Místo supersportů CRT
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Foto: Honda ProImage | Zveřejněno: 17.4.2012 | Zobrazeno: 2 714x
Tradiční nizozemská supersportová stáj Ten Kate Racing Products závodí v letošním roce kvůli nedostatku sponzorských peněz v kubatuře do 600 ccm pouze s australským pilotem Brocem Parkesem, ale nově své zájmy přesunula do MotoGP, resp. na nově zavedenou podtřídu CRT.
Jako dodavatel motorů je ladičská firma Ten Kate spojena v letošním roce i s královskou kubaturou MotoGP, neboť dodává komponenty týmu Gresini Honda CRT, kde jezdí vítěz posledního loňského závodu ve Valencii v Moto2 a nováček této kubatury Ital Michele Pirro.
Nizozemci mají s Faustem Gresinim smlouvu na rok 2012 a dodávají pro Pirrovo závodění speciálně připravené motory Honda-Fireblade vybavené elektronikou od Cosworthu.
"V superbikových motocyklech pro světový šampionát používáme všechny komponenty od HRC, včetně elektroniky. Pro Gresiniho ale máme k dispozici úplně jiné komponenty. Máme hodně zkušeností z ladění motorů. 80% dílů pro motory CR ale pochází od Cosworthu.", říká celkem jasně Ronald ten Kate.
"Naší prioritou je pochopitelně WSBK, kde máme s Hondou smlouvu na sezóny 2012 a 2013. Spolupráce s jedním z týmů CRT v MotoGP vyžaduje pro nás hodně pracovního nasazení navíc. Jediným řešením, jak se továrně podílet i v roce 2013 na tomto zajímavém projektu CRT v MotoGP, je "odepsat" supersporty a tím bychom získali větší prostor pro CRT. Vývoj motoru pro motocykl CRT sice není úplně shodný s vývojem pro WSBK, ale hodně podobný. Navíc spolupráce s Gresinim je velmi dobrá a oba máme stejný cíl, být ještě rychlejší.", říká dále jeden z bratranců Ten Kateových, Ronald.
Nyní firma Ten Kate Tuning společně s dodavatelem prototypových šasí FTR uvažuje vážně o postavení jednoho testovacího motocyklu CRT.
Nizozemci mají s Faustem Gresinim smlouvu na rok 2012 a dodávají pro Pirrovo závodění speciálně připravené motory Honda-Fireblade vybavené elektronikou od Cosworthu.
"V superbikových motocyklech pro světový šampionát používáme všechny komponenty od HRC, včetně elektroniky. Pro Gresiniho ale máme k dispozici úplně jiné komponenty. Máme hodně zkušeností z ladění motorů. 80% dílů pro motory CR ale pochází od Cosworthu.", říká celkem jasně Ronald ten Kate.
"Naší prioritou je pochopitelně WSBK, kde máme s Hondou smlouvu na sezóny 2012 a 2013. Spolupráce s jedním z týmů CRT v MotoGP vyžaduje pro nás hodně pracovního nasazení navíc. Jediným řešením, jak se továrně podílet i v roce 2013 na tomto zajímavém projektu CRT v MotoGP, je "odepsat" supersporty a tím bychom získali větší prostor pro CRT. Vývoj motoru pro motocykl CRT sice není úplně shodný s vývojem pro WSBK, ale hodně podobný. Navíc spolupráce s Gresinim je velmi dobrá a oba máme stejný cíl, být ještě rychlejší.", říká dále jeden z bratranců Ten Kateových, Ronald.
Nyní firma Ten Kate Tuning společně s dodavatelem prototypových šasí FTR uvažuje vážně o postavení jednoho testovacího motocyklu CRT.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?