Má Rossi vůbec jinou možnost než Ducati?

Bude muset Valentino Rossi zůstat u Ducati? Odpověď ANO se po Sachsenringu ještě více potvrdila, ostatně v následujícím článku si přečtěte fakta, která tuto prognózu jeho dalšího závodění v roce 2013 jen potvrzují.

Během závodního víkendu v Assenu vešlo jednoznačně ve známost, že pro Valentina Rossiho v týmu Repsol Honda žádné volné místo na rok 2013 nezůstane. Důvodem byla skutečnost, že pravidlo "Rookie Rule" už neplatí a tak tedy může španělský multitalent Marc Marquez jet v továrním týmu vedle Daniho Pedrosy.

Nezávisle na tomto rozhodnutí Dorny a IRTA se aktuální vítěz GP Německa kubatury MotoGP Španěl Pedrosa vyjádřil ve smyslu, že novou smlouvu s továrním týmem Repsol Honda podepíše nejpozději do závodu v Mugellu. Marketingový šéf HRC Livio Suppo pak k možnosti dvou Španělů v továrním týmu Hondy jen suše konstatoval: "Nevidím důvod, proč by v tomto týmu nemohli jet dva Španělé! Nejde přece o nějaké národnostní otázky, rozhodující je výkonnost!"
Jestli by se tedy Rossi spokojil s místem v satelitním týmu Hondy (pochopitelně s továrním materiálem), ať už u LCR či u Gresiniho, zůstává otázkou. Nesmíme ale zapomenout, že zaprvé LCR má pod smlouvou Stefana Bradla a za druhé, na dalšího jezdce chybí italskému týmu - viděno současnou situací - finance!

A Gresini? Ten má možnost výběru stejně kvalitních jezdců, jako je v momentální formě Vale, tedy Doviziosa či Bautistu! 
Samotný Rossi hned reagoval na téma pravděpodobného prodloužení smlouvy Daniho Pedrosy slovy: "Bude tím sice o jedno místo méně, ale to nic nemění na mé situaci. Nebyl jsem s HRC v žádném kontaktu a ani jsem neuvažoval o tom, jít k Hondě".

A Yamaha?
Tam je na dva roky pod novou smlouvou Jorge Lorenzo: "Co se týká druhého pilota, tak vůbec nikam nespěcháme. Máme čas až do letní přestávky v srpnu. Rádi bychom si nechali v továrním týmu Bena Spiese, neboť dobře víme, že má rozhodně větší potenciál, než doposud ukázal. Musí se ale výsledkově zlepšit. A máme taky dále dva excelentní piloty Doviziosa a Crutchlowa, ti oba dva jasně řekli, že u nás zůstanou, pokud by dostali k dispozici tovární motocykl. Takže máme na jedno volné místo hned tři skvělé kandidáty", říká jasně Lin Jarvis, závodní ředitel Yamahy, který také rovněž dobře ví, že hodně podstatnou část závodění Bena Spiese platí Yamaha USA.

Návrat Rossiho k Yamaze je tedy těžko představitelný? "Neříkám, že to není nemožné. Ale myslím si, že Valentinovy priority jsou úplně jasné, dokázat být konkurenceschopný s Ducati. Mimochodem, Honda snad bude potřebovat rychlého jezdce více, než my!", uzavřel s trochou ironie toto téma "Rossi a Yamaha" Lin Jarvis.
Tím zůstává možnost závodění pro sedminásobného mistra světa MotoGP na současné značce motocyklu tou nejreálnější. Pokud by ovšem nechtěl Rossi šokovat celý svět přestupem na nějaký z motocyklů CRT...
Italský ex-šampion je určitě ve světě MotoGP zkušeným borcem i co se týká obchodu a proto je mu jasné, že Ducati je vlastně jediná reálná možnost, jak závodit i nadále s továrním motocyklem. Takže nikoho ani moc nepřekvapilo, že se na Sachsenringu konalo první nezávazné střetnutí mezi managementem nového majitele Ducati firmou Audi, zastoupenou zde při GP Německa Rupertem Stadlerem a výše jmenovaným současným továrním pilotem na téma, jak si Audi představuje projekt MotoGP v budoucnu: "Mluvil jsem přímo s bossem od Audi [Rupert Stadler] a oni mají opravdu velké přání, i v budoucnu podporovat Ducati tak, aby opět jezdila na předních pozicích. Je to velmi ambiciozní projekt a já jsem proto velmi šťastný", řekl po rozhovoru s CEO Audi mnohonásobný motocyklový šampion.
Faktem ale je, že i přímo z tábora Ducati se ozývají na adresu italského jezdce kritické hlasy o jeho ztrátě motivace, neboť jeho týmový kolega Nicky Hayden - během 10 roků závodění v MotoGP pouhá 3 vítězství na svém kontě - je v poslední době častokrát na suchu lepší.

Nebo se snad bude opravdu konat překvapení v podobě soukromého týmu Yamaha se sponzorem Coca Colou? O tomto projektu ale od prvního uveřejnění začátkem dubna už nepadlo ani jedno slovo...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist