Moje postřehy z brněnského víkendu

Protože skvělé reportáže z brněnského závodu "Cardion ab České republiky" na Masarykově okruhu psal kolega Martin Hakl, tak jsem se mohl věnovat na okruhu i některým jiným záležitostem, než jen sedět u PC.

Moje postřehy z brněnského víkendu
Celkem 238 210 diváků za celý víkend, z toho 148 120 tisíc dnes, sledovalo překrásné závody na Masarykově okruhu. Mezi nimi jsme byl i já a to hodně blízko nejen jezdcům ale i závodní trati. 

Téma první - Jakub Kornfeil 

Musím pochopitelně začít velkou gratulací českému jezdci Jakubovi Kornfeilovi, který si ji za 5. místo v hodně náročném závodě určitě zaslouží. Jakým způsobem pozávodil vicemistra světa Bradleyho Smithe či vedoucího jezdce šampionátu Marca Marqueze, tak za to PŘED NÍM HLUBOCE SMEKÁM KLOBOUK!

Téma druhé - Abaja

Zřejmě nikdo nechtěl v Brně víc startovat než domácí matador Karel Abraham! To že mu včera ve velké rychlosti zavřel nečekaně po změně směru cestu De Rosa, za to Abaja nemohl. Mohl si totiž v tisícině sekundy vybrat, buď  to do Itala napálit, nebo si "lehnout" sám. Následoval pád a jelikož se jelo v Brně, tak chtěl domácí jezdec ještě vyjet na trať, aby si zlepšil své postavení na startovním roštu. Ačkoliv ho tým od toho zrazoval, tak se Karel Abraham ještě jednou vydal na trať a zřejmě otřešený po prvním pádu (lehký otřes mozku) spadl ještě jednou...
Dnes ráno jsem s Karlem mluvil, když jsem ho potkal, jak jel paddockem na skútru k poslednímu lékařskému "dobrozdání". Rovněž mechanici měli v garáži týmu Cardion AB Motoracing připravenou motorku k rannímu warm upu. Bohužel odpovědný lékař na okruhu řekl NE!, ačkoliv Abaja chtěl minimálně ve warm upu zkusit, jak na tom zdravotně je.

Téma třetí - neuvěřitelné, Lukin

O včerejší peripetii a přenastavením motocyklu mezi volným a kvalifkačním tréninkem jste možná slyšeli, pro toho, který to nevěděl, tak jen včerejší citace Lukáše Peška: "Za normálních okolností se to všechno konzultuje se závodníkem, protože on sedí na motorce a pokud ten závodník nejede, tak vše padá na jeho hlavu a ne na lidi, kteří to nastavují, stejně jako, když zajede výsledek. Takže to je dost nestandardní jednání, ale tak to je. I když to víme a chceme to změnit, tak to stejně nezměníme,“ řekl včera Lukáš Pešek a dodal: "Nikdy jsem se s tím v životě nesetkal. Pokaždé jsem měl tým, který pracoval pro mě a nastavení dělal na základě mého názoru. Něco podobného se mi stalo poprvé.“

To byla zřejmě předzvěst dnešní závodní neděle: Proč vlastně dnes Lukáš Pešek ze závodu odstoupil? Dle lidí blízkých týmu Matteoni Racing se prostě uvolnily dvě matičky na přední vidlici a přestalo tak fungovat pérování. "Byl jsem překvapen, že takhle pracuje tým, který jezdí MS už několik roků a nevěřil jsem tomu", řekl na toto téma Lukášův otec, Karel Pešek sr. 

Téma čtvrté - Vosty

Premiéra Patrika Vostárka v kubatuře Moto2 rozhodně nedopadla podle jeho představ: "Dojížděl jsem jezdce před sebou, který náhle změnil směr a doslova mě sundal. Bylo to v takové rychlosti, že ani nevím, který to byl. Co se týká mých dalších eventuálních startů v závodech světového šampionátu Moto2, tak se rozhodne v nejbližších dnech či hodinách. Samozřejmě, kdyby jsem skončil okolo 20. místa, tak by to jednání bylo jednodušší", řekl pro náš server Patrik Vostárek. 

Téma páté - "kroužilové" v MotoGP

Zde bych chtěl reagovat na některé příspěvky v diskuzním fóru. Pokud si někdo myslí, že závody královské kubatury jsou závody "kroužilů", tak mu doporučuji, aby se zvedl od televizní obrazovky a jel se podívat na závod MotoGP "live". A to nejlépe z co největší blízkosti, aby viděl že i ten největší "kroužil", jezdící na posledním místě (Alex de Angelis) - dostane třeba během závodu ve výjezdu z první zatáčky několikrát smyk zadního kola, či že Alvaro Bautista po hrozivě vypadajícím pádu v sobotní volném tréninku (bylo u něho podezření na zranění 5. obratle) bojuje ještě v posledním kole závodu královské kubatury MotoGP o 8. až 13. místo tak nadoraz, že nakonec havaruje, místo aby jen kroužil...
To pomíjím dalšího "kroužila" jménem Randy de Puinet, který byl soubojem o 8. místo tak vyčerpán (v cíli závodu nakonec klasifikován jako 10.), že nebyl schopen objet už ani dojížděcí kolo a přímo před mýma očima zabočil okamžitě po průjezdu cílem a první zatáčkou do paddocku vjezdem, kterým se normálně vyjíždí pouze na "obslužku". Ostatně tento "kroužil" si teprve před nedávnem zlomil po pádu Grand Prix Německa nohu, když mu ji bohužel přejel Mika Kallio.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.56
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist