Moto2: Abaja neodjížděl z Jerezu smutný

Ačkoliv obsadil Karel Abraham na třídenním testování v Jerezu "až" 25. místo, tak to rozhodně nebyl žádný důvod ke smutku.

S novým motocyklem RSV i s oficiálním motorem Honda 600 v Jerezu potvrdil, že si začal rozumět, ale přibrzdil ho nedělní pád. Po více než dvouhodinové přestávce, kdy mechanici museli vyměnit motor, přece jen chvíli trvalo, než se Karel dostal znovu do tempa a v závěrečných kolech se už jen přiblížil svému nejlepšímu času před tím, než v rychlosti 190 km/h skončil na zemi.


„Ten pád přišel v nejméně vhodný okamžik. Motocykl jsem tedy poprvé "pokřtil", ale s tím se nic dělat nedalo... V té chvíli jsem měl zajetý šestý nejlepší čas, šlo mi to a na stroj jsem si už zvykl tak, že mě jízda strašně bavila. Bohužel Webb mi nechtěně „pomohl“ k zemi, ale po návratu na okruh jsem byl v závěru opět stejně rychlý jako před tím. Z mého pohledu to ovšem byla velká smůla, protože se mi fakt jelo moc dobře a šlo mi to. Po pádu to chvíli vypadalo, že to pro mne v neděli skončilo. Dodavatel motorů Honda 600 najednou nevěděl, co má dělat. Váhal, jestli začít opravovat, nebo nám dát nový motor. Nakonec jsme dostali nový motor a mechanici výměnu zvládli za hodinu a půl. Byli opravdu perfektní. Na mém dnešním nejlepším času to ale samozřejmě bylo znát, protože zatímco soupeři měli čas zrychlovat, já čekal na motocykl. Poslední půl hodinu jsem se vrátil na okruh a zůstal jsem jen necelé tři desetinky za svým dnešním nejlepším časem. To mě potěšilo. Trochu jsem se bál, jak na tom budu po takovém pádu.Vrátit se do první desítky jsem nestihl, ale i tak jsem byl spokojený. V Jerezu jsem sice neodjel tolik testovacích kol, kolik jsme plánovali, ale podařila se nám řada jiných věcí. Mechanici se učili a zvykali si na nový motocykl. Připravili jsme několik nových úprav pro RSV, tak aby se výměna dílů zrychlila a byla jednodušší. S oficiálním motorem Honda 600 jsem spokojený, není sice tak agresivní, jako dvoutaktní dvěstěpadesátka, ale jede se s ním dobře. Nesmíme ale zapomínat, že jsme stále na začátku. S novou třídou se seznamujeme a chce to ještě čas. V současné době už ale víme, jak motocykl naladit a věřím, že to potvrdíme dobrými časy při třetích IRTA testech za čtrnáct dní“,
tolik Abaja, kterého po návratu domů čeká pár dní dovolené.

Poslední testy čekají na Karla Abrahama a jeho tým Cardion AB Motoracing od 27. března opět v Jerezu - třídenní, a pak start do sezóny 2010 , 9. - 11. dubna v Losailu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist