Moto2: Představení všech šasí v této kubatuře

40 jezdců na motocyklech 14 různých značek, to je premiéra kubatury Moto2.

Na poslední chvíli ještě tři novinky ze startovní listiny: 

# Většina čtenářů už jistě zaznamenala, že hodně pomalého Belgičana Vincenta Lonboise vystřídal v týmu Marc VDS Racing Španěl Hector Faubel, který tak bude týmovým spolujezdcem Brita Scotta Reddinga.

# Němec Stefan Bradl pojede místo #4 startovní číslo #65. 

# Dvojice jezdců týmu JiR Moto2, Italové Mattia Pasini a Simone Corsi pojedou sice na šasí TSR 6, ovšem motocykl se bude jmenovat “MotoBi”.

Moto2 World Championship 2010


#2- Gabor Talmacsi – FIMMCO Speed Up – FTR Moto
#3- Simone Corsi – JiR Moto2 – Motobi
#6- Alex Debon – Team Aeroport De Castello Ajo – FTR Moto
#8- Anthony West – MZ Racing Team – MZ
#9- Kenny Noyes – Jack&Jones Team by Antonio Banderas – Harris
#10- Fonsi Nieto – G22 Holiday Gym – Moriwaki
#12- Thomas Luthi Interwetten Moriwaki Racing – Moriwaki
#14- Ratthapark Wilairot – Thai Honda PTT SAG – Bimota
#15- Alex De Angelis – Scot Racing Team – Scot
#16- Jules Cluzel – Forward Racing – Suter
#17- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – RSV
#21- Vladimir Leonov – Vector Kiefer Racing – Suter
#24- Toni Elias – Gresini Racing – Moriwaki
#25- Alex Baldolini – Caretta Technology Race – I.C.P
#29- Andrea Iannone – FIMMCO Speed Up – FTR Moto
#35- Raffaele De Rosa – Tech 3 Racing – Tech 3
#39- Robertino Pietri – Italtrans S.T.R. – Suter
#40- Sergio Gadea – Pons Racing – Kalex
#41- Arne Tode – Racing Team Germany – Suter
#44- Roberto Rolfo – Italtrans S.T.R. – Suter
#45- Scott Redding – Marc VDS Racing Team – Suter
#48- Shoya Tomizawa – Technomag CIP -Suter
#52- Lukáš Pešek – Matteoni CP Racing – Moriwaki
#53- Valentin Debise – WTR San Marino Team – ADV
#55- Hector Faubel – Marc VDS Racing Team – Suter
#59- Niccolò Canepa – Scot Racing Team – Scot NCS
#60- Julian Simon – Mapfre Aspar Team – RSV
#61- Vladimir Ivanov – Gresini Racing – Moriwaki
#63- Mike Di Meglio – Mapfre Aspar Team – RSV
#65- Stefan Bradl – Viessmann Kiefer Racing – Suter
#68- Yonny Hernandez – Blusens STX – BQR
#71- Claudio Corti – Forward Racing – Suter
#72- Yuki Takahashi – Tech 3 Racing – Tech 3
#75- Mattia Pasini – JiR Moto2 – TSR
#76- Bernat Martinez – Maquinza SAG Team – Bimota
#77- Dominique Aegerter – Technomag CIP – Suter
#80- Axel Pons – Pons Racing – Kalex
#88- Yannick Guerra – G22 Holiday Gym – Moriwaki
#95- Mashel Al Naimi – Blusens STX – BQR

Přehled všech zúčastněných šasí

40 jezdců pojede na motocyklech 14 rúzných značek: Suter, Moriwaki, RSV Motor, Bimota, Harris, FTR Moto, Kalex, Motobi, MZ, BQR, Scot, Tech 3, ADV a ICP. 

Suter MMX


Švýcarské šasí Suter MMX pojede celkem 6 týmů: Forward Racing (Claudio Corti a Jules Cluzel), Italtrans S.T.R (Roberto Rolfo - zároveň oficiální jezdec této švýcarské továrny a Robertino Pietri)., Technomag CIP (Shoya Tomizawa a Dominique Aegerter), Marc VDS Racing Team (Scott Redding a Hector Faubel), Kiefer Racing (Stefan Bradl a Vladimir Leonov), Racing Team Germany (Arne Tode), tedy celkem s 11 jezdci. K šasí Suter MMX patří vybavení odpružením Öhlins, brzdy Brembo, kola Marchesini  a samozřejmě také přímá podpora techniky této švýcarské továrny při závodech. Pro dva jezdce stojí tento "balíček" 200.000 Euro. 

Moriwaki MD600


Okamžitě po oficiálním oznámení o změně kubatury 250 ccm na Moto2 prezentovala firma  Moriwaki Engineering v rámci "8 hodinovky v Suzuce 2008" svůj první prototyp o objemu 600 ccm, později pak MD600. Toto šasí si zvolily následující týmy: Gresini Racing (Toni Elias a  Vladimir Ivanov), Matteoni C.P. Racing (Lukáš Pešek), G22 Holiday Gym (Fonsi Nieto a Yannick Guerra) a Interwetten Racing (Thomas Lüthi). Vybavení je jak firmou Öhlins, tak některé komponenty pocházejí z motocyklu Honda RC212V. Cena šasí Moriwaki MD600 je 75.000 Euro. 

RSV Motor DR600


Italský projekt RSV Motor konstruktérů Riccarda Drisaldiho a Salvatore Giorlandina pojedou týmy Mapfre Aspar (Julian Simon a Mike di Meglio) a český tým Cardion AB Motoracing (v sedle s brněnským jezdcem Karlem Abrahamem). Exkluzivitou je trubkový rám a také speciální brzdy Brembo, ovšem třeba i komponenty od firmy Öhlins, který vyvinul speciální díly jen pro RSV. To stejné platí o dílech od Arrowu a také firmě Accosato, která zase vyrábí některé speciální doplňkové díly z titanu, jako třeba brzdovou páku. Je to prostě prostě "Ducati" ve třídě Moto2," Ovšem i cena šasí včetně továrního servisu je rovněž exkluzivní, 140 000 Euro pro jednoho jezdce. 

Bimota HB4


Původně totiž neměla tato italská značka být ve startovním poli vůbec . Nakonec ji zvolil jako nouzové řešení tým "Stop and Go Racing" manažéra Eduarda Peralese, neboť tento motocykl dostala zadarmo. Odpružení je od firmy Showa, kromě jezdců Ratthaparka Wilairota a Bernata Martineze, by se na tomto motocyklu měl na divokou kartu objevit v týmu FB Corse i italský pilot Simone Grotzkyj Giorgi.

Harris Promoracing


Anglicko - španělský projekt, vycházející z podvozkové firmy Harris - jistě si pamatujete motocykly o objemu 500 ccm - Harris-Yamaha z 90. let minulého století. Pojede ho stáj "Jack&Jones by Antonio Banderas" s jezdci Joanem Olivém a Kenny Noyesem.

FTR Moto M210


Tři motocykly “Racing”, ala FTR Moto pojedou ve dvou týmech Speed Up (Gabor Talmacsi a Andrea Iannone) a Aeroport de Castello (Alex Debon). Cena jednoho motocyklu je 88.000 Euro včetně komponentů Öhlins, Marchesini a Brembo.

Kalex


Německý projekt Kalex pojede španělská stáj Sita Ponse pod novým sponzorem "Tenerife" s jezdci Sergio Gadeou a Axelem Ponsem. Cena šasí je 80.000 Euro.

TSR 6/MotoBi


Známá japonská firma TSR dodala své motocykly týmu JiR, tedy "Japan Italy Racing" s jezdci Mattiou Pasinim a Simone Corsim. Je to nejlacinější šasí na trhu Moto2, stojí pouhých 38.500 Euro. Původní motocykl se jmenoval TSR 6, nyní bude startovat pod jménem MotoBi, a v barvách japonské stáje F.C.C. by měl jet ještě třetí motocykl na divokou kartu Grand Prix Japonska. 

MZ


Návrat východoněmecké motocyklové značky MZ do světa Grand Prix se podařil díky dvěma ex-vítězům závodů Grand Prix, Ralfu Waldmannovi a Martinu Wimmerovi. Jezdcem je Australan Anthony West a motocykl je vybudován an základě supersportového motocyklu Honda CBR 600RR od týmu Stiggy. 

BQR Moto2


Zde vše začalo. Blussens BQR nasadil vloni jako první své motocykly do kubatury Moto2 ve španělském šampionátu CEV. Po finančních potížích týmu "Kino Racing" s jezdcem Fabriziem Perrenem pojede BQR jen dva motocykly a to pouze ve vlastní stáji Blusens STX s jezdci Mashel Al Naimim a Yonny Hernandezem. Cena jednoho prototypu včetně servisu je 90.000 Euro. 

Scot Force GP210


Díky spollupráci Rapid Inside NCS a týmu Scot vznikl projekt a motocykl “Force GP210″, který byl představen na závodě Grand Prix Valencia 2009. Na těchto motocyklech uvidíme Alexe De Angelise a Niccolò Canepu. 

Tech 3 Mistral 610


Dle slov majitele týmu Hervè Poncharala, je Tech 3 Moto2 taková malá “mini-Yamaha M1″, Jmenuje se Mistral 610 (dle úseku stejného jména na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet) a pojedou ji jezdci Raffaele De Rosa a Yuki Takahashi.

ADV AT02


Monacká firma ADV Engineering ve spolupráci s AT02, to je projekt týmu WTR San Marino Team s francouzským jezdcem Valentinem Debisem.  

I.C.P.


Z Itálie pochází i šasí I.C.P. týmu Caretta (ex-Campetella) s jezdcem Alexem Baldolinim. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist