žádného jiného jezdce", říká Aruto Sis - manažér stáje Repsol Honda.


Tech3 Yamaha - ačkoliv to ještě není podepsáno, zdá se nejlepší netovární jezdec a 5. muž průběžné tabulky Colin Edwards pojede za tuto stáj i příští rok.  James Toseland se bude muset spokojit buď s menší gáží (letos 1 milion Euro), nebo ho nahradí Randy de Puinet či některý z "Rookie".


Rizla Suzuki - zde je velký zájem, aby zůstal zkušený Loris Capirossi a zřejmě tomu nic nestojí v cestě. Ale: "Chci jezdit na tom nejlepším možném motocyklu, který bude k dispozici a gáže v tomto případě nehraje roli", říká Chris Vermeulen.  A kandidáti na jeho eventuálně uvolněné místo jsou následující: Alvaro Bautista, James Toseland či Hector Barbera.


Marlboro Ducati -
Casey Stoner zůstává na 100%, na Nicky Haydena má tato stáj opční smlouvu a ta zřejmě bude využita. Takže suma sumárum, letošní dvojice ve složení Nicky Hayden a Casey Stoner se tedy asi měnit nebude.




LCR Honda - Francouzi Randy de Puinetovi končí sice dvouletá smlouva, ale dle šéfa týmu Lucia Cecchinella bude zřejmě prodloužena, i když o tohoto francouzského jezdce má velký zájem francouzská stáj Tech3 Yamaha se šéfem Hervé Poncharalem. Ale hodně zajímavá je další novinka: "Chtěl bych nasadit do sezóny 2010 dva motocykly, ten druhý nejraději s Melandrim, což se ale zdá nepravděpodobné. Takže v úvahu připadá Hiroshi Aoyama. Už jsem mluvil s HRC na toto téma a ti zájem mají (což je logické, japonská Honda potřebuje japonského jezdce), museli by ale financovat materiál. Já mám pouze italské sponzory a z valstních peněz to dělat nebudu", říká celkem srozumitelně Lucio Cecchinello. 

Gresini Honda - zřejmě úplně nové složení bude mít tento tým Hondy. Marco Simoncelli už podepsal během závodu v Assenu a tím druhým by měl být jezdec, který už za tuto stáj byl vícemistrem světa - Marco Melandri. 
Ačkoliv na posledním závodě při Grand Prix Německa zajela stávající dvojice tohoto týmu velmi solidní výsledek (De Angelis - 5., Elias - 6.), tak jejich odchod je asi jasný.


Aspar Martinez -  tradiční stáj malých kubatůr míří do MotoGP a už tento víkend by měl Jorge Aspar Martinez oznámit, co pojede nová stáj za motocykl. Zřejmě to bude Ducati a jezdec?  "Plánuji projekt s Bautistou, pokud by to neklaplo, tak přicházejí v úvahu buď Elias či Barbera", říkal na Sachsenringu týmový šéf.



Pramac Ducati - Fin Mika Kallio zůstává, místo Canepy - tedy pokud budou peníze - připadají v úvahu John Hopkins či Toni Elias. Ovšem Canepův odchod bude záležet hodně na továrně samotné, italské motocykly a v sedle Ital, tak se nechme i v tomto případě překvapit.
 

Caffé Latte Honda - tým pana Daniela Eppa se chystá do královské kubatury MotoGP. Jezdcem bude pochopitelně ex-mistr světa stopětadvacítek Švýcar Thomas Lüthi a pojede na motocyklu Honda.



Scot Team Honda - je hodně nepravděpodobné, že by se tento letošní tým Hondy objevil i příští rok v této kubatuře. Motocykly Honda určitě nedostane, Japonci si nucený odchod Takahashiho nenechali líbit a Ducati dá raději uvolněný motocykl po Sete Gibernauovi už jmenovanému Martinezovi, který je jistě finančně silnější, než Scot Team závislý na penězích od Gabora Talmacsiho. A šest motocyklů Ducati prostě tato továrna logisticky nezvládne.


Hayate Kawasaki Racing - to stejné se dá ale předpovědět o týmu Hayate, i ten dokončí pouze letošní sezónu a dál už nebude s Kawasaki nic.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist