Moto 2: Postřehy z testů na okruhu v Almerii

Několika postřehy se ještě vrátíme k testům na španělském okruhu Almeria, kde kromě jiných testoval i Karel "Abaja" Abraham.

Moto 2: Postřehy z testů na okruhu v Almerii
Testů na okruhu "Circuit Almeria" v Andalusii se zúčastnil tým Sita Ponse (se šasím Kalex) a se španělskými jezdci Sergio Gadeou a Axelem Ponsem. Dále zde byl přítomen "filmový" Banderas Racing (šasí Promo-Harris), za který jezdili Španěl Joan Olivé a Američan Kenny Noyes. Svůj první testovací debut si zde odbyl německý Kiefer Racing (šasí Suter MMX) s piloty Stefanem Bradlem (GER) a Vladimírem Ivanovem (RUS) a také Kino Racing (šasí BQR-Moto2) s argentinským jezdcem Fabrizio Perrenem. A nechyběl ani Brit Scott Redding, který doposud marně hledá své místo na rok 2010 a chtěl se zde na testech především "předvést".


S velkým zájmem se ovšem setkalo první testování týmu Viessmann Kiefer Racing v sestavě Stefan Bradl - dvojnásobný vítěz GP ve 125 ccm a Vladimir Leonov. Tým měl ovšem k dispozici pouze jediný motocykl Suter MMX a to se ukázalo později jako značný problém. 

Když tedy vyjel Stefan Bradl první den s motocyklem označeným číslem "45-001" k prvnímu testování, tak začalo poprchávat. Faktem je, že před ním už jel ruský jezdec Leonov, neboť v házení mincí "panna - orel" získal výhodu "prvního podání" právě on a jezdil ještě na suchu. 

Druhý den testování už se počasí ukázalo jako optimální, ale: Po absolvování svého úseku předal Bradl motocykl svému týmovému kolegovi a ten jako správný Rus to vzal "pěkně od podlahy" a hned v úvodu havaroval. v garáži trvala oprava "necelých" tři a půl hodiny, než se mohl Bradl opět vydat na trať...



Rovněž pouze jediný motocykl - Kalex - zde měl k dispozici Team Sita Ponse, který se zde představil ve složení Axel Pons a Sergio Gadea.  A tento motocykl Kalex zde byl zapůjčen i Britovi Scottu Reddingovi. Pons objel celkem 45 kol s nejlepším časem 1 '39 "9, zatímco Gadea se během 30 okruhů dostal na čas 1'39" 7. 

A jak viděl španělské testování Karel „Abaja“ Abraham, kterého jsme telefonem "vyrušili" zrovna v okamžiku balení do týmového kamionu: "Jsem velmi spokojen. Hodně jsme toho najezdili a také vyzkoušeli některé novinky a řadu věcí upravili. Technici od FTR jsou hodně flexibilní a ochotní přizpůsobit se veškerým naším požadavkům. Jinak je obrovský rozdíl mezi dvěstěpadesátkou a Moto2, ovšem nedá se, že by ježdění na Moto2 bylo jednodušší, prostě je to úplně něco jiného. Já jsem vlastně ve Valencii seděl poprvé na motocyklu o obsahu 600 ccm. Koncem ledna mě čekají další testy v Jerezu, opět na motocyklu FTR“. 

Moto2 - testy v Almerii, neoficiální časy 

1. Karel Abraham (CZE-FTR) 1.39.00
2. Sergio Gadea (SPA-Kalex) 1.39.70
3. Axel Pons (SPA-Kalex) 1.39.90
4. Joan Olive (SPA-Harris) 1.40.51
5. Kenny Noyes (USA-Harris) 1.40.68
6. Stefan Bradl (GER-Suter MMX) 1.41.95
7. Fabrizio Perren (ARG-BQR) 1.42.20
8. Vladimir Leonov (RUS-Suter MMX) 1.42.40
9. Scott Redding (GBR-Kalex) 1.42.60

Na závěr ještě vyjádření firmy FTR k tomuto testování: 

FTR Moto ukončil svůj testovací program na rok 2009 tento týden dvěma dny v Almerii. Na "palubě" motocyklu FTR byl tentokráte český jezdec Karel Abraham a ten se jevil velmi dobře. V pondělí zajel český jezdec čas 1.40.5, v úterý se zlepšil na 1.39.0. Všichni doufáme, že Abraham pojede FTR M210 v příštím roce v seriálu mistrovství světa. 


Ředitel FTR Steve Bones byl velmi spokojen především s vývojem, kterého bylo dosáhnuto na motocyklu M209 a že na této bázi může tým dále vyvíjet motocykl M210.

"Díky týmu Joe Darceyho a jezdci Graemovi Gowlandsovi během jejich závodění při posledních dvou závodech španělského šampionátu a díky skvělému "feedbacku" od jezdců Grand Prix Gabora Talmacsiho, Juliana Simona a Karla Abrahama, jsme mohli motocykl stále vylepšovat a tak jsme se naučili hodně pro sezónu 2010", řekl Bones.


Nejvíce ale byl ředitel FTR Bones nadšený tvrdou prací Karla Abrahama v úterý, kdy Abaja  zajel nejlepší měřená kola ze všech účastníků testování.

"Nyní budeme pracovat na konečných plánech pro sezónu 2010 a budeme také definitivně hovořit s týmy, které mají zájem na spolupráci s naším motocyklem M210. Je to momentálně šest týmů z MS a dále pět týmů ze španělského mistrovství", uvedl dále Bones.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist