Mika Kallio do Moto2?

Finský jezdec Mika Kallio měl skvělý debut v MotoGP, když hned v úvodních dvou závodech této kubatury skončil na skvělých 8. místech. Ale od té doby tento výsledek dokázal zopakovat pouze jednou a také dvakrát dojel ještě jako sedmý...

Mika Kallio do Moto2?
V loňském roce jel vicemistr světa stopětadvacítek z let 2005 a 2006 (na KTM) Mika Kallio poprvé závody královské kubatury MotoGP. A začal skvěle, hned na úvod byl dvakrát 8. v Losailu a v Motegi. A ačkoliv se zranil v Assenu, tak se celkem 9x umístil v Top ten třídy MotoGP a 15. celkovým místem vyhrál i soutěž "Rookie of the year".
 

Když onemocněl v polovině loňské sezóny záhadnou nemocí tovární jezdec Ducati Casey Stoner, tak dostal dokonce 14-ti násobný vítěz závodů Grand Prix (125 - 9, 250 - 5) možnost jet v Brně jeho tovární motocykl Ducati. 


Ovšem letos přesedlal finský pilot na motocykl s motorem big-bang a je to pro něho hodně těžká sezóna. "Tento motocykl s motorem big-bang je jednodušší na ovládání, ale není tak rychlý na rovinkách. To se ostatně dá vyčíst z tabulek Top speedu a také naše časy se proti loňskému roku nezlepšily. Zatímco vloni jsme byli nejrychlejší, tak nyní jsme na levelu ostatních jezdců. A vypadá to tak, že i ostatní jezdci - s výjimkou Nicky Haydena - mají stejné problémy jako já. A nová vidlice od Öhlinsu mně také nepřidala zrovna nejlepší pocit.", říká Mika Kallio. 


"Casey Stoner se dokonce vrátil k modelu 2009 a my jsme o tom také diskutovali. Ale budeme pokračovat nadále s novým modelem a nakonec v Laguně Sece se ukázal určitý pozitivní vývoj dopředu. Zatímco v loňském roce jsem dokázal na rovinkách předjíždět ostatní jezdce, tak letos to možné není. Pochopitelně, že se to týká i problému omezení motorů (6 na celou sezónu - pozn. Bosso), ale to je pro všechny stejné. V zásadě to ale znamená, že v tréninku i v kvalifiakci se do motocyklu zabudují staré použité motory a ty čerstvé a silné se schovávají na samotný závod, což je hodně problematické. Hlavní rozdíl mezi motorem screamer a big bangem je pak ve výkonu v dolních otáčkách, ten je nyní větší. A tím je ale samozřejmě výkon nižší ve vysokých otáčkách. Výhodou je ale lepší grip zadního kola. A bohužel jsem letos ještě nenašel ten správný feeling, takže jsem mockrát spadl, z toho při tréninku v Le Mans hodně tvrdě a poranil si i rameno a to jsem hodně cítil při závodech v Le Mans a v Mugellu. Teprve od Sachsenringu je to lepší. Náš cíl musí být, jezdit na samé špici druhé skupiny", vysvětluje dále "majitel" 35 podiových umístění - ze 7 sezón - v závodech Grand Prix. 


V roce 2011 má jet ve stáji Pramac Ducati Loris Capirossi a jelikož současný týmový kolega Kallia, španělský pilot Aleix Espargaro, má s tímto satelitním týmem Ducati smlouvu i na příští rok, tak to nevypadá s finským pilotem zrovna růžově. "Chci pochopitelně zůstat v MotoGP, to je mojí prioritou. Pokud mě nebude chtít Pramac dále udržet, musím se ohlédnout jinde. Ovšem ty místa v MotoGP jsou hodně limitována a na dveře klepou další zájemci. Druhou možností je potom závodění v Moto2", říká na závěr aktuální 14. jezdec kubatury MotoGP.  

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist