Moto2: Aktuálně z této kubatury

Pole startujících se i díky ekonomické krizi trochu zmenšilo a zde je tedy nový pohled na tuto třídu...

Moto2: Aktuálně z této kubatury

AJO MOTORSPORT

Finský tým má jedno fixní místo, ale doposud se nerozhodl, kdo a jestli vůbec tuto třídu pojede... 


Kandidátem číslo „1“ je ale český jezdec Lukáš Pešek, který na stránkách SpeedWeeku říká: „Nabídl jsem se ve všech týmech, Česká pojišťovna zůstává jako sponzor. Nejpozději do Valencie bych chtěl mít jasno, kde v roce 2010 pojedu“.

BALATON RACING TEAM 250

Tento tým z finančních důvodů svou účast už stáhl.

BLUSENS - BQR

S vlastním šasí mohou vyjet dva jezdci. V hledáčku týmu byli sice Esteve Rabat, Alex Debon, David de Gea a Fonsi Nieto - tedy čistě španělská záležitost. Ale tým nemá žádné sponzory, takže Alex Debon s „Aeroporto de Castello“ se tím stává jasnou jedničkou a naopal Esteve Rabat zůstane ještě rok ve stopětadvacítkách.

CAMPETELLA RACING

Tradiční italský tým dvěstěpadesátek je pouze náhradní variantou pro třetí motocykl stáje SpeedUp.

CARDION AB MOTORACING


Český tým z Brna pojede pochopitelně v sedle šasí jedné z pěti Aprilií s Karlem Abrahamem, naposledy senzačně šestým v Grand Prix Austrálie.

CIP MOTO - GP250

V tomto týmu by měla zůstat stejná sestava jako letos, tedy Japonec Shoya Tomizawa a Francouz Valentin Debise. Ovšem místo je zatím jen jedno, takže nominován byl Debise, neboť tým i šéf je francouzský. Ale druhé místo zřejmě bude této stáji přiděleno.

EMMI - CAFFE LATTE

Jezdcem týmu Emmi Caffé Latte bude pochopitelně Švýcar Thomas Lüthi, ale tým se stále více blíží smlouvě s Kalexem: „Pokud pojedeme se šasí od Kalexu, tak odpadnou celní a jazykové problémy s Moriwaki, navíc Böblingen v Německu je přece jen blíž“, říká nový šéf týmu Terrell Thien.

G22 RACING TEAM

Rodinný tým Pabla a Angela Nietových se po letošní blamáži v MotoGP, kdy nedokončil vůbec sezónu, chtěl zaměřit na tuto novou kubaturu. Zatím nemají sponzora, i když jako jezdec je vyhlídnutý další z klanu této rodiny, Fonsi Nieto. Ovšem pomalu se proslýchá, tedy aspoň to hlásí „Radio Paddock“, že tento tým na startu v roce 2010 vůbec neuvidíme.

HAYATE RACING

„Pro účast v závodech potřebujeme minimálně 2 miliony Euro. A navíc musíme mít v týmu jednoho Itala. Pokud bude chybět třeba jen 200 000 tisíc, tak do sezony vůbec nevyjedeme. Chybí nám také kamiony, neboť ty, které máme, nemůžeme stejně v Moto2 použít, protože jejich rozkládání do stran je v paddocku Moto2 zakázané. A to pomíjím, že jméno Hayate patří Kawasaki a o jeho vůbec eventuálním zakoupení vůbec nevíme, kolik by to stálo“, říká týmový šéf Andrea Dosoli a nevidí tak účast tohoto týmu v příštím roce příliš optimisticky.

HONDA GRESINI

Tým si sice objednal šasí od Moriwaki, ale doposud nemá nejen peníze, ale ani žádného jezdce pod smlouvou.

JIR

Tým Luca Montirona, dříve známý v MotoGP jako Konica Minolta Honda, hledá především peníze. Ital Mattia Pasini už smlouvu s týmem podepsla a nově by měl jet i Američan JD Beach, vítěz Red Bull Cupu z roku 2008, kterého chce mít v týmu Kevin Schwantz.

KINO CONTRERAS RACING

V sedle motocyklu se šasím BQR Blusens bude sedět celkem Argentinec Fabrizio Perren, který se tak pokusí o svůj comeback do světa závodů Grand Prix.

MAPFRE ASPAR TEAM

Asparova stáj s motocykly Aprilia má celkem jasné složení: novopečený mistr světa stopětadvacítek Julian Simon a jeho předchůdce, tedy mistr světa z roku 2008, Mike di Meglio. A je zde velká motivace pro oba dva jezdce: Aspar chce v roce 2011 rozšířit svůj tým MotoGP na dva jezdce, tedy vedle Barbery může přejít do královské kubatury ten lepší z této dvojice.

MATTEONI RACING

Ve svém aktuálním týmu zřejmě zůstane Jules Cluzel z Francie, ovšem zájem o něho mají i další týmy. Cluzel má ale s Matteonim dvouletou smlouvu.  

PONS RACING PEPE WORLD

Stáj ex-mistra světa Sita Ponse by ráda jela, pokud nedostane smlouvu do MotoGP a to vypadá hodně nepravděpodobné, s Toni Eliasem a dále se synem majitele týmu, tedy Axelem Ponsem. Použito bude šasí německé firmy Kalex Engineering z Böblingenu a tým bude fungovat jako jejich "tovární" stáj.

PRAMAC RACING

Ital Niccolo Canepa a Američan Kenny Noyes - vítěz CEVu z posledního víkendu ve Formuli Extreme byli dva nejvážnější kandidáti na dvě motorky. Použité šasí mělo být od Moriwaki. Tým měl jet pod hlavičkou „Holiday Gym“, tedy supersportové stáje CEVu, to ale IRTA nyní zamítla.

PROMO RACING

Tým šéfa stáje Daniela Devahiveho má už pod smlouvou Joana Olivého. A filmový herec Antonio Banderas - Zorro - je spolumajitelem týmu. Původně měl za tento tým jet Aleix Espargaro, ten dal ale pochopitelně přednost MotoGP a týmu Pramac Racing Ducati. Použité šasí má být od Harrise.

RACING TEAM GERMANY

První jezdec je jasný, Němec Arno Tode, a šasí bude buď ze Švýcarska, tedy od Suter Racing Technology, nebo od FTR. Tým doufá, že dostane ještě jedno místo, což vzhledem k finančním problémům jiných týmů je celkem pravděpodobné.

SCOT RACING TEAM 250

Se sponzorem "Dr. Bruxem" by měl nastoupit tento tým ze San Marina. A kdo za něj pojede? Týmový šéf by chtěl Alexe de Angelise, nebo Raffaele de Rosu a nebo také hlavně kvůli sponzorovi MOL, svého současného jezdce MotoGP, Gabora Talmacsiho.

SPEED-UP APRILIA

Jedná se o ex-tým Metis Gilera, vedený Lucou Boscoscurem. Jistý je Andrea Iannone, ovšem jako o druhém jezdci se uvažuje i o našem Lukáši Peškovi. Na toto druhé místo je ale i další zájemce, Maďar Gabor Talmacsi a jeho vítané sponzorské peníze.

SPRINT TECNOLOGY RACING

Tým vedený týmovým šéfem Massimo Biaginim pojede s venezuelským jezdcem Roberto Pietrim jr.

STOP AND GO RACING TEAM

V týmu by měli zůstat letoošní jezdci, tedy Ratthapark Wilairot a Hector Faubel. Ale právě Španěl Faubel dostal nabídku od Inmotecu do MotoGP a to se přece neodmítá.

TEAM ROBERTS

Mraky se stahují nad týmem "Kinga Kennyho", který marně hledá sponzorské peníze. A Kenny Roberts sr. už nechce – jako v nedávné minulosti, financovat tým pouze ze svých peněz!

TECH 3

Na dvě místa jsou nyní už čtyři uchazeči: Yuki Takahashi, Shuhei Aoyama a Raffaele de Rosa a nově i Alex de Angelis. Šasí je vyrobeno vlastní, ale k jezdecké otázce říká Hervé Poncharal: „Sponzoři pocházejí většinou z Itálie, takže jeden ze dvou jezdců musí být Ital.“

VIESSMANN KIEFER RACING

Šasí STR (Eskila Sutera) pojede i německý tým se Stefanem Bradlem, a tato stáj doufá, že dostane i místo pro Rusa Vladimira Leonova, což se zdá být velmi pravděpodobné.

WTR SAN MARINO TEAM

Jezdcem bude letošní jezdec této stáje, skvělý "vodník" Alex Baldolini.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist