MotoGP 2012: Přes 20 jezdců!

Továrny chtějí nasadit 14 motocyklů, k tomu je možno připočítat až 9 nových CRT. Pomalu se nám tak začíná rýsovat startovní pole MotoGP na rok 2012. Klíčovou otázkou ale je další působení Andrea Doviziosa, po jeho definitivníím rozhodnutí se dá očekávat velmi rychlý obrat v obsazení dalších týmů.

Honda počítá s pěti motocykly RC213V. Dva v týmu Repsol Honda (Stoner a Pedrosa), jeden Gresini (Simoncelli), LCR (Dovizioso?, nebo Bradl či De Puinet?) a jeden je rezervován pro Marqueze v týmu Alzamory. Za tovární tým Yamahy pojedou Lorenzo a Spies, u Tech3 je jistý Crutchlow. Na druhé místo si dělají naději Laverty, Bautista a Dovizioso, kterého by ale dle Livia Suppa - marketingový ředitel HRC - Honda velmi nerada ztratila. Ducati pojedou v továrním týmu Rossi a Hayden, Pramac chce mít jen jednoho jezdce a jeden motocykl je pochopitelně rezervován pro český tým Cardion AB Motoracing a našeho jezdce Karla Abrahama.

Majitel Mapfre Jorge Martinez má finanční problémy a navíc si dělá starosti o konkurenceschopnosti nové GP12. Takže si Aspar dovede klidně představit pouze jeden motocykl Ducati v sedle s Hectorem Barberou a druhý jako Claiming-Rule s podvozkem FTR a s motorem Aprilia. Dokonce uvažuje Aspar i o dvou motocyklech CRT. Pokud Suzuki pojede dále, což je hodně pravděpodobné, tak v sedle buď s Bautistou nebo s Hopkinsem.

Hodně dlouhá je listina zájemců týmů Claiming Rules: BQR a motocyklem FTR-Kawa je jasný, Gresini a Aspar plánují po jednom jezdci a jednom biku. Jedno místo na startovním roštu by chtěl mít tým Ioda Racing, respektive jeho šéf Giampiero Sacchi. Forward jako první už prezentoval svého jezdce Edwardse. Nově projevil v Aragónu zájem tým Paul Bird Motorsport. Na listině je Speed Master (Andrea Iannone), eventuálně Speed-Up manažera Lucy Boscoscura. Belgický Marc VDS se pak definitivně rozhodne během října. Ze startovního roštu MotoGP se už druhý rok po sobě potichu vytratil uvažovaný Švýcar Thomas Lüthi z týmu Daniela Eppa a Stefan Bradl se už zřejmě psychicky musel vyrovnat s dalším rokem závodění v Moto2.
Definitivní obsazení jednotlivých týmů, jak jsem je uvedl v předchozích řádcích, bude ale hodně záležet na tom, jak se rozhodne Andrea Dovizioso, současně třetí jezdec tabulky MS kubatury MotoGP.  Boss HRC Livio Suppo doufá, že Ital Andrea Dovizioso pojede příští sezónu za Lucia Cecchinella a "nepřeběhne" k Yamaze, Suzuki nebo dokonce k Ducati. "Dovi" má nabídky snad od všech zúčastněných továren, ovšem nejraději by si ho nechala Honda, která doufá, že se podaří italského jezdce získat pro tým Lucia Cecchinella. Tento manažer sice chce leasingovat aktuální RC213V, ale zároveň chce od HRC pro svého budoucího jezdce stejnou tovární podporu, jakou má Marco Simoncelli u Gresiniho. Nesmíme také zapomenout, že nové litrové Hondy budou dražší, než současné 800-ky.

Leasingová cena konkurence schopné RC213V se pohybuje v sumě okolo tří milionů Euro. Samozřejmě, že se dá jet bez nové převodovky, která sama stojí mezi 600.000 a 700.000 Euro, ovšem Dovizioso zůstane u HRC pouze v případě, když bude mít k dispozici jen ten nejlepší aktuální materiál.

Samozřejmě, že i Honda si přeje, aby "Dovi" zůstal věren značce, na které doposud jezdil. Když pomineme, že je ex-mistr světa stopětadvacítek hodně rychlý, tak HRC dobře ví, že Dovizioso zná všechna jejich technická tajemství. Současný třetí jezdec kubatury MotoGP ovšem dobře ví, že i příští rok je jeho šance na návrat do továrního týmu Repsol Hondy mizivá, neboť pokud se bude měnit někdo z dvojice Stoner-Pedrosa, tak jen za výjimečného talenta Marca Marqueze, který si dělá ze třídy Moto2 v posledních závodech své vlastní show.

Dovizioso se tak ohlíží po jiných možnostech, naposled v Aragonu dostal oficiální nabídku smlouvy od Hervé Poncharala a jeho týmu Tech3 Yamaha (kromě Doviziosa ji dostal i Alvaro Bautista, což znamená, že Laverty je ze hry prakticky venku - pozn. Bosso). Doviziosův manažer Simone Batistella ovšem jedná vedle týmu Tech 3 také s Asparem a s továrním týmem Ducati.

Honda si ale chce "Doviho" podržet a chce mu pomoci, aby jezdil za LCR: "Víme, že je Andrea pro Lucia variantou číslo "1". Snažíme se proto, aby to vše klaplo", říká boss HRC Livio Suppo pro Motor Cycle News a hned vysvětluje: "Není to ale vůbec jednoduché, ale uděláme v našich možnostech vše pro to, aby Dovizioso zůstal u Hondy. Musíme doufat, že Luciovi obchodní partneři to zrealizují, a po sezóně velkého zklamání využijí možnosti k tomuto odvážnému a velkému kroku. My u HRC se pak pokusíme pomoci co nejvíce po technické stránce".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist