Marc Márquez: "Nejsem ještě na Katar připraven"

Mistr světa Moto2 Marc Márquez musel včera spolknout hodně hořkou pilulku. Skončil až sedmý a na Polemana Rossiho ztrácel 1,2 sec.

Marc Márquez: "Nejsem ještě na Katar připraven"
Marc Márquez se musel při prvním suchém tréninku v Jerezu vrátit oběma nohama na zem. Ačkoliv musel včera Dani Pedrosa na příkaz HRC udělat pro Marca Márqueze "lokomotivu" a ukázat mu, jak se jezdí s ojetýmu pneumatikami, tak se Rookie Hondy nepřenesl ani potom přes ztrátu 1,189 sec na zkušeného Rossiho a to znamenalo až 7. místo v časové tabulce.
Ačkoliv tak 20-leté zázračné dítě Hondy poznalo včera na vlastní kůži, že pro Rookie královské kubatury "nerostou stromy do nebe", tak byl nadále velmi příjemný, smál se a ochotně odpovídal na všechny otázky a díval se přitom ptajícímu se novináři přímo z očí do očí.

"Problém je v tom, že jsme se snažili můj motocykl MotoGP nastavit tak, jako bych jezdil ještě v Moto2. Moc agresivně, ne plynule a příliš nebezpečně. A také příliš pomale. Poprvé jsem se seznámil s tímto asfaltem za sucha. Bylo to něco podobného, jak když přijedeš v pátek na Grand Prix. Krok po kroku jsme se posouvali dopředu. Nejdříve jsme se snažili o správnou stopu, ak o správný set-up. Zatáčku po zatáčce jsem měnil svůj jezdecký styl. Grip nebyl perfektní, ale to bylo pro všechny stejné. Ovšem mě jako začátečníka to nejvíce poznamenalo", říkal po včerejších testech Marc Marquez, který suverénně dominoval nedávným testům v Austinu/Texas.

"Jsem opravdu spokojený, ačkoliv jsem zatím hodně časově vzdálen od špice. Jsem opravdu happy. Nikdy jsem si totiž nepředstavoval, že bych na tomto okruhu vyrazil do závodu z prvních dvou řad. Katar se hodně blíží. Bohužel se musím ještě hodně učit. Chtěl bych jezdit na jistotu...Tato trať v Jerezu se hodně liší od těch v Malajsii a v Texasu. Musím se více naučit využívat karbonové brzdy. A také musím zlepšit používání přidávání plynu při výjezdech e zatáček, tedy z těch hodně úzkých. Tedy mám hodně co zlepšovat. Ale mám před sebou ještě jeden testovací den a obsáhlý testovací program. V první řadě musíme zjistit, zda je možno použít naše základní nastavení z Austinu na tuto úplně jinou trať. V Texasu jsem měl jako nováček výhodu, že tento okruh nikdo neznal a neměl zde žádná data z minulosti", ví dobře tovární pilot HRC.
Márquez si na dnešek přeje suchou trať: "Potřebuji najet další množství testovacích kol. Co nejvíce. V nejhorším případě i v dešti...Necítím se na Katar ještě připravený. Musím se prostě učit. Více kilometrů. Více zkušeností. Za deset dní to v Doha všechno začne. Myslím si, že ještě na to nejsem dostatečně připravený. Uvidíme...Ale mezitím už vím, že se v kubatuře MotoGP dá pneumatikám hodně důvěřovat. Ve výjezdu ze zatáček je grip opravdu skvělý. A co je ejště lepší: pokud uděláš chybu, tak se zapne elektronika - a zachrání tě".

MotoGP World Championship 2013 - Test IRTA Jerez, 2° den

01- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 1’39.525
02- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.015
03- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 0.049
04- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 0.105
05- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 0.797
06- Alvaro Bautista – Go&Fun Honda Gresini – Honda RC213V – + 1.161
07- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 1.189
08- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 1.258
09- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.563
10- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.800
11- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1.851 (CRT)
12- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1.873
13- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1.919 (CRT)
14- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 2.004 (CRT)
15- Michele Pirro – Ducati Test Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 2.078
16- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 2.161 (CRT)
17- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 2.176 (CRT)
18- Ben Spies – Ignite Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 2.177
19- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 2.391 (CRT)
20- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 2.525 (CRT)
21- Bryan Staring – Go&Fun Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 2.582 (CRT)
23- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 4.434 (CRT)
24- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 4.660 (CRT)
25- Lukáš Pešek - CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 5.349 (CRT)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist