Moto2: Budou rozhodovat zkušenosti?

Jezdci s minulostí MotoGP patří k největším favoritům na titul prvního historického mistra světa Moto2. Ovšem při premiéře v Qataru nestál nikdo z nich na stupních vítězů.

Moto2: Budou rozhodovat zkušenosti?
Listina pilotů Moto2 se zkušenostmi z MotoGP je dlouhá: Alex De Angelis (Scot), Toni Elias (Gresini), Niccolò Canepa (Scot), Yuki Takahashi (Tech3), Gabor Talmacsi (Fimmco Speed up), Anthony West (MZ), Roberto Rolfo (Italtrans STR) a také Fonsi Nieto (Holiday Gym G22).


Ovšem při premiérovém závodě bylo podium obsazené pouze loňskými piloty ze dvěstěpadesátek, Shoya Tomizawa, Alex Debón a Jules Cluzel se jmenovali tři protagonisté. Teprve za nimi dojeli do cíle jako 4. a 5., Toni Elias a Roberto Rolfo.


Ovšem Elias, ačkoliv hendikepován ještě ne úplně vyléčenými zlomeninami z předsezonního testování, se stal mužem Pole position: „Pro všechny je to hrozně těžké, tak mnoho rychlých pilotů v jedné třídě najednou! Na straně jedné mohu profitovat z mých zkušeností z MotoGP, na straně druhé jsou motocykly Moto2 více podobné dvěstěpadesátkám“.


Rovněž Alex De Angelis vidí jen minimální přednosti: „Co jsem se naučil v MotoGP, tak zde mohu jen částečně použít. Na straně druhé si užívám toho, že mohu jezdit opět na samé špici závodu“.


28-letý Maďar Gabor Talmacsi jede tento rok už svou jedenáctou sezónu Grand Prix: „Závodil jsem ve všech obsahových třídách. Stal jsem se mistrem světa stopětadvacítek, nyní mohu všem ukázat, že umím jezdit i na čtyřtaktech“.


Ovšem nejen mezi jezdci, nýbrž i mezi techniky se to hemží lidmi ze světa MotoGP. Jedním z nich je Gary Reynders v týmu Tech3, který se stará o Yukiho Takahashiho: „Moje zkušenosti s elektronikou mně moc nepomohou, ta v této kubatuře není. Ale co se týká šasí či pérování, tam jsem si jistý, že mohu přispět hodně velkým dílem k dobrému výsledku“.

Na druhé straně boxu týmu Tech3 je ex-manažer Jorge Lorenza, Daniele Romagnoli. Ten má zase na starosti Raffaela de Rosu: „Mezi MotoGP a Moto2 je v technologii rozdíl světelných roků. Motor, elektronika – vše je standardní, tady nemůžeš nic dělat“, říká Romagnoli.

Brit Scott Redding (17 let, Marc VDS Racing Team) se zase může spolehnout na pomoc Pete Bensona, v roce 2006 šéfmechanika mistra světa Nicky Haydena: „Vše je daleko jednodušší. Bez elektroniky, která se používá v MotoGP se některé problémy ani nemohou vyskytnout. A naopak, některé problémy nemůžeš řešit pomocí elektroniky, nýbrž musíš najít své vlastní řešení“.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist