Márquez zatím titul nezískal, Honda už má Pohár konstruktérů jistý

Víkend v Malajsii byl prvním mečbolem Marca Márqueze, jenž mohl za určitých podmínek získat titul mistra světa už před návratem zpět do Španělska. Závod dokončil čtvrtý a protože vítězem byl jeho hlavní rival Dovizioso, bude o titul bojovat ve Valencii, kde přijede s jednadvaceti body náskoku. Dani Pedrosa zajel v Sepangu na pole position, nicméně v mokrém klání to bylo nakonec páté místo v cíli a průběžná pátá příčka.

Jezdci Repsol Hondy sice na stupně vítězů nedosáhli, ale díky výkonům z průběhu celé sezony, a to včetně Cala Crutchlowa (LCR Honda), zajistili japonské Hondě vítězství v Poháru konstruktérů 2017, prestižní záležitosti mezi výrobci prototypů MotoGP. Pro Hondu je to celkově třiadvacáté vítězství, šesté za posledních sedm let.

„Dnes jsme měli jeden z těch těžších závodů, protože pršelo a dráha byla extrémně kluzká,“ uvedl po závodu v Sepangu Marc Márquez. „Každopádně jsem dobře odstartoval a hned od začátku na to zatlačil, protože jsem nechtěl uváznout uprostřed pole. Pak jsem se snažil nastavit tempo, ale viděl jsem, že obě Ducati jsou velmi rychlé, takže jsem se rozhodl neriskovat, být v klidu a získat pro šampionát potřebné body.“

„Uvažoval jsem, že bych šel před Zarca, ale to riziko bylo až příliš velké. Nebyl to ten závod v němž bych získal titul, ale dostatečně jsem se mu teď přiblížil. Jsem velmi spokojený, protože po náročném víkendu, a na dráze na níž jsme pokaždé zápasili, se mi podařilo dojet čtvrtý.“

„Teď samozřejmě potřebujeme zůstat plně soustředění, dobře tento týdne zapracovat, abychom byli na neděli ve Valencii stoprocentně připraveni. Dnes jsme vyhráli Pohár konstruktérů a to byl první krok!“

Pátý v cíli Dani Pedrosa k závodu v Malajsii dodal: „S výsledkem jsem spokojený a rád bych poděkoval svému týmu za motorku, která mi umožnila být konkurenceschopným. Samozřejmě potom, co jsem včera (sobota) získal pole position, očekávání by byla vyšší pokud by zůstalo sucho, ale když začalo pršet pomyslel jsem si, že to možná bude z první na poslední. Nakonec jsme změnili nastavení, a ve snaze zlepšit zadní přilnavost zkusili něco, co jsme předtím ještě neodzkoušeli. A ono to fungovalo!“

„Tato změna a volba měkké zadní pneumatiky mi dodalo potřebnou jistotu. Cit nebyl nejlepší, protože pneumatika se na rovince protáčela, ale přinejmenším jsem tím získal boční přilnavost a dokázal tak pořádně naklopit motorku. Myslím, že jsme přišli na pár věcí, které můžou být v budoucnu pro techniky užitečné, takže spokojenost. Dnes Honda vyhrála Pohár konstruktérů, a to je důležité. Je to další titul pro společnost a jsem za to rád.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Metud přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist