Márquezova třetí nula v řadě, přesto si Španěl prvních sedm kol užil

Loni Marc Márquez jel jediný závod v Jerezu, ten nedokončil a se zraněním bojoval po zbytek roku. Letos kvůli nedoléčenému zranění chyběl v předsezonních testech a nezávodil ani ve dvou GP v Kataru. Poprvé nastoupil až do závodu až v Portugalsku, kde byl sedmý. To je letos také jeho nejlepší výsledek, protože hned potom zajel v Jerezu na deváté místo a další tři závody má s nulou.

Tím třetím závodem s nulou bylo víkendové klání v Barceloně. Na startu stál Marc Márquez třináctý, ale během prvních čtyř kol dokázal zajet až na šestou pozici. Do cíle jezdec Repsol Hondy nakonec nedojel, ale smutný nebyl, naopak. „Užil jsem si to dneska,“ řekl v neděli večer Márquez. „Hodně jsem na to tlačil. Tím myslím, byl jsem zase Marc a pro mě to bylo nejlepších sedm kol roku. Jezdil jsem jak chtěl.“

„Na startovním roštu jsem si v duchu řekl, že je načase trošku zariskovat, protože jen vyjíždět palivo a pálit pneumatiky pro dvanácté, čtrnácté místo není nic pro mě. Takže jsem chtěl něco udělat. Pořádně zabrat hned na začátku. Pár lidí jsem hned předjel a užíval si to. Jakmile se ale rychlost u ostatních ustálila, nebyli jsme dostatečně rychlí. Věděl jsem, že tři, čtyři kola jsou rozhodující, protože s ostatními na nízkých čtyřiceti to nebyla moje rychlost, ale řekl jsem si, že pokud s nimi tyto tři kola vydržím, pak s nimi dokážu odjet celý závod.“

„V těchto kolech jsem ale až příliš riskoval a co následovalo je jasné. Byl jsem za Aleixem a hodně ztrácel při zrychlení, což jsem se snažil získat zpět na brzdách. Nebrzdil jsem ale nijak zvlášť pozdě, protože jel za mnou Viñales a ten brzdil ještě později než já. On dokázal ubrzdit, já ne. Zamkl se mi předek a už jsem letěl.“

„Samozřejmě z výsledku nadšený nejsem, ale šťastný jsem jakým způsobem jsem těch sedm kol zajel. Raději odjedu sedm dobrých kol než abych do konce zůstal jen sedět na motorce,“
pokračoval Márquez, jenž si také díky tomu uvědomil, kde jsou slabší stránky RC213V. „Při akceleraci nemáme přilnavost a v nájezdu do zatáček nejde motorku ubrzdit, protože vzadu chybí také přilnavost. Jsou to dva různé problémy ve dvou různých oblastech, ale myslím si, že řešení mají společné.“

„Nebrzdíme pozdě, ale brzdíme při velkém náklonu a když brzdíte při velkém náklonu, tak se stanou takové věci jako dnes mě nebo Polovi (oba havarovali). Vtip je ale v tom, že hodně ztrácíme při akceleraci, protože tam nemáme přilnavost. Pokud něco ztratíte při zrychlení, ztratíte tím celou délku rovinky,“ dodal Marc Márquez, který v pondělí testuje v Barceloně.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist