MotoGP nabízí poslední testovací kolo

Od dnešního dne jsou v Jerezu na programu poslední letošní testy, které tak budou vrcholnou generálkou před úvodním závodem sezóny 2013 v katarském Losailu.

Už za několik minut začnou Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa a Co. poslední testovací práci, tedy hledání co nejlepšího nastavení a dokončení vývoje svých biků, před ostrým startem do sezóny 2013.

Piloti MotoGP mají od soboty do pondělí společně se svými techniky a inženýry poslední možnost vyhledat na okruhu v Jerez de la Frontera ten správný setup, pak už bude na řadě první letošní závodní víkend na okruhu "Losail Circuit".

           

Zřejmě nejméně práce čeká tým Repsol Honda. Nejlepší časy během obou testů v Sepangu, suverenní představení na testech v Austinu před Yamahou - RC213V funguje skvěle za jakýchkoliv podmínek: "Celkový dojem je velmi pozitivní", říkal po testech v Austinu minulý týden vicemistr světa Dani Pedrosa. Také zdravotně nemá tento Katalánec před Jerezem  žádné problémy, ačkoliv si v Texasu stěžoval v závěru testů na bolesti v zádech. Ovšem velká pozornost bude věnována v Jerezu po skvělém představení v Austinu Marcovi Marquezovi, o jehož dosavadních výkonech se pějí pouze pochvalné ódy.

        

Pro mistrovský tým Yamahy začala práce už včera, kdy Valentino Rossi a Jorge Lorenzo představili nové barvy svých motocyklů M1. A kdy místo barvy stříbrné převládá nyní barva modrá kombinovaná s bílou. Co se týká testovací práce, tak největší soupeři Hondy mají co dohánět, ačkoliv v Sepangu zas tak mnoho neztráceli. Ovšem v časové tabulce nebyli tito Japonci ani jednou na nejvyšší příčce. Co se týká konktrétních úloh pro 3 dny testů v Jerezu, tak sedminásobný mistr světa královské kubatury Rossi má úplně jasno: "Pozitivní poznatky, které jsme doposud objevili, musíme potvrdit a zlepšit se v oblastech, kde máme ještě problémy."

               

Největší práce tak čeká na Ducati, která kvůli přísnému testovacímu programu vynechala testy v Austinu: "Náš hlavní důvod neúčasti v Austinu byl ten, že nové díly, které jsme měli dostat, chceme testovat v Jerezu. To jsme naplánovali už dlouho dopředu a máme je také dle našeho plánu pro jerez připraveny", potvrdil německou důkladnost v plánování nový ředitel závodního oddělení Ducati Němec Bernhard Gobmeier, který přišel od BMW.

Co se týká časové ztráty na absolutní špici, tak musí Italové dle Nickyho Haydena najít ještě sekundu a půl: "Je jasné, že nás čeká ještě spousta práce. Problém je už několik let pořád stejný, neklidné přední kolo", řekl US-Američan Hayden, který prodělal začátkem března malý operační zákrok na svém pravém zápěstí.

 

Tým Tech3 se chce v Jerezu především zaměřit na práci s novými pneumatikami a také na dosažené časy, snížit rozdíl na absolutní špičku Pedrosu, Lorenza a Marqueze: "Nyní půjde o to, jezdit co nejrychleji a využít tak naplno potenciál nových pneumatik", říká Rookie Bradley Smith. Alvaro Bautista a jeho tým GO&FUN Honda Gresini se zaměří hlavně na nastavení přední vidlice a také na pérování od Showy. Němec Stefan Bradl chce v Jerezu potvrdit stoupající trend z Austinu, kde se časově přiblížil na dostřel továrním pilotům.

A co je nového z českého pohledu obou pilotů CRT?

       

Pilot italského týmu Came Ioda Racing Lukáš Pešek bude mít ve svém CR-biku Suter-BMW zabudován při testech v Jerezu konečně ostrý motor. Jistě si všichni vzpomínáte, že při prvních testech v Sepangu se musel pražský jezdec dělit o jeden motocykl se svým týmovým kolegou Danilem Petruccim a při druhých testech už sice měl k dispozici vlastní motocykl s novým šasím, ovšem motor neměl ostrý a aby zajel pořádný čas, tak si rychlý motocykl musel dokonce vypůjčit od týmového kolegy Petruccia.

Stejně, jako na posledních testech v Sepangu, má český jezdec Karel Abraham sice k dispozici motocykl s motorem "Evo2", tedy se stejným motorem, jako mají k dispozici třeba Randy de Puniet nebo Aleix Espargaro, když nový motor "Evo3" by měli dostat všichni jmenovaní piloti až na závodní víkend Grand Prix Itálie v Mugellu, ale: Tým sice tedy dostal k dispozici zbrusu nový motor "Evo2", ovšem teprve podle počasí se rozhodne, jaký motor tým vlastně použije. Pokud třeba bude pršet, tak nemá smysl zbytečně používat motor nový a Abaja může na trať vyrazit klidně i s "Evo1".

Předpověď počasí je ostatně na všechny tři testovací dny hodně nepříznivá: Dnes se dají očekávat dešťové přeháňky, bouřky a teplota 17 stupňů. Na neděli je hlášen lehký déšť a zamračeno, k tomu 17 stupńů tepla. Na pondělí by pak měl povrch okruhu Jerez de la Frontera zkrápět opět déšť. Tedy pravé aprílové počasí se vším všudy a pro týmy a piloty nekonečné čekání až bude trať úplně suchá, neboť při polomokré-polosuché trati je totiž lepší si pošetřit testovací pneumatiky na lepší počasí. Těch má třeba tým Cardion AB Motoracing k dispozici celkem 120.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist