MotoGP: Nabrala Honda vítr do plachet?

Tovární tým Repsol byl v královské kubatuře zvyklý pouze na úspěchy. Doohan, Crivillé a Rossi získali v letech 1994 až 2003 devět z deseti titulů mistrů světa a během 15 let vyhráli její jezdci 101 závodů Grand Prix.

Po odchodu Valentina Rossiho se radoval tovární tým Repsol Honda "naplno" jen jednou, když se v roce 2006 stal mistrem světa Nicky Hayden.  Jedno je jisté, po Rossiho odchodu chybí Hondě pořádný "tahoun" a také šéftechnik kalibru Jeremy Burgesse, který by určil jasně směr vývoje továrního motocyklu. Od roku 2004 se vystřídali v sedle továrních motocyklů Barros, Biaggi, Gibernau, Melandri, Hayden, Pedrosa a Doviziso - ano počítáte správně, v některých rocích totiž jezdili proti Rossimu i čtyři tovární jezdci, i když třeba ve dvou různých týmech. 


Dani Pedrosa - tedy číslo "1" u Hondy, dokončil poslední březnový katarský test na 13. místě ze 17 testujících pilotů. Nyní v kvalifikaci to bylo místo 7., ovšem před závodem se skloňovaly pouze jména Ducati či Yamaha. "V našem případě jde o to, aby bodová "škoda" byla v rámci možností co nejmenší", říkal před závodem šéftechnik Pedrosy, Mike Leitner z Rakouska. 

Nakonec to pro Hondu dopadlo celkem nečekaně dobře:
 
3. místo Doviziosa a 7. Pedrosy očekávali jen ti největší optimisté. 

Od počátku éry motocyklů o objemu 800 ccm (2007) vsadila Honda jen na jednoho jezdce, na "žokeje" Dani Pedrosu (160 cm, 51 kg)! Ale tento Španěl vyhrál za tři roky pouze 6 závodů MotoGP a v celkové tabulce MS skončil 1x 2. (2007) a 2x jako 3. (2008 a 2009).

Problém je ale generální sponzor továrního týmu Honda, firma Repsol. Už 16 let je svázaná s továrním japonským týmem. "Vůbec nepochybujeme o jezdeckém umění Daniho Pedrosy. Problémem je motocykl", říkal v Qataru celkem jasně Arturo Sis, manažer Respol-Sponzorship.

Úplně odlišného názoru je ale nový marketingový ředitel Hondy, Livio Suppo (ex-Ducati). Má jasný úmysl, na rok 2011 angažovat některého z vítězných mladých jezdců, tedy Stonera či Lorenza. 

Jedno je jisté: Pokud by obětí za příchod Stonera měl být Pedrosa, tak je Repsol v okamžiku pryč. 


Existuje ale ještě jiný scénář:
Pokud by se Stoner nechtěl od Ducati odtrhnout, tak by HRC mohla nastoupit v sezóně 2011 s dvojicí snů, tedy pro Španělsko a Repsol: Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa.



"Byla by to podobná situace jako v roce 2007 u Mc Larenu, tedy Hamilton a Alonso",
dovedl si v Qataru představit toto spojení už jmenovaný Arturo Sis a hned vysvětlil proč: "Angličan auto vyvíjel, Fernando s ním jezdil rychle. Myslím si, že Lorenzo by v současné době jezdil na Hondě momentálně rychleji než Pedrosa.  A v ideálním případě jsou v týmu potřeba dva úplně rozdílné typy jezdců".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist