MotoGP - Estoril na obzoru

Megacirkus MotoGP se pomalu chystá k vylodění u portugalských břehů.

MotoGP - Estoril na obzoru

Dalším dějištěm nejdražších motocyklových bitev bude Autódromo Fernanda Pires da Silva. Okruh vybudovaný v roce 1972 na skalní plošině nedaleko letoviska Estoril na pobřeží Atlantiku. Autódromo do Estoril je dlouhý 4.182 m a široký 14 m, má devět pravých a čtyři levé zatáčky a cílovka je dlouhá 986 m. 
Jsou na něm jedny z nejpomalejších šikan, naopak na cílovce se peláší hodně přes tři kila. Jezdí se na pravou ruku. 
Díky oceánu „za plotem“ okruhu občas vládne naprosto nepředvídatelné počasí. 
Třída MotoGP se jede na 28 kol, tj. 117 km.



Nejlepší výkony
Pole Position: Nicky HAYDEN 1'36.301 156.334 Km/h
Fastest Lap (New record): Nicky HAYDEN 1'37.493 154.423 Km/h
Circuit Record Lap: 2006 Kenny ROBERTS JR 1'37.914 153.759 Km/h
Circuit Best Lap: Valentino ROSSI 1'36.200 156.498 Km/h 2006

Rok 2007
MotoGP
1. Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team
2. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team
3. Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team
250
1. Alvaro BAUTISTA SPA Master - Mapfre Aspar
2. Andrea DOVIZIOSO ITA Kopron Team Scot
3. Jorge LORENZO SPA Fortuna Aprilia
4. Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte Aprilia
10. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing
125
1. Hector FAUBEL SPA Bancaja Aspar
2.Gabor TALMACSI HUN Bancaja Aspar
3. Pol ESPARGARO SPA Belson Campetella Aprilia
13. Lukas PESEK CZE Valsir Seedorf Derbi

Pořadí jezdců 2008
1. Dani PEDROSA (Repsol Honda Team)   41
2. Jorge LORENZO (Fiat Yamaha Team)     36
3. Valentino ROSSI  (Fiat Yamaha Team)     31
Pořadí značek
1. Honda    41
2. Yamaha 40
3. Ducati     30

Dani Pedrosa, jeden z aktérů neslavné kolize z roku 2006, kdy svého stájového parťáka Nickyho Haydena sestřelil z důležitých bodů. „Testy byly důležité pro nás i pro Michelin a pro jeho širší přední pneumatiku. V Estorilu potřebujete motorku, která funguje na brzdách a má po celý závod dobrou přilnavost vzadu. Jízda tady je fyzicky hodně náročná. Musíte jet agresivně a přitom zůstat uvolněný, nebo se brzy unavíte. Nejdůležitější je poslední zatáčka. Je hodně dlouhá a je důležitá pro nájezd na cílovku a tím i pro dobrý čas. Všechno komplikuje hrbolatý a klouzavý asfalt.“

Jorge Lorenzo „Je to fakt síla takový začátek. Mám dva závody MotoGP a dvě pódia a k tomu dvě Pole! Test v Jerezu byl hodně dobrý, a všechny změny se povedly a přinesly užitek a zlepšení. Jezdit tady co nejlíp je pro nás Španěly důležité, protože přijede spousta fanoušků. Estoril je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů přesto že jsem na něm nebyl nikdy lepší než třetí. Počasí je vždycky trochu loterie, jsou tady hodně těžké úseky na brzdy, ale Yamaze se tady daří. Do závodu jdu opět naplno – učit se, užít si a dát do toho nejvíc!“
Valentino Rossi „Vloni jsem měl v Estorilu skvělou bitvu s Danim Pedrosou. To také bylo naposledy co jsem vyhrál, proto doufám, že se nám to povede zopakovat. Po těžkém začátku v Kataru a druhém místě v Jerezu to bude pro nás i pro Bridgestone důležitý závod. Na posledních testech jsme zase trochu postoupili dopředu, motorka je velmi silná a gumy vydržely až do konce. Jsem připraveni vyhrát! Estoril je pro nás obvykle dobrá trať, na které jsem měl spoustu dobrých závodů. Posledně jsme tady jezdili za jiných podmínek, ale myslím si že budeme připraveni.“

Casey Stoner „Estoril je trochu divná trať. Moje oblíbená je druhá zatáčka, je opravdu těžká ale hezká. Na trati je dost míst kde se dá předjíždět a tak by měl být závod docela legrace. Vloni se docela dařilo, měli jsme dobré kvalifikace a přes drobné problémy skončil závod pódiem. Teoreticky, pokud budeme celý víkend tvrdě makat, nemělo by na nás nic vybafnout a měli bysme se prát o vítězství.“


James Toseland konečně vyjede na motorce s motorem s pneumaticky ovládanými ventily. Se starým motorem jezdil v Kataru o 7 a v Jerezu o 9 km/h pomaleji než Rossi a Lorenzo. „Už se těším na nový motor i na Estoril. Mělo by být fajn konečně jezdit na rovinkách vedle ostatních a ne jen za nimi. Hlavně doufám že tam bude tepleji než tady v Anglii. Už mě je mnohem líp, ale stále do sebe cpu antibiotika a mám kašel.“



Nicky Hayden
„Dobrý a nadějný Jerez mě docela nutí těšit se na Portugalsko. Estoril je fakt zvláštní. Může tam být velká sranda i velký průšvih. Je tam asi nejpomalejší šikana v seriálu, ale já miluju poslední zatáčku. Je tam víc pravých zatáček a proto potřebujete na levé straně měkčí separaci.“



Loris Capirossi
„Na Estoril se těším. Tu trať si užívám a myslím že bude GSV-R docela slušet. V Jerezu jsme měli dobrý závod a potom při testech jsme vyřešili pár věcí, ale ještě to není ono. Proto nás nečeká nic lehkého. Všichni víme, co potřebujeme, a čím víc na motorce najezdím, tím líp.“



Marco Melandri
„Nebudu předvídat. Počkáme a uvidíme až vyjedu. Jsou tady pomalé zatáčky i hodně dlouhá a rychlá rovina ale chybějí opravdu technické úseky. Bude důležité být dobrý na brzdách a najít kompromis v nastavení. Jen doufám že se konečně začne trochu dařit. Prst pomlácený z Jerezu už je OK, asi se už obejdu bez obvazu.“

... tak co, kluci, už se těšíte?

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist