Marquez: Ve vlastním týmu s tovární Hondou?

Hodně diskutovatelným tématem z aragonského pátku je zpráva Radia Paddock o Marcovi Marquezovi a jeho chystaném závodění v kubatuře MotoGP za vlastní satelitní tým s továrním motocyklem Honda RC213V v roce 2012.

Marquez: Ve vlastním týmu s tovární Hondou?
Je zde opět období, kdy "zaručené" zprávy a různé fámy vylézají ze všech koutů paddocku. Ta neobyčejně horká je o tom, že Marc Marquez by měl závodit už v roce 2012 v královské kubatuře MotoGP. Dle všech dostupných informací a potvrdil to i viceprezident HRC Shuhei Nakamoto (nejmenoval ovšem přímo pilota), je připravován jeden tovární motocykl Honda navíc. Tento motocykl by potom měl jezdit mistr světa stopětadvacítek a aktuálně druhý jezdec šampionátu Moto2 ve vlastním satelitním týmu. Sponzorů má Marquez "neúrekom", takže finančně by tento postup nebyl problémem. A jelikož jako Rookie nesmí dle daných pravidel hned v první sezóně závodit za tovární tým, tak se nabízí toto elegantní řešení.
Něco takového jsme zažili už v nedávné historii a sice v roce 2000 u Valentina Rossiho. Honda tehdy neměla v továrním týmu místo (Alex Criville a Tadayuki Okada - pozn. Bosso) pro tohoto Itala a tak ten závodil ve své premiérové sezóně v královské kubatuře s vlastními sponzory a ve vlastním týmu. Pomocí otevřených zadních vrátek tak může Marquez postoupit na motocyklový Olymp a zároveň tím získá možnost, závodit s novými litrovými motocykly hned od jejich zavedení do šampionátu. Jediného, koho to může hodně štvát, je jeho zkušenější krajan Dani Pedrosa, v současné době stále ještě sponzorská "1" u Repsolu v MotoGP.
16-násobný vítěz závodů Grand Prix Marc Marquez je ovšem nadějí Repsolu do budoucna a může sesadit Pedrosu ze současného trůnu, pokud by se Pedrosovi ani v roce 2012 nepodařilo v jeho 7. sezoně v královské kubatuře získat očekávaný titul mistra světa. 

Ostatně po příchodu Shuheie Nakamota a Livia Suppa se toho ve vedení továrního týmu HRC hodně změnilo a vliv Pedrosova manažera a mentora Alberta Puige poklesl. O tom ostatně svědčí i Nakamotova kritika na Pedrosu a jeho, tolik diskutovaný střet se Simoncellim: "Pedrosa není na této havárii úplně bez viny, neboť jezdec, který chce bojovat o titul mistra světa, si takovou chybu prostě nesmí dovolit!" 

Naopak pro Marqueze by mohl být tento hodně rychlý postup nebezpečný, na straně druhé, pokud by zůstal v Moto2, tak v roce 2012 jiné umístění než zisk titulu mistra světa by pro něho a pro celý paddock bylo pouze zklamáním a mohlo by to poškodit jeho prestiž. A pro zbývající konkurenci v Moto2 by pak jeho přestup byl jen ulehčením celé závodní situace.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist