Moto2: Radio Paddock hlásí

Několik zajímavostí ze světa nové kubatury Moto2 po úvodu v katarském Losailu.

Moto2: Radio Paddock hlásí


Interwetten Moto2 musí šetřit

Sponzorské peníze netečou v dnešní době zrovna proudem a tak se šetří na všech možných stranách. Nejinak tomu je i u týmu "Interwetten-Moto2" se švýcarským jezdcem Thomasem Lüthim. "Normálně máme plánováno pro jezdce 450 000 Euro na materiál", říká manažér týmu Terrell Thien a hned vysvětluje: "Od Akrapoviče ale dostaneme 10 výfukových sad gratis. Firma Becker Carbon nám dělá kapotáže, další součástky jako řidítka, stupačky a napínáky řetězu dostaneme do firmy Gilles. To dohromady dělá 100 000 Euro. Ovšem vzhledem k tomu, že startovní pole Moto2 čitá místo 24 celkem 40 jezdců, tak příspěvěk od Dorny klesne. V loňském roce činil na 1 jezdce 150 000 Euro, nyní bude asi tak poloviční". 
Přesto si tento tým dovolil takový luxus, že spal v hotelu "Ritz - Carlton", což komentoval Thien následovně: "Třílůžkový pokoj stál se snídaní pro osobu 70 Euro, takže jsme vlastně ušetřili." 

Aoyama a spol bez sponzora

Protože jsou v Kataru zakázány sázkové hry jakéhokoliv formátu a druhu, tak museli jezdci Hiro Ayoama, Thomas Lüthi a Marcel Schrötter jet bez hlavního sponzora a s nápisem "iwracing". 


Díra ve výfuku u MZ

Debut továrního týmu MZ s jezdcem Anthony Westem nedopadl vůbec dobře. Australský jezdec se ze 39. místa na roštu probojoval hned v 1. kole na místo 32. a dále v 8. kole už na místo 26. "Zřejmě je chyba v elektronice", říkal po tréninku Martin Wimmer a hned dodal: "Přece není možné, ztrácet v topspeedu 18 km/h." Potom však mechanik Helmut Lichtenberg přišel na problém: "Ve výfuku jsme našli dírku, která vznikla po kolizi Anthonyho s jiným jezdcem". Svou skvělou stíhací jízdu ale Anthony West nedotáhl až do konce, uklouzlo mu přední kolo a byl konec závodu.


Místo Ivanova Shuhei Ayoama

Velmi smolný víkend prožil německý tým Kiefer Racing. Na tréninku a ve warm upu skvělý Stefan Bradl, spadl nezaviněně už ve druhé zatáčce po kolizi s Alexem de Angelisem a jeho týmový kolega Vladimír Leonov, spadl tak nešťastně, že mu musel být dán do sádry pravý loket. Jeho náhradníkem by v Motegi měl být letos nezaměstnaný Shuhei Ayoama.  


Dorna chtěla Faubela

Místo belgického jezdce Vincenta Lonboise přicházel v úvahu jako jeho náhradník i Američan Steve Bonsey, dříve také jezdec KTM. Na nátlak Dorny ale byl do týmu "Marc VDS" nominován Hector Faubel.  

Některé plusy a mínusy nové kubatury



Nejdříve ty plusové: Už několikrát opakovaný základní údaj, vloni stál leasing Aprilie 1,1 milionů Euro, nyní se náklady na materiál pohybují do 450 000 Euro. Ovšem zakoupené šasí si mohou týmy, na rozdíl od leasingu Aprilie či Hondy v minulých rocích, ponechat, pochopitelně bez motoru Honda.  

"Počet jezdců, kteří mohou vyhrát závod Grand Prix je obrovský, nemohu jmenovat žádného favorita. Je to skoro jako hra v kostky", říká čtyřnásobný vicemistr světa Randy Mamola.

"Moto2 s jednotnými motory jsou ideálními motocykly v současné hospodářské krizi. Nemám žádného sponzora pro tuto kubaturu a vše děláme s minimálním obsazením, tedy v 8 lidech pro 2 jezdce" říká týmový šéf Tech3, Hervé Poncharal.



A teď ty kritické: 
Ačkoliv supersport stojí řádově 25 000 Euro a třeba RSV už nyní 170 000 Euro, tak jsou doposud supersporty rychlejší.




"Pneumatiky Michelin používané ve španělském šampionátu CEV třídy Moto2 jsou o 1 až 2 sekundy rychlejší na jedno kolo než jednotné pneumatiky Dunlop" říká konstruktér Eskil Suter.

Kvůli delší životnosti motoru je jejich výkon proti supersportovému motoru o 10 až 15 HP nižší, pochopitelně že schválně. 

Jak Thomas Lüthi, tak Claudio Corti. jsou názoru, že doposavadní horší časy Moto2 než jejich předchůdců dvěstěpadesátek, jsou jednak zapříčiněny větší váhou: "Taháme o 40 kg více", říká Lüthi. "Moto2 bude jistě rychlejší, je to jen otázka času. U 250-tek nesmíme zapomínat jejich 15-letý vývoj", je si vědom Claudio Corti. 


Švýcarský boj o moc

Už v únoru se konstruktér šasí "Suter MMX" Eskil Suter vyjádřil dost kriticky o týmu Interwetten s jezdcem Thomasem Lüthim. Důvod byl jasný, švýcarský tým Interwetten se rozhodl pro japonské šasí Moriwaki a Lüthi dokonce odmítl nabízenou návštěvu firmy Suter a uvažoval kromě Moriwaki raději o německém Kalexu. K tomuto tématu řekl Eskil Suter doslova: "Bezprostřední okolí Thomase se vždy rozhodne špatně. Se Suterem MMX by Lüthi jezdil jednotlivá kola minimálně o 1 sekundu rychleji." 

To si pochopitelně nenechal líbit Terell Thien a tvrdě zaútočil: "Tolerance u Sutera (švýcarský konstruktér dodává i spojky pro všechny motorky Moto2) je tak velká, že 1 mm v závitech nehraje u něho vůbec nějakou roli. Buď jsou šrouby příliš dlouhé, nebo...V každém případě propouští olej!". Odpověď Sutera byla jasná: "Skupina okolo Thiena není schopná ani použít ty správné šrouby..."   

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist